728 x 90

مراسم چهلم زنده یاد ناصر ملک مطیعی در تهران

مراسم چهلم زنده یاد ناصر ملک مطیعی در تهران
مراسم چهلم زنده یاد ناصر ملک مطیعی در تهران

مراسم چهلم ناصر ملک مطیعی بازیگر مردمی سینمای ایران عصر روز پنجشنبه در مسجد رسول واقع در سعادت‌آباد برگزار شد. مردم تهران برای ادای احترام به زنده یاد ناصر ملک مطیعی دسته‌دسته در مسجد رسول تهران حاضر می شدند اما با تهدید مأموران خامنه‌ای روبه‌رو می شدند.

مأموران اطلاعات و لباس‌شخصی اجازه برگزاری تجمع و گرفتن عکس و فیلم از مراسم چهلم ناصر ملک مطیعی را نمی‌دادند.

 

ممانعت از مراسم سوم درگذشت ناصر ملک مطیعی
رژیم آخوندی از برگزاری سومین روز مراسم درگذشت ناصر ملک مطیعی بازیگر مردمی سینمای ایران که قرار بود عصر روز سه‌شنبه ۸خرداد در مرکز همایشهای وزارت ارتباطات به نام تالار پیام در خیابان شریعتی روبه‌روی پارک اندیشه،برگزار گردد جلوگیری به‌عمل آورد.

مردمی که برای شرکت در این مراسم آمده بودند با درهای بسته این تالار مواجه شدند. حضور مردم از قبل از شروع مراسم در خیابان شریعتی چشمگیر بود به‌نحوی که عبور و مرور وسائل نقلیه را تحت تاثیر قرار داده بود.

 

تجمع‌کنندگان پشت در بسته تالار پیام از این هنرمند مردمی سینمای ایران تجلیل کردند و شعار می‌دادند:

  • هنرمند می‌میرد؛ ذلت نمی‌پذیرد
  • کسی که اختلاس نکرد- ناصر خان ناصر خان
  • کسی که چاپلوسی نکرد – ناصر خان ناصرخان
  • نون رو به نرخ روز نخورد-ناصرخان ناصر خان
  • کسی که رشوه نگرفت- ناصرخان ناصرخان

ساعت شش و نیم بعد ازظهر شعارهای تجمع‌کنندگان به شعارهای ضدحکومتی تبدیل شد. آنها از جمله شعار می‌دادند مرگ بر اصل ولایت فقیه و مرگ بر دیکتاتور

تجمع‌کنندگان در مقابل یورش مأموران برای دستگیری مقاومت کردند و مزدوران را هو کردند.

 

شلیک گاز اشک‌آور در مراسم تشییع ملک مطیعی

روز یکشنبه ۶خرداد (۲۷مه) مراسم با شکوه تشییع پیکر ناصر ملک مطیعی بازیگر سرشناس و مردمی سینمای ایران با حضور انبوه مردم تهران و دوستداران این هنرمند فقید، به تظاهرات ضدحکومتی تبدیل شد. تشییع‌کنندگان که از رفتار رژیم ضدایرانی و ضدهنری آخوندی در حق ناصر ملک مطیعی خشمگین بودند، شعار می‌دادند: مرگ بر دیکتاتور؛ درود بر ناصر خان؛ ننگ ما، ننگ ما، صدا و سیمای ما؛ دیکتاتور نگاه کن، عزت خدادادیه (خدادادی است). آنها با یادآوری نقشهای مردمی او در فیلمهای فارسی شعار می‌دادند: قیصر کجایی، مردم را کشتند.

ناصر ملک‌مطیعی از سرشناس‌ترین بازیگران سینمای ایران بود که به‌خاطر تن ندادن به تحمیلات ضد‌مردمی رژیم آخوندی به مدت چهار دهه از ادامه کار هنری‌اش محروم و به انزوا کشانده شده بود. وی روز جمعه چهارم خرداد ۱۳۹۷ در سن ۸۸سالگی دیده از جهان فروبست.

نیروهای سرکوبگر در هراس از گسترش این تشییع جنازه و تظاهرات ضدحکومتی با گسیل نیروهای پیاده و موتوری ضدشورش جمعیت را مورد حمله قرار دادند و با پرتاب گاز اشک‌آور و تیراندازی هوایی تلاش کردند مردم را پراکنده سازند. مردم با شعارهای بی‌شرف بی‌شرف؛ نیروی انتظامی ننگ ما ننگ ما؛ به مقابله با مزدوران پرداخته و به مراسم بزرگداشت ادامه دادند.

 

خبرهای مرتبط:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aeb27bde-5c81-48bf-9b24-8df042d453e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات