728 x 90

حمله نظامى آمريكا به سوريه,دخالتهاى سپاه پاسداران در كشورهاى منطقه,سوريه,شبه‌نظامی,روابط ایران روسیه,روابط ایران آمریکا,

هدف آمریکا از تهاجم موشکی ائتلاف شیطانی رژیم ایران و اسد بود

-

هدف ازتهاجم موشکی آمریکا زدن به هم پیمانان اسد بود
هدف ازتهاجم موشکی آمریکا زدن به هم پیمانان اسد بود
تلویزیون اسکای نیوز 31فروردین96: با انتخاب دونالد ترامپ گفته می‌شد که روابط میان روسیه و آمریکا خوب خواهد شد روس‌ها هم با انتخاب ترامپ ابراز شادمانی کردند ولی الآن امور به سمت دیگری می‌رود آیا ماه عسل مسکو و واشینگتن در حال پایان یافتن است؟

آلبرتو فرناندز معاون مرکز پژوهشهای خاورمیانه: من فکر می‌کنم که هنوز هم نوعی نرمش در روابط میان روسیه و آمریکا وجود دارد... آمریکا با روسیه با نرمش برخورد می‌کند ولی نسبت به رژیم ایران و سوریه و حزب‌الله به‌عنوان هم‌پیمان رژیم ایران سخت می‌گیرد. به‌دلیل تهاجم شیمیایی به بیگناهان نرمشی که در گذشته وجود داشت کمتر و سخت‌تر شد. ولی من در این رابطه مبالغه نمی‌کنم. هنوز هم با روسیه نرمش وجود دارد.

اسکای نیوز: سخنگوی وزارت‌خارجه روسیه می‌گوید روابط میان مسکو و واشینگتن بعد از جنگ سرد به سخت‌ترین مراحلش رسیده. آیا این روابط آنطور که انتظار می‌رفت نیست؟

آندره انتیکف نویسنده روزنامه ‌ایزوستیا: درست است در ابتدای ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ انتظار داشتیم که به آمریکا نزدیک شویم و بحران سوریه و دیگر مشکلات خاورمیانه را از راههای سیاسی حل کنیم. ولی ضربات هوایی آمریکا علیه پایگاه هوایی سوریه تمامی این تلاش‌ها را منهدم کرد. با این بمباران آمریکا اپوزیسیون سوریه و بعضی کشورهای منطقه را تشویق کرد که به مواضع سابق خودشان باز گردند. دوباره داریم می‌شنویم که اظهاراتی برای سرنگونی یا کناره‌گیری بشار اسد مطرح می‌شود. علاوه بر این بمبارانهای آمریکا اپوزیسیون سوریه را تشویق کرد که مبارزه مسلحانه را ادامه بدهد.

اسکای نیوز: بعضی‌ها می‌گویند آمریکا با بمباران به پوتین به‌عنوان هم‌پیمان اصلی بشار اسد سیلی زده است. نیروهای روسی و پدافندهای روسی در سوریه وجود دارند. درست است؟

آلبرتو فرناندز معاون مرکز پژوهشهای خاورمیانه: نه به نظر من هدف آمریکا روسیه نبوده، با صراحت بگویم هدف آمریکا رژیم اسد و خصوصاً رژیم ایران بوده. هدف، رژیم ایران و دمشق بوده. بی‌شک روسیه در سوریه منافع دارد ولی فکر می‌کنم که هدف آمریکا خود روسیه نبوده بلکه هدف ائتلاف شیطانی میان رژیم ایران و رژیم سوریه بوده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3858aa9e-b869-404b-8865-f8a9918c88da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات