728 x 90

مایکروسافت: حمله سایبری هکرهای ایرانی به کارشناسان خاورمیانه

سایبری
سایبری

شرکت مایکروسافت در گزارشی که روز چهارشنبه ۴ بهمن منتشر کرد خبر از حملات هکرهای وابسته به رژیم ایران به کارشناسان خاورمیانه در دانشگاهها و سازمانهای تحقیقاتی داد.
بر اساس گزارش مایکروسافت، این گروه هکری که به نام «طوفان شن نعناع» شناسایی شده کارشناسان برجسته امور خاورمیانه که در دانشگاهها و سازمانهای تحقیقاتی در آمریکا، انگلستان، بلژیک، فرانسه، اسراییل و حتی غزه کار می‌کنند را هدف قرار داده است.
مایکروسافت در گزارش خود پیرامون روشهای حملات این گروه اضافه می‌کند «این گروه از ماه نوامبر به این سو، با استفاده از روش فیشینگ، هدف حملات سایبری قرار داده‌اند.
در این روش، هکرها با ارسال لینک‌ها یا فرم‌های فریبنده با هدف وادار کردن افراد به افشای اطلاعات شخصی، از جمله رمز عبور و شماره کارت اعتباری آنها را هدف قرار داده‌اند.
از جمله روش‌های این هکرها، بهره‌گیری از مهندسی اجتماعی بوده تا افراد وادار شوند فایل‌های مخرب را دانلود کنند».
این گزارش از سوی مایکروسافت در حالی منتشر شد که این شرکت پیش از این در ۲۹فروردین ۱۴۰۲ نیز با انتشار گزارشی از گروه هکری مینت سندستورم مرتبط با حکومت ایران نام برده و گفته بود که این گروه رویکرد خود را تغییر داده و در پی هدف قرار دادن زیرساخت‌های مهم آمریکاست و احتمالاً قصد دارد حملات سایبری مخربی انجام دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/42a56367-91b1-4fdb-9530-4bc7404aebc3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات