728 x 90

میلیتاری تایمز: سپاه پاسداران رژیم ایران در حال تبدیل کشتی تجاری به ناو حامل پهپاد است

 تبدیل کشتی تجاری به ناو حامل پهپاد توسط رژیم ایران
تبدیل کشتی تجاری به ناو حامل پهپاد توسط رژیم ایران

تصاویر ماهواره‌یی به‌دست آمده توسط وبگاه «میلیتاری تایمز» نشان می‌دهد که نیروی دریایی سپاه پاسداران رژیم ایران در حال تبدیل یک کشتی کانتینری تجاری به یک ناو حامل پهپاد است.

«میلیتاری تایمز» جمعه ۱۶دی در گزارشی در این باره نوشت: کشتی موسوم به «...مهدوی» یک کشتی کانتینری است که سابقأ با پرچم رژیم ایران برای سفرهای تجاری مورد استفاده قرار می‌گرفت ولی سپاه پاسداران از بهار پارسال در «مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران» که در بندرعباس در نزدیکی تنگه هرمز قرار دارد در حال تبدیل آن به کشتی جنگی برای حمل بالگرد و هواپیماهای بدون سرنشین است.

تصاویر بدست آمده «‌میلیتاری تایمز» نشان می‌دهد که عرشه کشتی به‌منظور نصب یک سطح پروازی برای پرتاب پهپاد برداشته شده است. مهندسان در حال افزودن یک سکوی پروازی بزرگ به سمت راست کشتی هستند، اما در حال حاضر هنوز مشخص نیست که آیا یک برآمدگی نیز به سمت راست کشتی اضافه خواهد شد یا خیر.

در ارتباط با این موضوع کارشناسان به میلیتاری تایمز گفته‌اند که تصاویر موجود برای تغییر کاربری کشتی‌های تجاری همخوانی دارد.
پیش از این رسانه‌های رژیم ایران درباره تغییر کاربری کشتی‌های تجاری به پهپادبر و استفاده از آنها برای «افزایش قابلیت‌های حمله دوربرد» از آن صحبت کرده بودند.(وبسایت یو.اس.ان.آی نیوز ۱۴دیماه ۱۴۰۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8a71dce2-d9f6-4be4-a1e0-54eb7cd7f57c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات