728 x 90

یک مقام ارشد وزارت‌خارجه آمریکا: اسراییل برای هدف نگرفتن تأسیسات هسته‌یی در ایران هیچ تضمینی نداده است

تأسیسات هسته‌یی نطنز
تأسیسات هسته‌یی نطنز

یک مقام ارشد وزارت‌خارجه آمریکا: اسراییل برای هدف نگرفتن تأسیسات هسته‌یی در ایران هیچ تضمینی نداده است

سی.ان.ان روز جمعه ۱۳ مهرماه به‌نقل از یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گزارش داد که اسراییل هیچ تضمین و اطمینانی به دولت بایدن نداده که تأسیسات هسته‌یی در ایران را مورد هدف حمله قرار ندهد.

این مقام دولتی آمریکا احتمال پاسخ دادن اسراییل به حملات موشکی رژیم ایران در سالگرد واقعه ۷ اکتبر را رد نکرد و افزود: «با وجود همه احتمالات، من حدس می‌زنم که اسراییلی‌ها قبل یا بعد از ۷ اکتبر به حملات موشکی اخیر جمهوری اسلامی پاسخ دهند».

وی همچنین خاطرنشان کرد که ایالات متحده در یک‌سال گذشته برای جلوگیری از وقوع یک جنگ بزرگ در خاورمیانه تلاش کرده اما در حال حاضر احتمال شکست این تلاشها و آغاز نبردی فراگیر، افزایش یافته است.

مقامات آمریکا در روزهای گذشته بارها از پاسخ اسراییل به حمله موشکی رژیم ایران حمایت اما تأکید کرده‌اند که خاورمیانه نباید وارد یک جنگ تمام‌عیار شود.

جو بایدن، در کنفرانس خبری روز جمعه ۱۳ مهر کاخ‌سفید گفت اسراییلی‌ها هنوز در مورد واکنش‌شان به حمله موشکی رژیم ایران تصمیم نگرفته‌اند و این امر در دست بررسی است.

وی با بیان این‌که «تیم‌های آمریکا و اسراییل روزانه به‌طور مستمر با هم در تماس هستند» افزود: «اگر من به جای اسراییل بودم، به گزینه‌های دیگری غیر از حمله به تأسیسات نفتی ایران فکر می‌کردم».

ایهود باراک، نخست‌وزیر پیشین اسراییل نیز روز جمعه گفت که اسراییل احتمالاً «تأسیسات نفتی» ایران را هدف حمله هوایی گسترده و «تأسیسات مرتبط با برنامه هسته‌ای» حکومت ایران را هم مورد حمله نمادین قرار خواهد داد.

رژیم ایران شامگاه سه‌شنبه در «پاسخ به تمام اقدامات اسراییل در یک‌سال گذشته و کشته شدن فرماندهان ارشد سپاه و نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی در منطقه» با ۱۸۰موشک به اسراییل حمله کرد. مقامات اسراییل اعلام کردند ۹۰ درصد این موشکها قبل از اصابت به خاک اسراییل، منهدم شدند و ۱۰درصد باقیمانده نیز هیچ خسارت یا تلفات قابل توجهی بر جای نگذاشتند.

اسرائیل بلافاصله تأکید کرد که به این حملات قویاً پاسخ خواهد داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/65caa323-ccd9-4043-9371-20aa45be7156"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات