728 x 90

نشریه تلگراف: سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به‌عنوان گروه تروریستی معرفی خواهد شد

سپاه پاسداران
سپاه پاسداران

روزنامه بریتانیایی تلگراف فاش کرد که سپاه پاسداران جمهوری اسلامی پس از ۱۰نقشه برای آدم‌ربایی یا قتل افراد در سال گذشته در بریتانیا قرار است رسماً به‌عنوان یک گروه تروریستی معرفی شود.

تام توگندات، وزیر امنیت و سوئلا براورمن، وزیر کشور بریتانیا، هر دو از این اقدام حمایت کرده‌اند و انتظار می‌رود ظرف چند هفته آینده این خبر اعلام شود.

بر اساس این گزارش تحریم این گروه به این معناست که عضویت در سپاه پاسداران، شرکت در جلسات آن، داشتن آرم آن در انظار عمومی یا تشویق به حمایت از فعالیت‌های آنها جرم محسوب می‌شود.

بن ریلی اسمیت، سردبیر سیاسی نشریه تلگراف، در صفحه توئیتر خود به این گزارش پرداخته است.

 

 

 

تلگراف افزود: این یک تشدید عمده سیاست بریتانیا در قبال تهران است و می‌تواند تلاش‌ها برای حصول توافق جدید برای محدود کردن دستیابی به تسلیحات هسته‌یی ایران را با توقف مذاکرات پیچیده کند.
کن مک کالوم، مدیر کل MI5، در نوامبر گذشته در یک سخنرانی عمومی نادر که شامل جزئیات توطئه‌های گذشته بود، تهدیدات رژیم ایران برای بریتانیا را برجسته کرد.
وی گفت: ایران مستقیماً و از طریق سرویس‌های اطلاعاتی مهاجم خود تهدیدی علیه انگلیس می‌باشد. در واضح‌ترین حالت، این شامل جاه‌طلبی برای ربودن یا حتی کشتن افراد انگلیسی یا مستقر در بریتانیا است که به‌عنوان دشمنان رژیم تلقی می شوند. تنها از ژانویه تاکنون حداقل ۱۰مورد از این تهدیدات بالقوه را دیده‌ایم.

رویترز نوشت: ریشی سوناک، نخست وزیر انگلستان، روز چهارشنبه از ایران خواست بازداشت افراد دوتابعیتی را متوقف کند و گفت که از این رویه نباید برای به دست آوردن «اهرم دیپلماتیک» استفاده شود.

رویترز نوشت: نخست وزیر بریتانیا، روز چهارشنبه از ایران خواست بازداشت افراد دوتابعیتی را متوقف کند و گفت که از این رویه نباید برای به دست آوردن «اهرم دیپلماتیک» استفاده شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9cf8156a-ca34-4d26-b35d-01cf17efff8d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات