728 x 90

مایکروسافت: رژیم ایران در حال استفاده از تکنیک‌های دروغ‌پراکنی در جنگ اطلاعاتی است

حملات سایبری - عکس از آرشیو
حملات سایبری - عکس از آرشیو

شرکت مایکروسافت از تلاش‌های دولت ایران برای انجام حملات اطلاعاتی و تخریبی به هدف مخاطبان در داخل و خارج از کشور هشدار داده است.

به گزارش آکسیوس به‌تاریخ ۱۲ اردیبهشت در یک گزارش ارائه شده توسط مایکروسافت، هکرهای تحت حمایت رژیم ایران در حال گسترش کتاب بازی سایبری خود در کمپینهای دروغ‌پراکنی هستند. مایکروسافت تخمین می‌زند که رژیم ایران پشت ۲۴عملیات نفوذ سایبری، از جمله ۱۷مورد از اواسط ژوئن در طول سال۲۰۲۲ بوده است. این رقم بیش از سه برابر سال۲۰۲۱ بوده و این تعداد به ۷رسیده است.

در گزارش منتشر شده توسط این شرکت، رژیم ایران با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌های کذب، سعی در برقراری ارتباط با مخاطبان خارج از کشور دارد و تلاش می‌کند تا از طریق این روش‌ها افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

همچنین، این گزارش اعلام کرده است که ایران با استفاده از روش‌هایی نظیر ردپای دیجیتالی، تلاش دارد تا هویت افراد و سازمان‌هایی را که در این حملات شرکت می‌کنند، پنهان کند.

عملیات اطلاعات نادرست عمدتاً بر اسرائیل و چهره‌های برجسته اپوزیسیون ایران و .... متمرکز شده است.

گزارش مایکروسافت نشانگر تشدید منافع سایبری متخاصم رژیم ایران است. بر اساس این گزارش، بین اکتبر و مارس، رژیم ایران نزدیک به یک چهارم از عملیات سایبری خود را علیه اسراییل هدایت کرده است. اکثر این عملیات نفوذ سایبری توسط یک گروه ایرانی که مایکروسافت آن را به‌عنوان «طوفان شن پنبه» ردیابی می‌کند، اجرا می‌شود. برخی دیگر این گروه را پاسارگاد (Emennet Pasargad) می‌نامند.

مایکروسافت اعلام کرده که رژیم ایران در حال حاضر دارای یک کتاب بازی قابل پیش‌بینی در عملیات نفوذ خود است. این کتاب بازی شامل استفاده از حساب‌های آنلاینی که قبلاً ایجاد کرده‌اند - از جمله حساب‌های رسانه‌های اجتماعی و سرویس‌های پیام‌رسانی - برای علنی کردن و بزرگنمایی کردن تأثیر یک حمله سایبری سطح پایین استفاده می‌شود.

مایکروسافت این هشدار را داده است که این حملات اطلاعاتی و تخریبی در آینده ادامه خواهد داشت و توصیه کرده است که افراد و سازمان‌ها از ابزارهای امنیتی مختلف برای محافظت از خود در برابر این نوع حملات استفاده کنند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/072b57d8-e384-4fa9-9f2f-b9f48cfa5603"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات