728 x 90

درگیری و شلیک گاز اشک آور در مراسم تشییع ناصر ملک مطیعی با شعار مرگ بر دیکتاتور + فیلم

پیکر هنرمند مردمی ناصر ملک مطیعی صبح امروز یکشنبه از مقابل ساختمان شماره ۲خانه سینما با حضور علاقه‌مندان و دوستدارانش به سمت آرامگاه ابدی بدرقه شد. وی در قطعه «هنرمندان» بهشت زهرا به خاک سپرده شد. جمعیت شرکت کننده که بالغ بر هزاران نفر است شعار می‌دادند:

مرگ بر دیکتاتور 

ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما.

شعار ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما در مراسم تشییع ملک مطیعی -۶ خرداد ۹۷

 

ماموران یگان ویژه به جمعیت تشییع کننده پیکر ناصر ملک مطیعی با شلیک گاز اشک آور یورش بردند تا آنها را متفرق سازند اما این جمعیت با شعار بیشرف بیشرف به راهپیمایی خود ادامه دادند.

ستونهای موتورسوار یگان ویژه نیز نتوانست جمعیت را پراکنده کند.

حمله موتور سواران یگان ویژه به مردم در مراسم تشییع پیکر ملک مطیعی -۶ خرداد ۹۷

 

ناصر ملک‌مطیعی از سرشناس‌ترین بازیگران سینمای ایران، که در حاکمیت هنرکش آخوندها از کار هنری‌اش باز ماند و با حذف و سانسور رژیم مواجه بود، روز جمعه چهارم خرداد ۱۳۹۷در سن ۸۸سالگی پس از مدتها تحمل رنج و بیماری دیده از جهان فروبست.

ناصر ملک مطیعی یک معلم ورزش بود که در اواخر دهه ۲۰ وارد کار هنری در سینما شد، وی علاوه بر ایفای نقش در حدود صدفیلم سینمایی، در تئاتر نیز فعالیت داشت و محبوبیت زیادی به‌خاطر ایفای نقشهای جوانمردی در بین توده‌های محروم مردم پیدا کرد.

ناصر ملک مطیعی از جمله در فیلمهای معروفی مثل راد مرد، داش غلام، قیصر، چهارراه حوادث، و هم‌چنین در نقش امیر کبیر- در یک سریال تلویزیونی- هنرنمایی کرده است.

درحاکمیت آخوندها ناصر ملک مطیعی به‌خاطر تن ندادن به تحمیلات رژیم، به حرفه‌های دیگری نظیر قنادی اشتغال داشت و محرومیت او از حرفه هنری‌اش، نمونه بارزی از عملکرد رژیم هنرکش آخوندی است.

ناصر ملک مطیعی در یکی از مصاحبه‌هایش گفته بود:

«عاشق سینما بودم این ۴۰سال عاشق کارم بودم هیچ چیزی مرا ازسینما دورنمی کرد با سرنوشتم نمی‌توانم مبارزه‌ای بکنم نتوانستم ولی دلم با مردم بود......»

درگذشت دریغ‌انگیز ناصر ملک مطیعی هنرمند مردمی میهنمان را به بستگان و دوستان و علاقمندانش تسلیت می‌گوییم.

 

بخشی از فعالیت هنری ناصر ملک مطیعی

اولین حضور ناصر ملک مطیعی در دنیای سینما به یک سکانس کوتاه در فیلم «واریته بهاری» تولید سال ۱۳۲۸ باز می‌گردد. او در دومین فیلمش نیز حضور کوتاهی تجربه کرد و در فیلم شکار خانگی، که در سال ۱۳۳۰ تولید شد، فقط یک جمله به زبان آورد.

نقطه آغاز بازیگری ملک مطیعی به فیلم «ولگرد» در سال ۱۳۳۱ بازمی‌گردد. او با بازی در این فیلم نه تنها به اوج محبوبیت رسید، بلکه اولین دستمزد حرفه‌یی‌اش را هم دریافت کرد.

با موفقیت «ولگرد» بلافاصله در فیلم‌های «گرداب» (که نخستین فیلم رنگی سینمای ایران بود ـ و سپس در فیلم «غفلت» بازی کرد.

 

ناصر ملک مطیعی در سال ۱۳۳۳ به ایفای یک نقش متفاوت در فیلم «چهارراه حوادث» به کارگردانی ساموئل خاچیکیان پرداخت. سالهای ۱۳۳۶ تا ۱۳۴۰ از شلوغ‌ترین سال‌های زندگی او محسوب می‌شوند. ملک مطیعی در این سال‌ها در یازده فیلم «بازگشت به زندگی»، «عروس فراری»، «طلسم شکسته»، «دشمن زن»، «دوقلوها»، «اول هیکل»،‌ «عمو نوروز»، «آرامش قبل از توفان»، «عسل تلخ»، «سایه سرنوشت» و «آس و پاس» نقش‌آفرینی کرد.

او در فیلم‌های جاده زرین سمرقند، میلیونر فراری، بک پارچه آقا، مردها و جاده‌ها به‌عنوان نویسنده و در فیلم میلیونر فراری به‌عنوان تهیه کننده نیز حضور داشت.

بزرگداشت هنرمند مردمی ناصر ملک مطیعی

بزرگداشت هنرمند مردمی ناصر ملک مطیعی

 

بزرگداشت هنرمند مردمی ناصر ملک مطیعی

بزرگداشت هنرمند مردمی ناصر ملک مطیعی

 

بزرگداشت هنرمند مردمی ناصر ملک مطیعی

بزرگداشت هنرمند مردمی ناصر ملک مطیعی

تهران.مراسم تشییع ناصر ملک مطیعی با شعار ناصرخان روحت شاد

 

مراسم تشییع هنرمند مردمی ناصر ملک مطیعی با شعار ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما

 

تهران.مراسم تشییع ناصر ملک مطیعی.قیصر کجایی مردمو کشتن

 

تهران. اعتراض پسر ناصر ملک مطیعی

 

تهران. تشییع ناصر ملک مطیعی با شعار مرگ بر دیکتاتور

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f2b04481-1cb7-4f52-bacd-75e227f95502"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات