728 x 90

ممانعت رژیم آخوندی از برگزاری جشن نوروز در مناطق مختلف کردستان و دستگیری تعدادی از هموطنان

مراسم جشن نوروز در کردستان
مراسم جشن نوروز در کردستان

رژیم آخوندی با ایجاد محدودیت و حضور بالای مأموران در سطح شهرها و روستاها مانع از برگزاری جشن نوروز در مناطق مختلف کردستان شده و تعدادی از هموطنان کرد را دستگیر کردند.

از جمله دوشنبه، مأموران ضدشورش رژیم به محل برگزاری مراسم نوروز در روستای نی از توابع مریوان یورش بردند و مانع برگزاری این مراسم شدند. مأموران سرکوبگر با مردم درگیر و به سوی مردم اقدام به تیراندازی کرده‌اند که در اثر آن چند تن از هموطنان بر اثر شلیک نیروهای نظامی و ضدشورش زخمی شده‌اند.

 

به گزارش پایگاههای خبری کردستان، در جریان برگزاری مراسم نوروز پارک کودک سنندج بیش از ۳۰ شهروند توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده‌اند که دست کم سه نفر از آنها نوجوان و زیر ۱۸ سال هستند.

در پیرانشهر صبح سه‌شنبه دو تن از هموطنان توسط مأموران رژیم دستگیر کردند و با خود بردند.

در ارتباط با این اقدام حکومت آخوندی، کردستان مدیا خبر داد: مردم کردستان یکصدا نوروز حکومتی را بایکوت کردند... با وجود تبلیغات گسترده و فشار و بازداشت شماری از مردم و پناه بردن به اسلحه در اقصی نقاط کوردستان، اما مردم مراسمهای اصیل نوروزی خود را با شکوهی مثال زدنی برگزار کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5c7cfd0a-e5cb-4f35-b694-325a5e3dee79"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات