728 x 90

نشنال واشنگتن: نامگذاری تروریستی حوثیها توسط آمریکا در دست بررسی است

حوثیهای یمن
حوثیهای یمن

نشنال واشنگتن روز ۱۳اسفند در گزارشی درباره نامگذاری تروریستی حوثیها نوشت: نامگذاری تروریستی حوثیها توسط آمریکا هنوز در دست بررسی است.

کاندید رئیس جمهور آمریکا برای نمایندگی در یمن گفت که ایالات متحده در حال بررسی تأثیراتی است که این نامگذاری بر رفتار حوثیها و وضعیت انسانی دارد.

یک دیپلمات حرفه‌یی آمریکایی روز پنجشنبه گفت که وزارت امور خارجه هم‌چنان در حال بررسی نامگذاری مجدد حوثیهای مورد حمایت ایران در یمن به‌عنوان یک سازمان تروریستی است.

استیون فاگین این اظهارات را در جریان استماع تاییدیه خود در مجلس سنا برای خدمت به‌عنوان سفیر ایالات متحده در یمن بیان کرد.

فاگین متعهد شد که دولت بایدن «به تعیین هدفمند افراد و نهادهایی که به‌دنبال تداوم درگیری و بحران انسانی در یمن برای منافع خود هستند، ادامه خواهد داد».

او به تد کروز جمهوری‌خواه گفت: «نامگذاری احتمالی حوثی‌ها به‌عنوان یک [سازمان تروریستی خارجی] توسط دولت در دست بررسی است. درک من این است که بازبینی تأثیر پیش‌بینی‌شده چنین نام‌گذاری بر رفتار حوثی‌ها و هم‌چنین تأثیر پیش‌بینی‌شده بر وضعیت انسانی را بررسی می‌کند».

نشنال نوشت: فاگین حملات موشکی و پهپادی حوثی‌ها علیه امارات و عربستان سعودی را به‌عنوان "حملات تروریستی" محکوم کرد. وی هم‌چنین گفت که "بازداشت اعضای فعلی و سابق کارکنان محلی یمنی ما در صنعا توسط حوثی‌ها تأسف‌آور است".

او گفت: «جریان غیرقانونی سلاح از ایران به حوثی‌ها، تداوم حمله حوثی‌ها در مارب را امکان‌پذیر می‌کند و تلاش‌ها برای کشاندن طرف‌ها به میز مذاکره را پیچیده می‌کند و رنج غیرنظامیان را بیشتر می‌کند».

فاگین گفت: «تقویت اجرای تحریم تسلیحاتی هدفمند سازمان ملل برای یمن برای قطع جریان تسلیحات به حوثی‌ها باید در اولویت قرار گیرد».

او پیش از این در دفتر امور ایران در وزارت امور خارجه و به‌عنوان کاردار در سفارت آمریکا در عراق خدمت می‌کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c83a4548-b784-4a8d-a6bd-28d0adfeaf5f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات