728 x 90

میشل باشله کمیسر حقوق‌بشر سازمان ملل خشونت در ونزوئلا را محکوم کرد

میشل باشله
میشل باشله

میشل باشله، کمیسر حقوق‌بشر سازمان ملل نسبت به مقابله خشن دولت مادورو با نیروهای اپوزیسیون این کشور هشدار داد. کمیسر حقوق‌بشر سازمان ملل مسدود کردن راه انتقال کمکهای بشر دوستانه از سوی دولت مادورو را محکوم کرد.

به‌دنبال افزایش درگیریها بین نیروهای ضدشورش مادورو و نیروهای اپوزیسیون این کشور در مرزهای ونزوئلا و پرتاب گاز اشک‌آور و ممانعت نیروهای نظامی مادورو از ورود کمکهای انسانی، شماری از سیاستمداران اروپا از تشدید تحریم‌ها علیه دولت نیکلاس مادورو سخن گفتند.

 

 

از طرفی خوآن گوایدو از جامعه جهانی خواست که در راستای انتقال قدرت سیاسی این کشور و سرنگونی دولت مادورو هیچ گزینه‌یی را از نظر دور ندارند.

 

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه ششم اسفند با انتشار گزارشی از برلین، خبر از برنامه سران اتحادیه اروپا و از جمله نمایندگان برخی از احزاب حاضر در پارلمان اروپا در زمینه تشدید تحریم‌ها علیه نیکلاس مادورو داد.

 

نیروهای ضدشورش دولت مادرو با خودروهای زرهی و گاز اشک‌آور به هزاران تن که با لباسهای سفید برای دریافت کمکهای انسانی به سوی نقاط مرزی روانه شدند هجوم بردند. در جریان درگیریها دو کامیون نیز به آتش کشیده شد.

درگیریها در مرز ونزوئلا و کلمبیا شنبه شب دست کم دو کشته و بیش از ۳۰۰مجروح بر جای گذاشت.

به‌دنبال این درگیریها مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا تیراندازی به سوی مردم ونزوئلا را محکوم کرد. وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه ۵اسفند اعلام کرد ایالات متحده تا زمانی که نیکلاس مادورو رئیس دولت نامشروع ونزوئلا این را بفهمد که روزهای آخر او در قدرت فرا رسیده است، به اعمال فشار بر او ادامه خواهد داد.

وی با تأکید بر ادامه حمایت دولت دونالد ترامپ از خوان گوایدو رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا، گفت که می‌توان تحریم‌هایی بیشتری علیه رژیم مادورو و کمکهای بشردوستانه بیشتری برای مردم ونزوئلا در نظر گرفت.

آمریکا در روزهای گذشته صدها تن کمک بشردوستانه برای مردم ونزوئلا - شامل مواد خوراکی و دارویی - به شهر مرزی کوکوتا در کلمبیا ارسال کرده است؛ اما نیروهای رژیم مادورو مانع دسترسی مردم به آنها می‌شوند.

از سوی دیگر، مادورو روابط دولتش را با دولت کلمبیا قطع کرد.

تاکنون بیش از ۵۰کشور جهان با حمایت از خوان گوایدو به‌عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا خواستار کناره‌گیری مادورو شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c64a87c9-d66b-4576-ad4c-8ee5e1e6a885"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات