728 x 90

نخست‌وزیر یمن: دستیابی به صلح در گرو کاهش وابستگی حوثی‌ها به رژیم ایران است

معین عبدالملک نخست وزیر یمن
معین عبدالملک نخست وزیر یمن

معین عبدالملک، نخست‌وزیر یمن در اظهاراتی با اشاره به تأثیر رایزنیهای عربستان در آینده یمن گفت: دستیابی به صلح در این کشور، به میزان وابستگی حوثی‌ها به رژیم ایران بستگی دارد.
العربیه روز شنبه ۲۰فروردین به‌نقل از نخست‌وزیر یمن نوشت: تصمیم عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور سابق یمن در واگذاری اختیارات خود به شورای رهبری را مهم دانسته و گفت: دولت تکنوکرات اعتماد همه طرف‌های یمنی را کسب کرده است.
تغییراتی که تاکنون صورت گرفته است، منجر به مشارکت همه طرف‌های یمنی و کسب مشروعیت بیشتری خواهد شد. تغییر دولت در این کشور مورد بحث قرار خواهد گرفت. شورای ریاست‌جمهوری این کشور، شامل تمام نیروها و طرف‌های یمنی است. به‌گفته او، برخی اقدامات نیز در راستای سازماندهی مجدد نهادهای امنیتی و نظامی این کشور در حال انجام است.
از این پیش‌تر، رشاد العلیمی، رئیس شورای ریاست‌جمهوری یمن نیز جمعه ۱۹فروردین، طی اظهاراتی با تأکید بر پاسداشت قانون اساسی و ارزش‌های ملی، تعهد این شورا به طرح ابتکار خلیجی و سازوکار‌های اجرایی آن و هم‌چنین نتایج گفتگوهای جامع ملی و توافق عربستان گفته بود، که در راستای پایان دادن به جنگ و ایجاد صلحی فراگیر و فوری در یمن از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.
او در ادامه از تصمیم قاطع شورا برای ایجاد سدی محکم در برابر تروریسم و هم‌چنین حل نزاع‌های مذهبی و فرقه‌گرایانه تأکید کرده بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d333d684-4de4-4e50-94e2-2d425eed21a5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات