728 x 90

رویترز: میزان صادرات نفت ایران به کمترین میزان در طی پنج سال گذشته

نفت - عکس از آرشیو
نفت - عکس از آرشیو

به گزارش خبرگزاری رویترز میزان صادرات نفت ایران به خریداران بزرگ آسیایی در ماه اکتبر ۲۰۱۸ به کمترین میزان در پنج سال گذشته رسیده است.

بنا‌ به این گزارش چین، هند، ژاپن و کره جنوبی در ماه گذشته میلادی در مجموع ۷۶۲هزار بشکه در روز از ایران نفت خریده‌اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۵۶درصد کاهش نشان می‌دهد. تایوان نیز اعلام کرد قادر به ادامه خرید نفت ایران نیست.

 

سخنگوی شرکت «فورموسا پتروشیمی»، به خبرگزاری رویترز گفت به‌خاطر تحریم‌های آمریکا، نتوانسته است سازو کاری برای پرداخت پول نفت ایران ایجاد کند و لذا تصمیم گرفته است که نفت عراق و دیگر منابع را جایگزین نفت ایران بکند.

خبرگزاری رویترز می‌نویسد که در کنار تایوان، دیگر مشتری نفتی ایران «هیوندای اویل بانک» کره جنوبی نیز با امضای قراردادی، نفت بصره را جایگزین نفت ایران کرده است.

 

در خبری دیگر امروز ۹آذر دویچه وله آلمان گزارش داد: کارشناسان نفت انتظار داشتند که قیمت نفت با آغاز تحریمهای نفتی رژیم ایران توسط آمریکا افزایش پیدا کند اما چنین اتفاقی نیافتاد. یکی از دلایل عمده آن افزایش عرضه ۷۰۰هزار بشکه‌یی روزانه نفت بر تقاضای آن در بازار نفت است و باعث پایین آمدن قیمت نفت شده است.

واردات نفت ژاپن از ایران در مهرماه امسال ۷۱درصد در قیاس با مدت مشابه سال پیش افت داشته است. این کاهش در قیاس با ماه قبل حتی ۶۷درصد بوده است.

 

همچنین روز سه‌شنبه ۶آذر۹۷ اتحادیه پترولیوم ژاپن اعلام کرد در صورت عدم تمدید معافیت از تحریم نفتی رژیم ایران، خریداران ژاپنی مایل نیستند از ابتدای آوریل/فروردین نفت ایران را بارگیری کنند.

شرکت نفتی ژاپن (PAJ)  اعلام کرد: خریداران ژاپنی غیرمحتمل است که بتوانند بعد از اول آوریل بدون تداوم معافیت در رابطه با کشورهایی که در حال حاضر معافیت گرفته‌اند، نفت ایران را بارگیری کند، و این به‌دلیل مشکلات پرداخت (پول) است که قبل از تحریمها در ماه می‌ برقرار شده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f8b418d9-6517-4b8a-b370-fa4faeca4f1a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات