728 x 90

مایک پنس: حماس و حزب‌الله مهره‌های رژیم ایران و ملاها هستند

مایک پنس
مایک پنس

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در فلوریدا از رژیم ایران به‌خاطر حمایت از گروه‌های تروریستی در خاورمیانه انتقاد کرد.

 

رژیم ایران برای خونریزی و هرج و مرج در منطقه ۱۶میلیارد دلار خرج کرده است

مایک پنس ۹آذر ۹۷گفت: «ما تروریسم در سراسر منطقه را تشخیص می‌دهیم، از حماس تا حزب‌الله اما واقعیت آن است که آنها صرفاً گروه‌های نیابتی هستند.. آنها مهره‌های (رژیم) ایران و آیت‌الله هستند که ۱۶میلیارد دلار برای خونریزی و هرج و مرج در منطقه خرج کرده‌اند».

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت: آمریکا به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهد رژیم ایران به سلاح هسته‌یی دست بیابد.

آمریکا می‌گوید توافق هسته‌یی نتوانسته مانع فعالیتهای بی‌ثبات کننده رژیم ایران در خاورمیانه شود.

رئیس‌جمهوری آمریکا، حدود شش ماه پیش با اعلام خروج از برجام، دستور داد تحریم‌های هسته‌یی طی دو دوره ۹۰روزه و ۱۸۰روزه بازگردد. کاخ سفید در پی اجرایی شدن فرمان دونالد ترامپ در بیانیه‌یی تأکید کرد این سخت‌ترین تحریم‌هایی است که علیه جمهوری اسلامی اعمال شده است.

 

استراتژی آمریکا برای تغییر رفتار رژیم ایران

وزیر خارجه آمریکا نیز در اول خرداد ماه، با اعلام استراتژی آمریکا در قبال رژیم ایران، ۱۲شرط ایالات متحده برای توافق با این رژیم را برشمرد، فهرست خواسته‌های ایالات متحده از رژیم ایران، که به عبارتی جزئیات تغییر رفتار رژیم ایران است.

برخی از این شروط شامل توقف حمایت از تروریسم و خودداری از اقدامات مخرب در منطقه نظیر حمایت از حزب‌الله لبنان و دخالت در کشورهای منطقه است.

سفیر آمریکا در لندن نیز گفت ایالات متحده و بریتانیا باید برای قطع کمک ایران به تروریستها در کنار هم بایستند.

 

اعمال فشار حداکثری به رژیم ایران برای تغییر رفتار بدخیم آن

«رابرت وود جانسون» در بیانیه‌یی که روز جمعه ۹آذر ۹۷منتشر کرد، نوشت: «ایالات متحده آمریکا به اعمال فشار حداکثری بر رژیم ایران تا زمانی که رفتار بدخیم خود را تغییر دهد، ادامه می‌دهد».

وود جانسون افزود: «ما تا جای ممکن با متحدان و شرکای خود برای رسیدن به این هدف، و هدف نهایی که شامل رسیدن به یک توافق خوب است که امنیت شهروندان ما را تأمین کند و همه اقدامات بدخیم (رژیم) ایران را در برگیرد، کار خواهیم کرد».

سفیر آمریکا در انگلستان در بخش دیگر بیانیه خود، نوشت: «هفته گذشته همکاران اروپایی ما در اعلام تحریمهای پیشنهادی علیه مقامات اطلاعاتی (رژیم) ایران، به ما پیوستند. این مقامات مظنون به توطئه برای طراحی عملیات تروریستی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند. این یک گام رو به جلو ».

وی در مورد ادامه روابط تجاری اروپا با رژیم ایران افزود: «ادامه روابط تجاری با رژیم ایران تنها باعث می‌شود که منابع به بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان سرازیر شود و. (رژیم) ایران را قادر سازد از تروریستها، شبه‌نظامیان، و گروه‌های نیابتی حمایت خشونت‌بار کند و رژیم را، به زیان مردم ایران، غنی سازد.

 

بیشتر بخوانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/056d861a-671a-40eb-a112-b73814e3ae0a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات