728 x 90

ند پرایس: به یک توافق احتمالی نزدیک هستیم اما هنوز به پایان آن نرسیده‌ایم

ند پرایس
ند پرایس

ند پرایس در کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه ۲۵اسفند گفت: هر چالشی که ما در رابطه با ایران با آن مواجه هستیم، چه حمایتش از نیروهای نیابتی، از گروه‌های تروریستی، برنامه موشک بالستیک، همه این چالش‌ها اگر ایران سلاح هسته‌یی در اختیار داشته باشد، دشوارتر می‌شود.

آنچه برای ما مهم است این واقعیت است که رژیم ایران برای متحدان و شرکای ما و در بعضی حوزه‌ها برای آمریکا، ایجاد تهدید می‌کند. فوری‌ترین چالشی که ما با آن روبه‌رو هستیم، یک ایران هسته‌یی است. این کشور بسیار نزدیک به دستیابی به سلاح اتمی بود.

اگر رژیم ایران سلاح هسته‌یی در اختیار داشت، می‌توانست با مصونیت بسیار بیشتری عمل کند، بنابراین ما مصمم هستیم که به مقابله با همه این تهدیدها که با همکاری هم‌پیمانان و شرکای خود ادامه دهیم. همان‌طور که ما مصمم هستیم که تهدید بالقوه اصلی، تهدید سلاح هسته‌یی ایران، را از روی میز حذف کنیم. این همان کاری است که ما با آزمایش این پیشنهاد از طریق بازگشت متقابل به انطباق با برجام به‌دنبال انجام آن هستیم.

ما می‌توانیم محدودیت‌های قابل راستی‌آزمایی دائمی را بر برنامه هسته‌یی رژیم ایران مجدداً اعمال کنیم به‌خاطر این‌که ایران هرگز قادر به دستیابی به سلاح نباشد.

 

پرایس درباره توافق با رژیم آخوندی و ارائه آن به کنگره گفت: در این مرحله آنچه می‌توانم بگویم، بدیهی است که ما هیچ‌گونه توافقی نداریم، اما حقایق و شرایط بازگشت ایالات متحده به برجام را به‌دقت بررسی خواهیم کرد تا پیامدهای حقوقی از جمله موارد تحت آنرا را تعیین کنیم. متعهد به اطمینان از برآورده شدن کامل الزامات آن از جمله تحت قانون بررسی توافق هسته‌یی ایران هستیم.(سایت وزارت خارجه آمریکا ۲۵اسفند)

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3909e636-288c-49e1-9ff0-6c9546768d89"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات