728 x 90

مشروح کنفرانس دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا - واشنگتن - ۱۳بهمن۱۴۰۰

کنفرانس واشنگتن - ۱۳بهمن۱۴۰۰
کنفرانس واشنگتن - ۱۳بهمن۱۴۰۰

افشای تشکیل واحدهای دریایی از نیروهای نیابتی

توسط نیروی قدس سپاه پاسداران

برای گسترش تروریسم و جنگ‌افروزی

 

سونا صمصامی-نماینده شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا

نماینده شورای ملی مقاومت در آمریکا هستم. خانم سونا صمصامی. امروز شورای ملی مقاومت ایران اطلاعاتی را به شما ارائه خواهد کرد که از داخل ایران سازمان مجاهدین خلق ایران آن را به دست آورده در رابطه با نیروی قدس به‌عنوان بازوی تروریستی خارجی سپاه پاسداران و مزدورگیری آن برای آن نیروی جدیدی که ایجاد کرده تأمین مالیش می‌کند. در واقع تأمین تسلیحاتی‌اش می‌کند برای حمله به کشتی‌ها و اهداف دریایی در منطقه. بعد از حذف قاسم سلیمانی در دیماه ۹۸ که باعث تضعیف نیروی قدس و توانمندی آن برای جنگ‌افروزی در منطقه شد توان سپاه برای مداخله جویی در عراق، لبنان و سوریه و جنگ‌افروزی در این کشورها هم کاهش پیدا کرد. رژیم برای جبران این شکست این طور کرد که سپاه پاسداران را کاری کرد که در یمن جنگ‌افروزی‌هایش را بیشتر کند به‌خصوص با اعمال تروریستی دریایی و تهدید فعالیت‌های دریایی در واقع در کشتیرانی بین‌المللی. فرماندهی نیروی قدس در یمن نیروهای حوثی را در واقع سربازگیری می‌کند تا آنها را به ایران بفرستد جایی که نیروی قدس و سپاه پاسداران آنها را در آموزشهای خاص دریایی در واقع بهشان آموزش می‌ده از جمله هم‌چنین مزدوران یمنی، عراقی، سوری، لبنانی و کشورهای آفریقایی تا بعد از این آموزشها آنها را به کشورهای خودشان اعزام کند و بتوانند واحدهای دریایی نیابتی را شکل بدهند. امروز در این کنفرانس ما برای اولین بار خواهیم دید که جزییات تشکیل واحدهای دریایی نیروی قدس سپاه پاسداران چی هست. از جمله در رابطه با چرخه مزدورگیری، آموزش فعالیت‌های تروریستی برای نیروهای نیابتی و هم‌چنین چرخه ارسال تسلیحات و پشتیبانیهای لجستیک برای آنها. امتیازدادنها و پیشنهاد امتیاز از طرف کشورهای غربی و فقدان حسابرسی از فعالیت‌های تروریستی رژیم و هم‌چنین کشتار رژیم در داخل کشور این رژیم را جری‌تر کرده تا رفتار یاغی گرایانه‌اش را افزایش و در منطقه به هرج و مرج دست بزند.

فارغ از این‌که رژیم آخوندی چه کار بکند با برنامه تسلیحات اتمیش و در مذاکرات با کشورهای پنج به‌علاوه یک حکومت تهران باید مورد حسابرسی قرار بگیرد به‌خاطر جنگ نیابتی‌اش در منطقه به‌خاطر تروریسمش به‌خاطر توسعه موشکهای بالستیک و به‌خاطر نقض فاحش حقوق‌بشر و سرکوب مردم ایران که علیه این رژیم اعتراض و تظاهرات می‌کنند.

تازه‌ترین طرح و برنامه رژیم آخوندی برای پیشبرد طرح‌های تروریستی‌اش با اولویت دادن به مزدورانش و افزایش هرج و مرج در منطقه برای پوشاندن ضعف بنیادینش در داخل کشور است. چرا که از دیماه سال۹۶ هشت قیام عمده صورت گرفته هم‌چنین اعتراضهای پی‌درپی توسط بخشها و اقشار مختلف مردم ایران که خواهان تغییر بنیادین هستند. این رژیم انبوه پول و سرمایه‌گذاری می‌کنه برای آموزش، تأمین مالی و تسلیح نیروهای نیابتی‌اش در حالی که مردم ایران اکثریت عظیمی از آنها زیرخط فقر زندگی می‌کنند هر گونه رویکرد مماشاتگرایانه یا آشتی‌جویانه با این رژیم به‌خصوص بعد از روی کار آمدن رئیسی فقط منجر به جری‌تر شدن رژیم ایران می‌شود. این اطلاعات جدید که امروز به شما ارائه خواهیم کرد یک شواهد دیگری هست که نشون می‌دهد هیچ‌کدام از تحریم‌ها علیه رژیم نباید برداشته بشود تا وقتی که تمام رفتار یاغی گرایانه‌اش را در خارج متوقف کند و هم‌چنین به سرکوب مردم ایران در داخل توقف بزند.

 

برخلاف اون تحریم‌های بیشتری رو باید علیه این رژیم اعمال کرد به‌خاطر افزایش خشونت توسط این رژیم در منطقه و تشدید سرکوب در داخل. نتیجه یک سال مذاکرات و رویکرد آشتی جویانه با رژیم آخوندی فقط منجر به افزایش بی‌سابقه اعدامها در داخل ایران و افزایش تلاشهایش برای دستیابی به سلاح اتمی بوده بنابراین در همین حال هم تازه تحریم‌ها به درستی اعمال نشده. فقدان یک سیاست قاطع باعث می‌شه که رژیم ایران بیش از همیشه از مذاکرات سود ببرد.

من اکنون از آقای علیرضا جعفرزاده معاون نمایندگی شورا در آمریکا می خواهم که این اطلاعات را در رابطه با ایجاد واحدهای دریایی از نیروهای نیابتی توسط نیروی قدس سپاه ارائه بدهند

 

علیرضا جعفرزاده-معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا

از شما خیلی سپاسگزارم سلام می‌کنم به همه من علیرضا جعفرزاده هستم معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا. امروز ما افشاگری داریم در رابطه با جزییات چیزی که قبلاً هم افشا نشده اطلاعاتی در رابطه با فعالیت‌های نیروی قدس به‌طور خاص در ارتباط با واحدهای دریایی و ساخت همونها که توسط نیروهای نیابتی نیروی قدس به پیش می‌ره که به کشورهای مختلف منطقه اعزام می‌کنه اونها رو. من شروع می‌کنم اول با مقدمات این موضوع تا بعد به جزئیاتش برسیم.

این مزدوران از کشورهای مختلف آورده می‌شوند به‌خصوص از یمن، عراق، سوریه، لبنان، آفریقا و کشورهای آفریقایی. بعد از آموزشهایی که بهشون داده می شه به کشورهای خودشون اعزام می شوند تا بروند این نیروهای دریایی مشخص رو تشکیل بدهند. نیروهایی که در یمن هستند همون حوثیها در واقع مزدوران اصلی رژیم در این رابطه هستند که استخدام می شوند. نیروی قدس با تجهیز نیروهای حوثی به قایقهای تندرو و موشک و مین آنها رو در واقع تأمین می‌کند. هدف این است که کشتی‌ها را هدف قرار بدهند. به‌طور خاص باب‌المندب را بی‌ثبات کنند برای اعمال تجارتی که آنجا در واقع صورت می‌گیرد. باب‌المندب همان‌طور که می‌دانید خیلی استراتژیک است نقطه‌اش چون که آنجا می‌بینید کانال سوئز هست و خیلی ترافیک بالایی از کشتیرانی اینجا در منطقه صورت می‌گیرد و رژیم ایران هم به این قسمت که الآن نشان می‌دهم دسترسی نداشته هدف این است که بتوانند بی‌ثبات کنند کل منطقه دریایی آنجا رو و اعمال تروریستی به پیش ببرند با نیروهای مزدور خودشون.

وقتی که حمله می‌کنند با این در واقع نیروهاشون در مثلا دریای سرخ و خلیج عدن به‌خصوص منطقه باب‌المندب همه این عملیات تحت نظارت هست توسط نیروی قدس سپاه پاسداران و مرکز فرماندهیش کنترل می‌شه و با این مزدوران به اجرا گذاشته میشه. این تصویر خودش خیلی گویا هست فکر می‌کنم اولین دیداری که ابراهیم رئیسی داشت بعد از گزینشش به‌عنوان رئیس‌جمهور رژیم آخوندی بایک فرد خارجی با نماینده حوثیها بود. در روز ۴اوت ۲۰۲۱ و حمایت کاملش رو مورد تأکید قرار داد از این مزدوران حوثی توسط رژیم آخوندی.

حالا نگاهی بکنیم به این‌که از وقتی که رئیسی به ریاست‌جمهوری رسید چه اتفاقی افتاده و چطور اقدامات تروریستی دریایی رژیم تشدید پیدا کرده. از زمانی که رئیسی به ریاست‌جمهوری اومد. در ۲۰سپتامبر ۲۰۲۱ دو قایق بمب‌گذاری شده در بندر السلیف از توابع استان ساحلی حدیده صورت گرفت یک حمله در ۲۳اکتبر ۲۰۲۱ با ۴ قایق انتحاری صورت گرفت. در باز هم الحدیده این بار اردوگاه ساحلی الجنابه بعد ۸نوامبر ۲۰۲۱ در ساحل الحدیده یک حمله با یک قایق انتحاری بود. بعد ۱۴فقره مین‌گذاری در جنوب دریای سرخ در هفته دوم نوامبر ۲۰۲۱ صورت گرفت. در ۷دسامبر نیروی دریایی آمریکا دو محموله تسلیحاتی رژیم ایران را در دریای عرب مصادره کرد که ۱۷۱ موشک زمین به هوا توش بود و ۸ موشک ضدتانک که برای همین حوثیها ارسال شده بود. این هم عکسهایی هست که خودشان در واقع نیروی دریایی آمریکا منتشر کرد از تسلیحاتی که مصادره کرده بودند از آن محموله‌یی که رژیم ارسال کرده بود. رژیم آخوندی و برای حوثی‌ها در یمن فرستاده بودند. در ۲۰دسامبر ناوگان پنجم ایالات متحده بیش از ۱۴۰۰ اسلحه تهاجمی کلاشینکف AK۴۷ و هم‌چنین ۲۲۶هزار و ۶۰۰گلوله مهمات را از یک شناور توقیف کرد که مبدأش ایران بود و برای حوثی‌ها فرستاده شده بود.

 

در مسیری که همیشه برای حوثیها از آن استفاده می‌کنند برای ارسال سلاح به اونها و در ژانویه سوم ژانویه امسال حوثی‌ها یک کشتی به نام ربابی را ربودند با پرچم امارات متحده به همراه خدمه بین‌المللی‌اش و می‌خواستند آن را استفاده کنند تا بتوانند طرح و برنامه‌های خودشان را پیش ببرند. شورای امنیت سازمان ملل و هم‌چنین دولت آمریکا این اقدام را محکوم کردند. این برخی از نمونه‌هایی از اعمالی هست که رژیم در منطقه تلاش می‌کند با استفاده از مزدورانش و نیروهای نیابتی‌اش استفاده کند کاری که خودش شاید نتواند مستقیماً انجام دهد.

حالا می‌رسیم به آنچه که ما امروز افشا می‌کنیم در واقع تمام، تمامیت چرخه فعالیت این مزدوران هست از جذب آموزششون در داخل ایران برای این‌که بتونند بعدش برگردن به کشور خودشون و واحد های دریایی تروریستی را ایجاد کنند تا بعد اهداف شان را مورد حمله قرار بدهند و اعمال تروریستی شون را پیش ببرند.

این نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران است که شش تا فرماندهی دارد همان‌طور که می‌بیند اینجا در کشورهای مختلف، از جمله فرماندهی قدس در عراق، در سوریه، لبنان در فلسطین در کشورهای آفریقایی ولی به‌طور خاص، فرماندهی نیروی قدس در یمن هست. که منابع زیاد و توجه زیادی رو به خودش معطوف کرده به‌خصوص در یک‌سال اخیر تقریباً و کاری که می‌کنند این هست که یمنیها را در واقع به خدمت می‌گیرند، همین‌ها را جذب حوثیهای یمن‌ می‌کنند این مزدوران را اعزام می‌کنند به ایران که بروند آموزش بگیرند. می‌روند به پادگان موسوم به امام علی توی تهران که در واقع مرکز یا معاونت آموزش نیروی قدس هست در اونجا. یکی از معاونتهای نیروی قدس اینجا مستقر هست. که خیلی مهم است در همان پادگان موسوم به امام علی در تهران. در محدوده‌ای از اتوبان تهران کرج و نشان می‌دهد که چقدر رژیم آخوندی اهمیت قائلند برای همین نیروهای موسوم به انصارالله همان حوثی‌ها در یمن. که یکی از اصلی‌ترین کمپ های آموزشی را به آنها اختصاص می‌دهند. بعد دو نوع واحد آموزشی اونجا هستش. واحد آموزش تروریستی زمینی ولی به‌طور خاص واحد آموزش تروریستی دریایی که امروز ما این را افشا می‌کنیم. حالا یک نگاه دقیقتر به این چرخه. این همان پادگان امام علی هست در کیلومتر ۲۰ اتوبان تهران کرج. ما این کمپ را قبلاً افشا کردیم. به‌خاطر فعالیت‌های رژیم آخوندی ولی امروز داریم این را برجسته می‌کنیم که این کمپ چطور برای آموزش دریایی همین حوثی‌ها استفاده می‌شود. بخشی از آن در واقع می‌پردازیم به همین آموزشهای دریایی ـ تروریستی. دوره‌های آموزش یگانهای دریایی وابسته به نیروی قدس که یکی از آنها در واقع در آموزشگاه زیبا کنار هست یکی دیگر در واقع در جزیزه فارور در خلیج‌فارس یک مرکز آموزشی دیگر است. و هم‌چنین مرکز آموزشی دریایی در جزیره قشم که به اینها خواهیم پرداخت،

 

با واحد آموزشی دریایی سپاه قدس در زیباکنار در ساحل دریای خزر شروع می‌کنیم که دانشگاه موسوم به علوم و فنون دریایی خامنه‌ای هست. هدفش این هست که بتونن اعمال تروریستی شون رو آنجا آماده بکنند. این دریای خزر هست. اینجا تهران هست. اینجا کرج و اینهم همان پادگان موسوم به امام علی این هم زیباکنار است این دانشگاه یا به‌اصطلاح این منطقه منطقه اصلی هست که سپاه پاسداران بخش دریایی‌اش این کارهاش رو آنجا انجام می‌دهد. و طی چند سال اخیر تبدیل شده به محل اصلی آموزشی برای نیروهای دریایی سپاه.

چیزی که تا الآن پوشانده بودند و مخفی کرده بودند و داریم الآن افشا می‌کنیم این است که اینجا مرکز نیروی دریایی سپاه هستش این را می‌دانستیم ولی آن چه که امروز داریم افشا می‌کنیم این هست که اینجا فقط به‌منظور این کار نیست. اینجا در واقع استفاده می‌شه برای آموزش دادن به مزدوران سپاه قدس آن هم به شیوه‌ای مخفی در این پادگان این کار انجام می‌شود. یک نگاه دقیقتر داشته باشیم. به اینجا. این نقشه ایران است اینجا منطقه‌یی است که همان زیبا کنار دقیق در آن واقع شده است. این بخش در واقع همان آموزشگاه زیبا کنار هست. برخی از تأسیساتی که آنجا دارند در زیبا کنار را هم با هم می‌بینیم حالا. این جا خوابگاههای این منطقه است. آن بالاش هم در واقع فرماندهی این دانشگاه یا آموزشگاه هست. این مدرسه همین اقدامات دریایی هست. و اینجا در واقع قایق‌های تند رو واقع شدند و اینجا نگاهداری می شوند و یکی از نقاط کلیدی هست. برای همین کشتی هایشان را همه جا دیدیم که چه طور استفاده می‌کنند برای تهدید کشتیرانی بین‌المللی در همان جاهایی که قبلش توضیح دادیم. و اینجا همان آموزش به حوثی‌ها صورت می‌گیرد. برای این‌که این رو جمع بزنیم در رابطه با... آموزشگاه زیبا کنار. این یک بخش مخفی هست برای نیروهای نیابتی، آموزش نیروهای نیابتی اش. آموزش دریایی نیروهای نیابتی همه بخش‌هایش از هم جدا هستند و ارتباطی بین هم در واقع مجاز نیست. یک دوره‌های شش ماهه آموزشی در اون صورت می‌گیرد. مثلا نمونه‌اش را بگوئیم بر اساس اطلاعات ما در ژانویه ۲۰۲۰ یک دوره آموزشی شش ماه برای حدود دویست تن از مزدوران یمنی رژیم شروع شد که به آنها علوم و فنون دریایی آموزش داده شد بعدش برگرداندنشان به یمن در ژوئیه ۲۰۲۰ هم یک گروه از مزدوران عراقی نیروی قدس آمدند آموزششان را شروع کردند بعدش آنها را به فاو و بصره اعزام کردند تا یکان دریایی تحت‌امر نیروی قدس را در آن منطقه بتوانند تشکیل بدهند. آنها در واقع عراقی بودند. و اما فرماندهان این قسمت که فرماندهان رده بالایی هستن از رژیم آخوندی و سپاه. سرتیپ حسنعلی زمانی‌پژوه. اولین فرمانده واحد دریایی نیروی قدس در زیباکنار بود که همزمان فرماندهی دانشگاه دریایی سپاه موسوم به خامنه‌ای را هم به‌عهده داشت. هم‌چنین عناصر مزدور خارجی نیروی قدس بهشون فنون تکاوری نیروی دریایی آموزش داده می‌شود. در این دانشگاه که این پاسدار سرتیپ حسنعلی زمانی‌پژوه اولین فرمانده‌اش بود. و آوردن آنها و اعزام مجدد آنها به کشور خودشون رو تسهیل می‌کرد.

 

فرد دیگری که معرفی می‌کنیم. وی پاسدار سرتیپ دوم عبدالرضا دبستانی هست که رئیس این دانشگاه از مرداد ۹۸ هست. از مرداد ۹۸ در واقع این فرد ریاست این دانشگاه را به‌عهده دارد. مسئولیت آموزش دانشگاه خامنه‌ای برعهده پاسداری هست به‌نام خادم‌زاده و در واقع مسئول آموزش در آنجاست.

حالا بیاییم به یک پایگاه دیگر. پایگاه تیپ تکاوری دریایی در جزیره فارور در خلیج‌فارس بپردازیم که یک مرکز آموزش تروریستی دیگر هست برای همین اقدامات. این خلیج‌فارس است و این جا هم فارور واقع شده. این جزیره کوچک. این جزیره کوچک و خالی از سکنه. از نزدیکتر نگاه می‌کنیم به جزیره فارور. فاصله این جزیره تا نزدیکترین سواحل استان هرمزگان در حدود ۲۰ کیلومتر هستش و در پنجاه و پنج کیلومتری جزیره کیش قرار گرفته. یکی از مناطق گلوگاهی و اصلی هست برای قاچاق سلاح توسط سپاه از طریق اسکله‌هایش در جزیره فارور تا بتونه به کشورهای عربی بفرستد. اینجا در واقع مرکز دریایی سپاه هست که تیپ تکاوری دریایی سپاه که موسوم هست به ابا عبداله که در همین جزیره مستقر شده. این تیپ به مزدوران تروریستی خودش در یمن آموزش می‌دهد و هم‌چنین از بحرین آموزشهای تکاوری دریایی می‌ده. اولین فرمانده‌اش. فرمانده‌اش هم‌اکنون پاسدار سرتیپ صادق عمویی هست اولین فرمانده‌اش فرد دیگری بوده و این نشون می‌ده که چقدر در اولویت هست این فعالیت‌های رژیم آخوندی که چنین پاسدار سرتیپهایی را می‌گذارد برای این کار. حالا به مرکز آموزشی دیگری می‌پردازیم. مراکز آموزش دریایی سپاه پاسداران نیروی قدس در جزیره قشم. . اینجا جزیره قشم هست که در تصویر مشاهده می‌کنیم. یک تصویر بزرگتر از قشم. دست کم ۴ منطقه هست که ما تونستیم شناسایی کنیم که نقش دارند و دخیل هستند در همین فعالیت‌های آموزشی. دست کم ۴ در واقع مرکز دارند در این جزیزه. همان‌طور که گفتم نیروهای تروریستی رو آنجا آموزش می‌دهند نیروهای خارجی رو و هم‌چنین انبارهای تسلیحاتی رو و موشکی و اینها دارند در اونجا در قشم. و مرکز فرماندهی ناو تیپ ۱۱۲ موسوم به ذوالفقار نیروی دریایی سپاه، در مجاورت روستای مسن در جزیزه قشم واقع شده. حالا بر می‌گردیم به همون در واقع تصویری که قبلش هم باهم دیدیم این‌که چه جوری آموزش می‌بینند و بعد از آموزش در آموزش زیباکنار و فارور و قشم به یمن دوباره اعزامی می‌شوند. مثلا داریم یک نمونه‌اش رو می گوییم و اگر هم عراق باشد به عراق یا به کشورهای آفریقایی و سایر کشورها. بعدش سازماندهی می شوند در یکان دریایی، تجهیز می شوند، تسلیح می شوند این خیلی مهم است که درک کنیم که اگر فقط چند نفر داشته باشیم که بیاییم آموزش بهشون بدیم و بروند اعمال تروریستی انجام بدهند یک چیزه ولی وقتی که می تونی یک نیروی دریایی یک یکان رو تشکیل بدید یک بحث دیگر هست و او نهم به یک شیوه حرفه‌یی توسط یک حکومت.

 

آنها را آموزش می‌دهند، به اونها تجهیزات می‌دهند. چون همه آموزشها را هم دیده باشند به تجهیزات نیاز دارند به موشک نیاز دارند به قایقهای تندرو نیاز دارند بنابراین همه این چیزها رو خود رژیم برای اونها فراهم می‌کنه. هم‌چنین پهپادها رو برای براشون فراهم می‌کنه موشک، مهمات و همه این اقدامات رو انجام می‌ده. از ایران به باب‌المندب به اون منطقه می‌بره بنابراین یک به همین دلیل اولویت خیلی بالایی برای نیروی قدس رژیم آخوندی داره.

حالا ببینیم که تسلیحات چه جوری منتقل می‌شود چرخه در واقع انتقال تسلیحات من ۶ فرماندهی نیروی قدس رو گفتم الآن می‌خواهیم روی فرماندهی‌اش در یمن متمرکز بشویم. وقتی اونها به سلاح و این جور چیزها نیاز دارند درخواستهاشان را به سپاه و نیروی دریایی‌اش منتقل می‌کنند به وزارت دفاع منتقل می شه درخواست سلاح و تجهیزات وزارت دفاع رژیم وقتی که این تسلیحات و کشتی‌ها و تجهیزات مورد نیاز آماده شدند حالا باید اونها رو ارسال کرد فرستاد برای حوثی‌ها برای اینکار اونها می آیند از اسکله‌های اختصاصی سپاه در بنادر جنوبی استفاده می‌کنند.

خمینی سالیان گذشته اسکله‌ها و بنادری را اختصاص داده بود به سپاه پاسداران، برای سپاه پاسداران اختصاصی کرده بود در دوران جنگ رژیم آخوندی با عراق، بعد از جنگ هم آنها را حفظ کردند و سپاه بنادر و اسکله‌هایی دارد که کسی روی آنها نظارت ندارد بغیر از خودش و این دست باز زیادی را می‌دهد به سپاه تا به هیچکس پاسخگو نباشد بجز به فرماندهی خودشان یعنی سپاه پاسداران و به خامنه‌ای. سپاه این اسکله‌ها و تجهیزات را به سه شیوه استفاده می‌کند برای این‌که این سلاحها را قاچاق کند و بفرستد به‌صورت قاچاق برای حوثیها. یکی قاچاق به بنادر سومالی و سایر کشورهای شاخ آفریقا در آنطرف با بالمندب هست و از آنجا مسیرش را می‌پوشاند تا بعد بفرستد برای حوثیها در یمن. یک شیوه دیگر تحویل به قایق حوثیها در دریای عمان هست در خلیج عدن. اینطوری می‌توانند باز هم مسیری را که طی می‌کنند لاپوشانی کنند که از کجا شروع شد و به کجا رسید. نصف راه را طی می‌کنند. سومین شیوه تحویل به حوثیها در بنادر یمن هست. این البته کار سخت‌تری برای آنهاست ولی به هرحال قابل انجام و قابل اجرا هست. روی تحویل به قایق حوثیها در دریای یمن متمرکز بشویم. از یکی از بنادر اصلی که رژیم استفاده می‌کند، برای تحویل این تجهیزات و تسلیحات، بندر جاسک هست. این اسم را به‌خاطر بسپارید چون خیلی در خبرها آنرا خواهید شنید، خیلی رژیم به آن اتکا کرده برای ارسال تجهیزات و تسلیحات و مهمات به نیروها و تروریستهای نیابتی‌اش. اینجا مشخصاً منطقه‌ای است که بندر جاسک در آن واقع شده و خود بندر جاسک. سه منطقه است که روی آنها متمرکز می‌شویم. یکی مرکز فرماندهی مستقل نیروی دریایی سپاه به‌نام پایگاه موسوم به امامت هست. اگر‌چه این منطقه در بندر جاسک تحت کنترل نیروی دریایی رژیم هست، ولی سپاه هم در اینجا یک پایگاه مشخص دارد، هم‌چنین نیروی هوایی اینجا هست. نیروی دریایی معمول رژیم هم اینجا یک مرکز دارد. مرکز فرماندهی منطقه دوم دریایی ارتش، موسوم به ولایت در بندر جاسک واقع شده. یک بخش زیادی از تسلیحاتی که مصادره شد و دیدید نمونه‌یی از آنرا در خبرهایی که در شروع یادآوری کردیم و آمریکا هم اعلام کرده از این بندر جاسک ارسال شده. بگذارید چند نمونه را با همدیگر ذکر کنیم از این‌که رژیم آخوندی چه کارهایی را انجام می‌دهد برای ارسال تسلیحات به حوثیها. اما یکی از کارهایی که می‌کنند این است: کشتی‌های حوثیها، کشتی‌هایی کوچکی است. آنها فقط می‌آیند با فاصله از ساحل می‌ایستند و متوقف می‌شوند بعد کشتی‌های سپاه تسلیحات و مهمات را می‌آورند کنار کشتی حوثیها در وسط دریا و آنجا اینها را به کشتی حوثیها منتقل می‌کنند و بعد هم کشتی حوثیها از آن منطقه می‌روند و آنجا را به سمت محل خودشان ترک می‌کنند. این یک نمونه است. در واقع تاریخهایی هست با نمونه‌های مشخص از این‌که در همین سال اخیر، رژیم چنین اقداماتی را انجام داده است. این مثلا یک کشتی هست که از بندر جاسک آمد. تقریباً دو کیلومتر فاصله گرفت. بعد آمد با کشتی حوثیها که در آنجا بود کنارش قرار گرفت. بعد از تحویل تجهیزات و تسلیحات و مهمات، کشتی حوثیها منطقه را ترک کرد. بعضاً باید چند روز در اینجا متوقف بشوند چونکه باید ببیند راه باز است و بتوانند بدون این‌که به جایی بر بخورند یا کنترل شوند منطقه را ترک کنند.

 

تاکتیک دیگری که رژیم استفاده می‌کند این است که از کشتی‌های محلی استفاده کنند و آنها را در واقع مجبور می‌کنند که برای حوثیها سلاح منتقل کنند. مثل این‌که مثلا یک فرد معمولی صاحب یک کشتی هست و او را وادار می‌کنند که بیاید و تسلیحات را برای حوثیها منتقل کند. نمونه‌های مختلفی از این موضوع بوده در داخل ایران. همین چندماه پیش نمونه آن بود. در یک نمونه یکی از این کشتی‌ها با پول بسیار کمی وادارش کردند که تسلیحات را منتقل کند. باید همه این مسیر را طی می‌کرد با یک کشتی پر از سلاح و می‌رسید به خلیج عدن. آنجا با جی. پی اس به آن مختصات دقیق دادند. سپاه کنترلش می‌کرد و بعد کشتی حوثیها آمد و همه آن سلاحها را گرفت و بعد آن کشتی برگشت. این دوازده روز تقریباً برای انتقال آن تسلیحات از بندر جاسک به سمت خلیج عدن و بعد هم برگشتش به ایران. گزارشهای خیلی زیاد دیگری دیدیم که سپاه می‌آید کشتی‌های افراد محلی را مصادره می‌کند برای مقاصد خودش و ارسال سلاح و همین چیزهایی که گفتیم استفاده می‌کند تا سلاحهای خودش را برای حوثیها ارسال کند چون این موارد مصادره کشتی‌های سپاه توسط کشتی‌های آمریکا و اینها هم بوده و اینطوری می‌خواهند آنرا دور بزنند. به همین دلیل گفتم که در رابطه با بندر جاسک خیلی خواهیم شنید. علاوه بر این مرکز امامت، مرکز فرماندهی منطقه دوم دریایی ارتش تحت‌امر رژیم هم در بندر جاسک واقع شده و حتی مردم عادی نمی‌توانند به آنجا نزدیک بشوند تا یک محدوده سه کیلومتری.

 

به نتیجه‌گیریها بپردازیم و خلاصه‌ای بگوییم از چیزی که گفتیم.

ما برای اولین بار ساخت بازوی برون‌مرزی سپاه، در واقع گسترش تروریسم دریایی رژیم و تشکیل یکانهای دریایی رژیم را افشا کردیم. برای مزدورانش که می‌آوردندشان به ایران، آموزش می‌دهند و بعد آنها را برمی‌گردانند دوباره به کشورهای خودشان. هم‌چنین جزییاتی را فاش کردیم از این‌که این آموزشها کجا صورت می‌گیرد، در چه مناطقی، چه مراکزی برای آموزش آنها استفاده می‌شوند و هم‌چنین شیوه‌های ارسال سلاح و تجهیزات صحبت کردیم. برای همین نیروهای نیابتی و تروریستهای نیروی قدس. از وقتی که رئیسی به ریاست‌جمهوری رسید در سال گذشته میلادی، فعالیت‌های گسترده‌تری صورت گرفته برای اقدامات تروریستیشان، یا استفاده از همین مزدوران خارجیشان، بخصوی حوثیها در یمن. اعمال جنگ‌افروزانه نیروی قدس در منطقه تشدید شده و افزایش پیدا کرده که این دقیقاً همان خطی است که در منطقه دارند پیش می‌برند. در زمینه موشک بالستیک، در زمینه ساخت پهپادها و استفاده از آنها و برنامه اتمیشان. حتماً یادتان هست که در شش اکتبر ۲۰۲۱، ما جزییاتی را در مورد برنامه پهپادی رژیم آخوندی افشا کردیم که نیروی قدس آنرا کنترل می‌کند و هم‌چنین مراکز مختلف را نشان دادیم که رژیم از آنها استفاده می‌کند برای ساخت و آموزش مربوط به پهپادها و بعد هم استفاده از آنها برای عملیات تروریستی‌اش. هم‌چنین شرکتهای پوششی را که برای دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌شود برای ساخت پهپادها و به‌دست آوردن تکنولوژی مربوط به پهپادها. بنابراین افشاگری امروز هم منطبق هست با همان اقدامات دیگر رژیم مثل توسعه برنامه موشکی و اعمال مقابله‌جویانه رژیم مثل استمرار برنامه تسلیحات اتمیاش. اطلاعاتی که امروز ارائه کردیم به‌نظر من مهم هست. به‌خصوص در رابطه با حوثیها و یمن که دیدیم فراخوانهای زیادی اینجا صورت می‌گیرد که رژیم ایران باید قیمتی بپردازد به‌خاطر این اعمالش. نه تنها هیچ‌کدام از تحریم‌ها علیه رژیم ایران نباید لغو شود، بلکه باید تحریم‌های بیشتری را علیه رژیم اعمال کرد که جنبه‌های دیگر اعمال این رژیم را در برمی‌گیرد، مثل اقدامات نیروی دریایی قدس که امروز نشان دادیم و همه یکانهایی که به این موضوع مرتبط هستند و آنها مورد تحریم قرار بگیرند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5442f9de-5a9a-451d-8341-5f3108058d38"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات