728 x 90

هیل: وزارت‌خارجهٔ آمریکا تهدید حملهٔ نظامی علیه رژیم ایران را مطرح کرد

هیل - افشای تسلیحات و موشکهای ارسالی رژیم آخوندی
هیل - افشای تسلیحات و موشکهای ارسالی رژیم آخوندی

هیل نشریهٔ کنگرهٔ آمریکا، گزارش داد: «وزارت‌خارجهٔ آمریکا تهدید حملهٔ نظامی علیه (رژیم) ایران را مطرح کرد... روز پنجشنبه ۸ آذر ۹۷ دولت ترامپ گفت، در صورتی که تحریم‌های ایالات متحده نتواند (حکومت) تهران را از رساندن تسلیحات به گروه‌های متخاصم در منطقه متوقف کند، اقدام نظامی علیه (رژیم) ایران می‌تواند امکان‌پذیر باشد».

برایان هوک نمایندهٔ ویژهٔ وزارت‌خارجه برای ایران، گفت: «ما در قبال رژیم ایران با وضوح بسیار گفته‌ایم که اگر منافعمان مورد تهدید قرار بگیرند، در استفاده از نیروی نظامی، تردیدی نخواهیم کرد».

 

سایت رسمی وزارت دفاع آمریکا در گزارشی دربارهٔ افشای تسلیحات و موشکهای ارسالی رژیم آخوندی برای عواملش در منطقه، نوشت: «برایان هوک گفت که ایالات متحده شواهد جدیدی را از تکثیر موشکی (رژیم) ایران در منطقه فاش می‌کند... این تسلیحات به شبه‌نظامیان نیابتی (این رژیم) در چند کشور از جمله لبنان، سوریه، عراق، بحرین و یمن ارسال شده است».

 

خبرگزاری رویترز نیز، گزارش داد: «ایالات متحده روز پنجشنبه قطعاتی را... از تسلیحات (رژیم) ایران به نمایش گذاشت که برای شبه‌نظامیان در یمن و افغانستان فرستاده شده است... اگر مشخص شود که (رژیم) ایران، به یمن، افغانستان و سایر کشورها سلاح ارسال کرده است، این نقض قطعنامه‌های ملل ‌متحد خواهد بود».

 

برایان هوک رژیم آخوندی را مهمترین حکومت حامی تروریسم در جهان توصیف کرد و گفت ما باید به تمامیت جنبه‌های تهدیدات (رژیم) ایران پاسخ بدهیم.

برایان هوک مسئول گروه اقدام ایران در وزارت‌خارجه آمریکا همچنین گفت: ما گزینه نظامی را هم روی میز داریم اما ترجیح ما استفاده از همه ابزارها از جمله ابزار دیپلماتیک است. اما اگر تأسیسات دیپلماتیک یا دیپلماتهای ما هدف قرار بگیرند، اقدامات بسیار شدیدی انجام خواهد شد و ما در استفاده از نیروی نظامی برای دفاع از منافعمان تردید نمی‌کنیم. خروج از برجام حیطه کار ما را بسیار افزایش داده است. ما با ۴۰کشور درباره تحریمهای رژیم ایران گفتگو کرده‌ایم و از نتایج آن خیلی خرسندیم.

برایان هوک نماینده ویژه وزارت‌خارجه آمریکا برای ایران و مسئول گروه اقدام ایران در یک پایگاه نظامی نزدیک به واشنگتن تسلیحات و تجهیزات ارسالی رژیم حاکم بر ایران را برای حوثیهای یمن و دیگر گروه‌های دست‌نشانده‌اش برای خبرنگاران به نمایش گذاشت.

 

برایان هوک در کنفرانس مطبوعاتی خود سیاست آمریکا درباره وارد کردن حداکثر فشار بر رژیم ایران برای تغییر رفتار این رژیم را تشریح کرد. او خاطرنشان کرد که تجاوزات رژیم ایران و تسلیحات و تجهیزات ارسالی برای گروه‌های تروریستی در شش ماه اخیر از جمله در یمن بیشتر شده است. این رژیم بیش از ۸میلیارد دلار به بشار اسد و صدها میلیون دلار به حزب‌الله لبنان و حماس داده است. کما این‌که ارتش افغانستان موشکهای رژیم را از طالبان به غنیمت گرفته است. رژیم ایران گفته است که برای انقلاب در بحرین سوخت می‌رساند.

برایان هوک افزود رسانه‌ها نقش رژیم ایران در یمن را کمرنگ می‌کنند در حالیکه این رژیم است که به حوثیها کمک مالی و نظامی می‌کند. ما نمی‌توانیم شاهد یک حزب‌الله دیگر در یمن باشیم. کما این‌که در لبنان بیش از صد هزار موشک در ذخایرش دارد. ما نمی‌توانیم شاهد لبنانیزه شدن یمن باشیم. ما باید از کوبیده شدن میخ رژیم ایران در یمن جلوگیری کنیم.ما کار می‌کنیم تا پیشروی رژیم ایران و دست نشاندگانش را متوقف کنیم.

برایان هوک تأکید کرد که شواهد معتبری وجود دارد که (رژیم) ایران تکنولوژی موشک بالستیک را به شبه‌نظامیان شیعی در عراق منتقل می‌کند.

 

مسئول گروه اقدام ایران در وزارت‌خارجه آمریکا در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: ما تا کنون یک میلیون بشکه نفت در روز از صادرات رژیم ایران را کم کرده‌ایم و باز هم ادامه می‌دهیم. در این خصوص شرکتهای اروپایی با ما همکاری چشمگیری کرده‌اند.

وی ضمن تأکید براین‌که رژیم آخوندی درآمدهای مالی خود را صرف دخالتهایی منطقه‌یی و اقدامات تروریستی می‌کند، افزود: هشتاد درصد درآمد این رژیم از محل فروش نفت است. ما منابع درآمد برای حمایت از تروریسم را قطع می‌کنیم. تحریمهای متعدد را اعمال کرده‌ایم، آنها را نامگذاری تروریستی کرده‌ایم و در یک مورد هفتصد شخص و شرکت را تحریم کردیم تا حداکثر فشار را بر این رژیم اعمال کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1245babf-5c63-4b50-b641-f053ed0cd7bf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات