728 x 90

مایک پنس: مردم ایران به خیابان‌ها ریخته‌اند، ما در کنار آنها خواهیم بود

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس ورشو
مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس ورشو

در شروع این کنفرانس تاریخی، رهبران از سراسر منطقه، موافق بودند که بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت در خاورمیانه، رژیم جمهوری اسلامی در ایران است.

۴۰سال پیش در چنین ماهی، آخوندها کنترل این کشور را به‌دست گرفتند. و هر سال بعد از آن، آنها از نیروهای تروریست نیابتی و میلیشیاها، حزب‌الله و حماس، حمایت کرده‌اند؛ موشک‌ صادر کرده‌اند؛ و به درگیریها در سوریه و یمن و فراتر از آن دامن زده‌اند.

رژیم ایران اولین حکومت حامی تروریسم در جهان است. آنها سفارتخانه‌های آمریکا را بمب‌گذاری کردند، صدها سرباز آمریکایی را کشتند و تا همین امروز آنها شهروندان آمریکا و دیگر کشورهای غربی را گروگان نگه می‌دارند.

رژیم ایران گستاخانه از تحریم‌های ملل ‌متحد سرپیچی کرده، قطعنامه‌ها را نقض کرده، و عملیات تروریستی در خاک اروپا را طراحی کرده است. همان‌طور که پرزیدنت ترامپ گفته است، رژیم ایران آشوب و تروریسم خود را با غارت ثروت مردم ایران تأمین مالی کرده است.

رژیم مستبد تهران آزادی بیان و تجمع را سرکوب می‌کند، اقلیت‌های مذهبی را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهد، زنان را مورد ضرب ‌و شتم قرار می‌دهد

رژیم تلاش دارد یک نوار نفوذ ایجاد کند که از عراق، سوریه و لبنان می‌گذرد. به امید ایجاد یک مسیر ممتد برای لشکریان و ایدئولوژی‌اش و برای این کار آن‌چه را بر سر راهش بوده ویران کرده است.

در سوریه نیروهای رژیم ایران رژیم اسد را تقویت کرده‌اند، و به جنگ بیرحمانه این دیکتاتور علیه مردم سوریه سوخت‌رسانی کرده‌اند.

در لبنان، نیروی نیابتی رژیم ایران، حزب‌الله، زرادخانه‌یی از بیش از ۱۰۰۰۰۰راکت و موشک درست کرده که مجهز به سیستم‌های هدایت پیشرفته رژیم ایران است.

در یمن، شبه‌نظامیان حوثی راکت‌های ایرانی را شلیک می‌کنند در حالی‌که علیه دولت دست به جنگ می‌زنند و سبب آشوب در سراسر کشور شده‌اند.

و در عراق، شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران در حال عمل در خارج از کنترل دولت عراق هستند و منافع آمریکا را تهدید و اقلیتها را تهدید، و کمکهای حیاتی بین‌المللی برای کمک به عراق برای خارج شدن از تباهی داعش را می‌دزدند.

و در تمامی دخالت‌هایش، رژیم ایران تنها به یک بحران انسانی بی‌سابقه در سراسر منطقه دامن زده است.

در سوریه بیش از پنج میلیون و هفتصد هزار نفر مجبور به فرار از خانه‌هایشان شده‌اند. در یمن، بیش از یک میلیون نفر مبتلا به وبا شده‌اند و میلیون‌ها نفر دیگر فاقد دسترسی به آب تمیز هستند. گرسنگی بقدری گسترده است که در هر ۱۰دقیقه، یک کودک می‌میرد. مرگی که کاملاً قابل پیشگیری است. و در عراق، با این‌که خلافت داعش نابود شده، بیش از ۸/۱میلیون عراقی هنوز به خانه‌هایشان باز نگشته‌اند.

خواسته دولت قبلی آمریکا برای« صلح به هر قیمت» آن را به جایی کشاند که یک معامله شیطانی با دشمن مشترکمان انجام بدهد. دشمن متحدان و شرکای ما در خاورمیانه. ولی از روز اول این دولت، رئیس‌جمهور ترامپ قول داد که در کنار مردم خوب ایران بایستد و با سرکوب کنندگان آنها مقابله کند. این درست همان کاری است که ما انجام داده‌ایم. رئیس‌جمهور ترامپ به وعده خود عمل کرد وقتی که وی آمریکا را از توافقنامه فاجعه‌بار هسته‌یی خارج کرد. این به‌اصطلاح برنامه جامع اقدام مشترک جلوگیری نکرد که رژیم ایران به تسلیحات هسته‌یی دست پیدا کند، این برنامه فقط زمانی دستیابی این رژیم به مرگبارترین تسلیحات جهان را به تأخیر انداخت. و به طرز چشمگیری دیدگاههای جهانی همه آنهایی که شب گذشته در همین کنفرانس صحبت کردند این بود که رژیم ایران از زمانی که برجام امضا شد عملاً تهاجمی‌تر شده است نه بر عکس آن. ایالات متحده تحریم‌هایی را که در ابتدا هم نباید برداشته می‌شدند مجدد برقرار کرد. و ما یک کارزار جدید شروع کردیم تا از تأمین مالی تروریسم و ویرانی در سراسر دنیا که مشخصه این رژیم است جلوگیری کنیم.

بعضی استدلال می‌کنند که رژیم ایران به‌لحاظ تکنیکی مفاد توافقنامه را برآورده کرده است. اما مطابقت با توافقنامه بحث ما نیست. خود توافقنامه موضوع بحث ماست. امروز، تحریم‌هایی که ایالات متحده علیه رژیم ایران اعمال کرده، در تاریخ بی‌نظیرند و باز هم شدیدتر خواهند شد، تا این‌که رژیم ایران رفتار بی‌ثبات کننده و خطرناک خود را تغییر دهد. همان‌طور که پرزیدنت ترامپ گفته است «محنت،مرگ و نابودی کافی است. اکنون باید به آن پایان داد». الآن زمان آن رسیده که همکاران اروپایی ما در کنار ما و مردم ایران بایستند. در کنار دوستان و همکاران منطقه‌یی ما بایستند.

اکنون زمان آن رسیده که همکاران اروپایی ما از توافقنامه برجام خارج شوند و برای اعمال فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی لازم علیه رژیم ایران، به ما بپیوندند، تا برای مردم ایران و منطقه و جهان، صلح امنیت و آزادی را که شایستگی‌اش را دارند به ارمغان بیاوریم. ما نباید این فرصت را از دست بدهیم. در سال ۲۰۰۹ که رژیم ایران برای ماندن در قدرت دست به تقلب در انتخابات زد، دولت قبلی آمریکا از بلند کردن صدای اعتراض خودداری کرد.

این یکی از افتخارات من است که در آن زمان به‌عنوان یک عضو کنگره قطعنامه دو حزبی را تدوین کردم که به‌طور بی‌سابقه‌ای حمایت مردم آمریکا را جلب کرد. اما دولت ما در آن موقع آن را دنبال نکرد. به‌زودی آخوندها و جلادانشان با لاپوشانی در مقابل مردم جهان، شروع به کشتار و دستگیری و ارعاب ایرانیان آزادیخواه کردند. جامعه جهانی این فرصت را برای رویارویی با رژیم از دست داد. اما اکنون دیگر نه!

این بار همه ما باید محکم و قدرتمند بایستیم. هم‌چنانکه اقتصاد ایران رو به افول است و مردم ایران به خیابانها آمده‌اند، همه ملتهای آزادیخواه جهان نیز باید در کنار هم بایستند تا از رژیم ایران به‌خاطر همه اعمال پلید و خشونت‌آمیزی که بر مردم ایران، بر منطقه و در سطح جهانی تحمیل کرده، حسابرسی کنند. بنابراین به همه شما که در اینجا گرد آمده و با چنین دیدگاهی برای صلح و ثبات در خاورمیانه موافقید، از جانب رئیس جمهور و مردم آمریکا قول می‌دهم، اگر شما در این موضوع حق، در کنار ما بایستید، ما در کنار شما خواهیم ایستاد. ما در کنار هم آینده‌ای درخشان را محقق خواهیم ساخت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9624ba4c-7e42-43d9-8fb0-8b8c53ff647a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات