728 x 90

مک کنزی: رژیم ایران بزرگ‌ترین تهدید خاورمیانه است

ژنرال کنت مک‌کنزی، رئیس پیشین فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا
ژنرال کنت مک‌کنزی، رئیس پیشین فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا

بنا به گزارش لوپوئن سه‌شنبه ۲۱تیر ژنرال کنت مک‌کنزی، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا از سال  ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲، به‌تازگی بازنشسته شده است. او رازهایش را با لوپوئن در میان می‌گذارد. او بلندپایه‌ترین آمریکایی در خاورمیانه بود. ژنرال کنت مک‌کنزی، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام)، مسئول عملیات نظامی آمریکا در منطقه از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ که ناگزیر از مدیریت تعداد قابل‌توجهی از بحران‌ها شد. حمله علیه قلب تأسیسات نفتی عربستان در سپتامبر ۲۰۱۹، عقب‌نشینی آمریکا از سوریه در اکتبر ۲۰۱۹، ترور ژنرال قاسم سلیمانی توسط ایالات متحده آمریکا در ژانویه ۲۰۲۰، ترک افغانستان در اوت ۲۰۲۱ و حمله علیه ابوظبی در ژانویه ۲۰۲۲... این افسر سابق پیاده‌نظام تفنگداران دریایی پس از ۴۳سال خدمت در اول آوریل بازنشسته شد. اکنون او رئیس مؤسسه امنیت جهانی و ملی در دانشگاه فلوریدای جنوبی است و در یک مصاحبه اختصاصی با لوپوئن سخن می‌گوید.

 

لوپوئن: به‌نظر شما بزرگ‌ترین تهدید خاورمیانه چیست؟

ژنرال کنت اف. مک‌کنزی: من چندین سال است کاملاً روشن کرده‌ام که ایران مهم‌ترین تهدیدی است که ایالات متحده و منطقه با آن مواجه است: با واقعیت گرایش‌های توسعه‌طلبانه‌اش، بکارگیری نیروهای نیابتی و استفاده پنهان یا آشکار از سلاح با هدف تثبیت خود در منطقه.

 

لوپوئن: آیا این بدان معناست که تهدید ایران از نظر آمریکا بیش از تهدیدی است که گروه‌های جهادی سنی در منطقه نمایندگی می‌کنند؟

مک‌کنزی: من به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهم تهدید ناشی از خشونت افراط‌گرایان را که واقعی است، کوچک کنم. اما ما در چند سال گذشته هر وقت که فرصت یافتیم برای خشکاندن سرچشمه این گروه‌ها به سختی کار کردیم و این کار را ادامه خواهیم داد. اما من فکر می‌کنم رژیم ایران بزرگ‌ترین تهدید کنونی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ff295c0f-a22e-4640-a35f-068170fe914b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات