728 x 90

اعتراف یک کارگزار رژیم: به‌دلیل شرایط رکودی حاکم بر بازارها، ۶۰درصد صنایع کوچک و متوسط تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند

رحیم حیدری
رحیم حیدری
رحیم حیدری گرداننده بسیج اصناف و بازاریان استان مرکزی به وضعیت وخیم اقتصادی اعتراف کرد و گفت:‌ «مردم شهرستانها شرایط معیشتی سختی را پشت سر می‌گذرانند، به‌دلیل شرایط رکود حاکم بر بازارها، 60درصد صنایع کوچک و متوسط تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند.
تعطيلي صنايع کوچک و متوسط

وی در یک درگیری باندی با حمله به آخوند روحانی گفت:‌ علی‌رغم این‌که دولت ادعا می‌کند نرخ تورم کاهش یافته است، اما مردم این کاهش را در جامعه احساس نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید:


کارشناس رژیم: تا زمانی که رکود برکشور حاکم است آمارهای افزایش رشد اقتصادی بی‌معناست.

محمد قلی یوسفی عضو هیأت علمی دانشگاه علامه روز دوشنبه ۲۰شهریور ۹۶در اعتراف به ورشکستگی اقتصادی رژیم آخوندی گفت:‌ اقتصاد ایران با بحران جدی بیکاری روبه‌رو است بنابراین تأسف آوراست که مسئولان به جای ارائه راهکارهای مناسب برای رفع بیکاری و فقر به‌دنبال اعلام شاخصهایی باشند که در زندگی مردم بی‌معنی و غیرقابل باور است. استنباط مردم از این آمارها تنها توجیه سیاستهای غلط اقتصادی مسئولان به جای اجرای سیاستهای صحیح است. بنده به‌عنوان اقتصاددان متوجه نمی‌شوم مرکز آمار چنین آمار و ارقامی را برای چه کسانی منتشر می‌کنند و اصلاً این آمار برای چه کسانی مهم است چرا که پیش از هر مساله‌ای دولت باید در عمل نشان دهد که در کدام حوزه‌ها رشد اقتصادی داشته‌ایم؟

این کارشناس اقتصادی رژیم با طرح سوالاتی همه ادعاهای حکومت آخوندی را گمراه‌کننده و فریب دهنده توصیف کرد و گفت:‌ «تا زمانی که رکود بر کشور حاکم است آمارهای افزایش رشد اقتصادی معنا ندارد. مسأله مهم این است که آیا افزایش رشد اقتصادی منجر به افزایش اشتغال در کشور شده است؟ آیا درآمد مردم افزایش یافته و رفاه اجتماعی به حدی ارتقاء یافته است که در شان ملت ایران باشد؟ آیا صادرات صنعتی افزایش یافته است؟ اگر هیچ‌کدام از سؤال‌های مطرح شده پاسخی نداشته باشد و سرمایه‌گذاری و تولید در کشور هم‌چنان در رکود و بحران باشد بهتر است مسئولان آمارها را برای خود نگاه دارند چرا که انتشار چنین ارقامی بسیار گمراه‌کننده و فریب دهنده است و باید از انتشار آنها پرهیز کرد».

وی در پایان به ۴دهه ناکارآمدی اقتصادی کارگزاران حکومت آخوندی اذعان کرد و گفت:‌ «متأسفانه مسئولان از چهار دهه رشد منفی اقتصادی و تجارب پیشین درس نگرفته‌اند بنده چنین آمارها و شاخصهایی را به هیچ‌وجه قبول ندارم چرا که باید به شاخصهایی اعتنا کنیم که برای مردم مهم، کارآمد و ملموس باشد. رشد اقتصادی رقم و میانگینی از هزاران قلم کالاست و مشخص نیست این رشد از ترکیب چه عواملی ایجاد شده است. به نظر بنده آن زمان که عده‌یی ناآگاهانه تمام تمرکزشان را بر روی رشد اقتصادی گذاشتند تا ارقامی را اعلام کنند و کار خود را به‌لحاظ رشد دادن اقتصاد ایران تمام کنند به پایان رسیده است.

بنده نزدیک به سه دهه است بر روی این موضوع تحقیق می‌کنم و بارها به مسئولان عنوان کرده‌ام که به‌دنبال آمارسازی نباشید چرا که چیزی بیشتر از اتلاف وقت نیست. بهتر است به جای آمارسازی و ارائه عدد و رقم به فکر راهکارهایی برای حل مسائل اقتصادی و اجتماعی مردم باشید. تا زمانی که مشکلات اقتصادی به‌طور کامل و ریشه‌یی حل نشود نمی‌توان به رشد اقتصادی کشور امیدوار بود. اما متأسفانه ارائه چنین ارقام و آمارهایی بیانگر این است که مسئولان هم‌چنان از مشکلات اقتصادی جامعه درس نگرفته‌اند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/298e14f4-7d02-47cb-b090-184c261154d0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات