728 x 90

ند پرایس: عقب‌نشینی ایران از خروج نام سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی، امیدوار کننده بود

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

ندپرایس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، در توجیه خبرنگاران پیرامون موقعیت مذاکرات هسته‌یی با رژیم آخوندی گفت: ما به‌طور جدی در حال بررسی پاسخهای رژیم ایران به طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا و مشورت با متحدان اروپاییمان در این زمینه هستیم. این مشاوره‌ها در سطوح مختلف در حال انجام است... بعضی از آنها داخلی هستند و بعضی خارجی. بعضی انجام شده‌اند و برخی در حال انجام شدن هستند...

ندپرایس ضمن اشاره به آمادگی آمریکا برای بازگشت متقابل به توافق برجام در مقابل بی‌عملی رژیم آخوندی گفت: کندی فرآیند مذاکرات طی پنج ماه گذشته به‌خاطر بی‌عملی رژیم ایران بوده است... البته اکنون از این واقعیت که رژیم ایران برخی خواسته‌های غیرمجاز خود از جمله لغو نام سپاه پاسداران از لیست سازمانهای تروریستی را کنار گذاشته بسیار دلگرم شدیم. اما هم‌چنانکه طی چند روز گذشته گفته‌ایم، هنوز برخی مسائل وجود دارند که باید حل شوند و شکافهایی که اگر بتوانیم باید آنها را برطرف کنیم.

ند پرایس افزود: برنامه هسته‌یی رژیم ایران برای ما چالشی برای امنیت ملی است. رایزنیهای داخلی ما با همکارانمان با عینک سیاست خارجی و امنیت ملی است. ملاحظات سیاسی در پاسخی که به اتحادیه اروپا خواهیم داد تأثیری نخواهد داشت... ما هم‌چنان می‌خواهیم این توافق برای مردم آمریکا و قانونگذاران سودمند باشد، به‌ویژه با در نظر گرفتن موقعیت فعلی برنامه هسته‌یی رژیم ایران، که موجب نگرانی ما و متحدان منطقه‌ای و اروپاییمان است... بنابراین تحریم‌های ما علیه این رژیم تا زمانی که بازگشت متقابل به برجام صورت نگرفته، هم‌چنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

سخنگوی وزارت‌خارجه در مورد نگرانی‌های پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به رژیم ایران گفت: تحقیق پیرامون مسائل پادمانی، موضوعی سیاسی نیست و نباید به‌عنوان اهرمی برای باج‌خواهی مورد استفاده قرار گیرند. به‌محض این‌که مدیر کل آژانس به شورای حکام گزارش دهد که مسائل باقیمانده با رژیم ایران شفاف‌سازی و حل و فصل شده‌اند، این رژیم از دستور کار شورای حکام خارج خواهد شد. هیچ میان‌بری هم در این زمینه وجود ندارد... رژیم ایران باید به آژانس پاسخ دهد و ما در حمایت خود از آژانس بین‌المللی اتمی سرسخت و غیرقابل انعطاف هستیم.

ندپرایس هم‌چنین در اشاره به فعالیت‌های تروریستی رژیم آخوندی و سپاه پاسداران گفت: ما هم‌چنان از هر ابزاری که در اختیار داریم برای زیر نظر گرفتن و تعقیب فعالیت‌های سپاه پاسداران و نیروهای نیابتی تحت حمایت آن در منطقه استفاده می‌کنیم. توافق برجام هیچیک از این ابزارها را از روی میز حذف نخواهد کرد. بلکه به ما این امکان را می‌دهد که تمرکز بسیار مؤثرتری بر روی این تهدیدات داشته باشیم.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/98f54ec6-97d2-47cd-b2a3-3df43f9e577e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات