728 x 90

نامه ۱۳۰نماینده کنگره آمریکا به جوزپ بورل درباره ضرورت لیست‌گذاری سپاه پاسداران خامنه‌ای

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

نامه دو حزبی ۱۳۰نماینده کنگره آمریکا

به جوزپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی

درباره ضرورت لیست‌گذاری سپاه پاسداران خامنه‌ای

ورد با موفقیت ذخیره شد نامه ۱۳۰نماینده کنگره آمریکا به جوزپ بورل درباره ضرورت لیست‌گذاری سپاه پاسداران خامنه‌ای

سپاه پاسداران انقلاب در سالهای اخیر

در توطئه‌های ترور متعدد در داخل و خارج از اتحادیه اروپا نقش داشته

سال گذشته یک دیپلمات ایرانی (اسدالله اسدی)

به‌دلیل نقش داشتن در توطئه بمب‌گذاری علیه گردهمایی پاریس در سال۲۰۱۸

به اتهامات تروریستی در بلژیک محکوم شد

 

رئیس کمیته خارجی و شماری از نمایندگان ارشد کنگره

جزء امضاکنندگان هستند

 

۸۴نماینده از امضا کنندگان نامه به جوزپ بورل در کنگره آمریکا

برای لیست‌گذاری سپاه پاسداران حامیان و آورندگان قطعنامه ۱۰۰

در حمایت از خواست مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک با جدایی دین و دولت و غیراتمی هستند

و نقض حقوق‌بشر و تروریسم دولتی رژیم ایران را محکوم کرده‌اند

 

۱۳۰نماینده کنگره آمریکا در نامه به جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، خواستار نامگذاری سپاه پاسداران در لیست تروریستی اتحادیه اروپا شدند.

در این نامه که از جمله توسط رئیس کمیتهٔ خارجی و شماری از نمایندگان ارشد کنگره امضا شده است، نمایندگان خواهان به اجرا گذاشتن قطعنامه‌های ۱۸ و ۱۹ژانویه ۲۰۲۳ پارلمان اروپا در مورد لیست‌گذاری سپاه پاسداران شده‌اند که تاکنون به اجرا در نیامده است.

در نامه نمایندگان کنگره آمریکا خاطرنشان شده است که سپاه پاسداران برای دهه‌ها آزادانه و آشکارا توطئه‌هایی را برای هدف قرار دادن شهروندان کشورهای سراسر اتحادیه اروپا انجام داده است. مطالعه اخیر مرکز مبارزه با تروریسم در مؤسسهٔ «وست پوینت» (آکادمی نظامی آمریکا) نشان می‌دهد که رژیم ایران در پنج سال گذشته حداقل ۳۳ توطئه برای نظارت، ربودن یا ترور شهروندان در اروپا ترتیب داده است.

نمایندگان خطاب به جوزپ بورل تأکید کرده‌اند:

با توجه به تهدید فزاینده‌یی که رژیم ایران برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شهروندان آنها ایجاد می‌کند، ما از شما می‌خواهیم که با این موضوع با نهایت فوریت برخورد کنید.

نمایندگان می‌افزایند: ما معتقدیم که شواهد فراوانی در دسترس اتحادیه اروپا وجود دارد تا مبنای لازم برای تعیین تروریستی بودن سپاه پاسداران را فراهم کند، به‌ویژه حکم دادگاه عدالت اروپا مبنی بر این‌که تحقیقات و پیگرد قانونی خارج از اتحادیه اروپا می‌تواند به‌عنوان سندی برای حمایت از افزودن سپاه پاسداران به لیست تروریستی در اتحادیه اروپا مورد استفاده قرار گیرد.

 

در نامهٔ ۱۳۰ نمایندهٔ کنگرهٴ آمریکا به اتحادیهٔ اروپا هم‌چنین آمده است:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر در توطئه‌های ترور متعدد در داخل و خارج از اتحادیه اروپا نقش داشته یا با آن مرتبط بوده است.

سال گذشته، یک دیپلمات ایرانی به‌دلیل نقش داشتن در توطئه سال۲۰۱۸ علیه گردهمایی پاریس به اتهامات تروریستی در بلژیک محکوم شد.

وزارت دادگستری ایالات متحده نیز چندین کیفرخواست علیه پرسنل سپاه پاسداران در سال جاری را اعلام کرده است. از جمله به‌دلیل طرح‌های قتل از طریق اجیر کردن برای هدف قرار دادن یک مشاور امنیت ملی سابق (جان بولتون) و یک وزیر خارجه پیشین ایالات متحده (مایک پمپئو).

به نظر می‌رسد که تمام حوادث بر اساس قوانین اتحادیه اروپا به‌عنوان "اقدامات تروریستی" شناخته می‌شوند و بنابراین ما استدلال می‌کنیم که طبق «موضع مشترک» شماره ۹۳۱ اتحادیهٔ اروپا قابل‌قبول هستند.

 

۱۳۰نمایندهٔ کنگرهٴ آمریکا در پایان نامه به‌جوزپ بورل تأکید می‌کنند:

امیدواریم در جلسه آتی شورای امور خارجه این موضوع بسیار مهم و به موقع مورد توجه قرار گیرد. سال‌هاست که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از موارد متعدد نقض حقوق‌بشر و فعالیت‌های تروریستی، از جمله سرکوب وحشیانه معترضان ایرانی در پی قتل مهسا امینی، سوءقصد به ترور شهروندان اروپایی و ارائه صدها هواپیمای بدون سرنشین مرگبار به روسیه، حمایت کرده و در آن مشارکت داشته است. ماقویاً از شما و همکاران وزرای امور خارجه‌تان می‌خواهیم که تصمیم به تحریم، مجازات و مشروعیت‌زدایی کامل سپاه بگیرید تا از تهدید بیشتر دموکراسی و آزادی در ایالات متحده، اروپا و سراسر جهان جلوگیری کنید.

 

۸۴تن از نمایندگان که نزدیک به دو سوم امضاکنندگان نامه به جوزپ بورل درباره ضرورت و فوریت نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران توسط اتحادیه اروپا هستند، حامیان و آورندگان قطعنامه ۱۰۰ در «حمایت از خواست مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک بر اساس جدایی دین و دولت و یک ایران غیراتمی و محکوم کردن نقض حقوق‌بشر و تروریسم دولتی رژیم ایران» می‌باشند.

قطعنامه ۱۰۰ توسط ۲۳۰نماینده کنگره حمایت و امضا شده است. این قطعنامه توطئه‌ها و حملات تروریستی رژیم ایران در گذشته و حال علیه شهروندان و مقامات ایالات متحده، و هم‌چنین مخالفان ایرانی را محکوم می‌کند.

 

اکثریت قابل‌توجه نمایندگان کنگره آمریکا از هر دو حزب در قطعنامه ۱۰۰ توطئه تروریستی علیه گردهمایی «ایران آزاد ۲۰۱۸-آلترناتیو» در پاریس، را محکوم و خاطرنشان کردند: در ۳۰ژوئن ۲۰۱۸ (۹ تیر ۱۳۹۷) دهها هزار نفر در پاریس در گردهمایی ایران آزاد، از یک جمهوری دموکراتیک بر اساس جدایی دین و دولت و غیراتمی، و از طرح ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی برای آینده ایران حمایت کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/987e8874-9339-492d-857f-6faccc2c5bfe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات