728 x 90

قیام سراسری ، شماره ۱۴۵

مریم رجوی: فراخوان به شورای امنیت ملل متحد و اتحادیه اروپا برای اقدام فوری به‌منظور توقف کشتار در مهاباد

شصت و ششمین روز قیام، حکومت نظامی و دستگیری های گسترده در مهاباد و مقاومت قهرمانانه مردم

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۱۴۵

شصت و ششمین روز قیام، حکومت نظامی و دستگیریهای گسترده در مهاباد و مقاومت قهرمانانه مردم

مریم رجوی: فراخوان به شورای امنیت ملل متحد و اتحادیه اروپا برای اقدام فوری به‌منظور توقف کشتار در مهاباد

یکشنبه ۲۹آبان در شصت و ششمین روز قیام، مردم قهرمان مهاباد هم‌چنان با تهاجم وحشیانه نیروهای سرکوبگر مقابله می‌کنند. به‌دنبال گسیل نیروهای نظامی و پاسداران و مزدوران خامنه‌ای برای سرکوب مردم و جوانان دلیر شهر مهاباد در شب گذشته، و شلیک مستمر در خیابان‌ها و به سمت خانه‌های مردم، امروز نیر شهر شورشی مهاباد به تظاهرات و اعتصاب خود مانند روزهای قبل ادامه داد و هزاران نفر از مردم مهاباد دوباره به خیابان آمده‌اند. هلیکوپترهای رژیم بر فراز شهر در پرواز بودند. مأموران جنایتکار خامنه‌ای شب گذشته به‌صورت گسترده اقدام به آسیب زدن و ویران کردن مغازه‌ها و خانه‌های مردم کردند و خسارات زیادی به مردم وارد کردند.

رژیم که از خیزش مردم دلیر مهاباد وحشت کرده بود شب گذشته دست به دستگیری گسترده مردم و جوانان شهر زد. سایت حکومتی رجانیوز ۲۹آبان نوشت: «نیروی حافظ امنیت شب گذشته با ورود به این منطقه، اقدام به رصد، شناسایی و دستگیری لیدرها و سر دسته‌های اصلی آشوبگران کردند... . اکثر عناصر و عواملی که طی روزهای گذشته در اغتشاشات و آشوبها دست داشته و صحنه گردانی می‌کردند دستگیر شده‌اند».

امروز هم‌چنین دانشگاه‌های کشور شاهد ادامه اعتصاب دانشجویان در دانشگاههای مختلف تهران و دانشگاههای کرمانشاه، سنندج، مرودشت، کرج، تبریز، ساری، نجف‌آباد و یزد بود.

بازاریان در کامیاران، بوکان، بانه، مهاباد، اشنویه، پیرانشهر، سردشت، مریوان، دیواندره، دهکلان، سقز، سنندج، قروه، بیجار، کرمانشاه، پاوه، جوانرود، ایلام و نیکشهر بلوچستان دست به اعتصاب زدند.

خانم مریم رجوی در ارتباط با تهاجم جنایتکارانه رژیم آخوندی به مهاباد از شورای امنیت ملل متحد و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو خواست برای توقف کشتار مردم مهاباد دست به اقدام فوری و مؤثر بزنند. تحریم‌های همه‌جانبه سیاسی و اقتصادی، لیست‌گذاری سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات و اخراج مأموران و مزدوران آنها از این شمار است. وی افزود رژیم که بعد از دو ماه سرکوب قادر به خاتمه دادن قیام نبوده، به لشکرکشی با تیربار و زرهپوش و هلیکوپتر مبادرت کرده است. بی‌عملی در برابر جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی توسط رژیم آخوندهای تروریست و جنگ‌افروز نه تنها ارزشهای حقوق‌بشری را لگدمال کرده بلکه صلح و امنیت در منطقه و جهان را بخطر انداخته است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۹ آبان ۱۴۰۱ (۲۰ نوامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4fa1e3e4-43e1-4943-8812-d3061f8f679a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات