728 x 90

مایک پمپئو: تنها معیار این است که آیا حملات آمریکا از تجاوز بیشتر رژیم ایران جلوگیری می‌کنند یا خیر

مایک پمپئو وزیر خارجه قبلی آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه قبلی آمریکا

مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز در روز شنبه ۱۴بهمن با اشاره به حملات انجام شده توسط هواپیماهای آمریکایی به مواضع شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در واکنش به کشته شدن سربازان آمریکایی در اردن گفت: «تنها معیار اثربخشی آنها این است که آیا آنها از تجاوز بیشتر ایران جلوگیری می‌کنند یا خیر».
وی در ادامه مصاحبه خود اضافه کرد: «برای دستیابی به این هدف، پس از چنین واکنش تأخیری در پی کشتار سه آمریکایی، سطحی از جدیت و تمایل برای تحمیل هزینه‌های واقعی بر ایران لازم است که تا به امروز ندیده‌ایم. این شکست باعث تشدید تنش شده است که تا زمانی که دولت بایدن - همراه با متحدان ما - بازدارندگی را احیا نکند، متوقف نخواهد شد».
از سویی دیگر دریاسالار مارک مونتگومری از اعضای ارشد بنیاد دفاع از دموکراسیها در گفتگو با فاکس نیوز با تأکید بر این‌که این حملات بسیار دیر انجام شد گفت: «این حمله‌یی بود که بسیار دیر بود. من گمان می‌کنم که تأخیر در زمان‌بندی به این معنی باشد که اکثر نیروهای سپاه چمدانهای خود را بسته و به ایران باز گشتند. حتی تعداد نیروهای نیابتی ممکن است کم باشد. این بسته هدف خوبی برای روز اول است. امیدوارم بخشی از یک کمپین پایدار در طول هفته‌ها باشد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8592f0f8-a344-4f95-92bd-6cbab8be530e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات