728 x 90

مرگ مشکوک ایوب انتظاری پاسدار سرهنگ و یک مهرهٔ هوا فضای سپاه پاسداران

مرگ مشکوک ایوب انتظاری مهرهٔ هوا فضای سپاه پاسداران
مرگ مشکوک ایوب انتظاری مهرهٔ هوا فضای سپاه پاسداران

به گزارش رسانه‌های حکومتی، ایوب انتظاری متخصص هوافضای سپاه پاسداران هفته گذشته در شهر یزد به‌دلایل نامعلوم جان خود را از دست داده.

رسانه‌ٔ حکومتی مدارا نوشت: تاریخ درگذشت ایوب انتظاری روز ۹ یا ۱۰خرداد بوده است. منابع اسراییلی هم خبر مرگ مشکوک یک متخصص ایرانی در صنعت هوافضا را منتشر کردند.

به‌دنبال پخش گسترده این خبر در رسانه‌ها و فضای مجازی، دادگستری رژیم مدعی شد: خبر منتشر شده در برخی پیج‌ها و رسانه‌ها مبتنی بر فوت مشکوک یک دانشمند هوافضا صحت نداشته و فرد مذکور کارمند معمولی یک شرکت صنعتی بوده و به جهت بیماری در بیمارستان فوت کرده است.

دادگستری رژیم در ادامه ادعای خود افزود: یکی از بستگان وی برای مطرح خود در فضای مجازی، این شایعه را اولین بار در پیج خود منتشر کرده که با فرد مذکور برخورد لازم صورت خواهد گرفت. (سایت حکومتی مدارا ۱۵خرداد)

 

یک خبرنگار حکومتی نیز با درج یک توئیت نوشت: پس از ترور حسن صیاد خدایی سرهنگ سپاه و سقوط علی اسماعیل‌زاده دیگر سرهنگ نیروی قدس سپاه، ایندیپندنت گزارش داد ایوب انتظاری دانشمند هوا و فضا درگذشته و علت مرگ او مسمومیت غذایی عنوان شده است. (سایت حکومتی نواندیش ۱۵خرداد)

 

روزنامه کویتی القبس ۱۵خرداد نیز نوشت: ایوب انصاری که مسئولیت بسیاری از پروژه‌های بزرگ در حوزه پهپاد و موشکهای بالستیک برعهده داشت اندکی قبل از مرگش به همراه یکی از بستگانش در یزد به ضیافت شام دعوت شده بود و پس از بازگشت از شام سلامتی وی به‌شدت رو به وخامت گذاشته و به اورژانس منتقل شد. وی به‌شدت دچار خون‌ریزی داخلی شد و پزشکان نتوانستند وی را نجات دهند.

 

روزنامه نیویورک‌تایمز ۱۴خرداد در مورد مرگ پاسدار اسماعیل‌زاده سرهنگ نیروی تروریستی قدس، که چند روز پیش از ایوب انصاری کشته شد، نوشت: دو مقام ارشد دفاعی اسراییل به نیویورک تایمز گفتند که اسراییل سرهنگ اسماعیل‌زاده را که یکی از اعضای یگان ۸۴۰ نیروی قدس سپاه پاسداران بود، نکشته است. اما سؤالات هم‌چنان در مورد عدم صدور بیانیه سپاه پاسداران و سکوت رسانه‌ای از مراسم تشییع جنازه او پابرجاست.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/081aea14-5d73-4048-8d21-e78e0c89cddf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات