728 x 90

عبدالله گنجی: وزیر خارجه سابق آمریکا همزمان میره توی کمپ مجاهدین...

عبدالله گنجی  کارشناس و تحلیلگر مسایل سیاسی رژیم
عبدالله گنجی کارشناس و تحلیلگر مسایل سیاسی رژیم

تلویزیون شبکه خبر رژیم روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت گفتگویی داشت با عبدالله گنجی که از او به‌عنوان کارشناس و تحلیلگر مسایل سیاسی و رسانه‌یی نام برد. وی درباره تظاهرات اخیر در شهرها بر سر گرانی افسارگسیخته ارزاق عمومی و سر دادن شعار توسط تظاهر کنندگان بر علیه خامنه‌ای و آخوند رئیسی که رژیم به سرکوب آنها پرداخت توضیحاتی مطرح کرد.

عبدالله گنجی گزیده از پیروزیهای سیاسی مجاهدین، تظاهرات مردم به‌جان آمده از گرانی را به آنها ربط داد و گفت: حالا ببینید شما همزمان با این داستان تحولات دیگه هم داریم بالاخره وزیر خارجه سابق آمریکا همزمان میره توی کمپ منافقین و همه اینها تحرکاتی ست که به هم پیوسته است.

 

گزارشگر تلویزیون رژیم گفت: برای این بی‌ثباتی گروهک منافقین فراخوان تجمع می‌داد و رسانه‌های بیگانه آنرا تبلیغ می‌کردند با ساخت اکانتهای مختلف فراخوان و اطلاعیه با زمان و مکان تجمع و اعتراضات را مشخص کردند و به‌صورت غیرمستقیم تلاش می‌کنند خیابان‌ها را میدان جنگ کنند مهم نیست که سناریوشان چه تاثیری بر امنیت جامعه خواهد گذاشت تنها دنبال رسیدن به اهداف شان هستند.

گنجی در استیصال از جنگ در فضای مجازی که به‌سرعت اخبار را انعکاس می‌دهد، در ادامه افزود: ما تجربیات‌مان را باید در واقع به روز کنیم و ازش استفاده کنیم اولین چیزی که بسیار مهم هست در هر اتفاقی که دولتمردان ما می‌خواهند رقم بزنند خبر اول را باید اونها بدهند و من سخت معتقدم که کلینیک شایعه ما می‌خواهیم مثل همین توی صدا و سیما که این را به‌صورت جدی اینها مرتب بازخوانی بکنند.

 

مجری تلویزیون رژیم گفت چند روزی هست که اصلی‌ترین موضوعات و جریانهای خبری کشور برمی‌گردد به موضوعاتی مثل تغییر قیمت چند قلم کالای اساسی که اصل خبرها در روزهای گذشته بود و ذهن مردم را به خودش مشغول کرده بود و نقل محافل خبری بود در حاشیه خبرها برخی از خبرها هم از بروز برخی ناآرامی‌ها در برخی نقاط کشور گزارش می‌کرد گزارشهایی که منتشر شده بود، علل و زمینه‌های بروز آن چه بود؟

گنجی با فریبکاری تظاهرات اخیر را برای رژیم دستاورد و شاخصی برای آزادی عنوان کرد و گفت: اون کسانی که اعتراض کردند مردم بودند قطعاً مردم بودن اونهایی که دولت حتماً اجرا کرد حتماً اشکالاتی حتماً داره این‌که مردم نگران باشند حتماً هست ما صرفاً به این معنا نیست که همه چیز را نبینیم و بیاییم بگوییم که بله دشمن بود و فلان و ما خوب بودیم و به‌هرحال همه چیز درست بود اما واقعیت داستان این است که تبدیل اعتراض به اغتشاش در کشور ما یک امر نهادینه شده علتش هم مشخص است ... بالاخره مردمی که اعتراض دارند و نگران گرانی هستند شما ببینید از بین‌شان شعاری می‌آید که ساختار شکن هستش ربطی به قیمت‌ها و گرانی و نگرانی نداره یا مثلا برخوردهای خشن فیزیکی با مراکز خاص خب اینها نشان میده که این اعتراض نیست این اغتشاش است و همین جاست که دشمن بهره‌اش را می‌برد با دو تا کلید واژه‌ای که تو همین فضای اخیر هم استفاده می‌کردند دو تا کلید واژه اصلی بود که همه چی را با این ادراک سازی می‌کردند گرانی و سرکوب یعنی دو‌گانه گرانی و سرکوب را نهادینه می‌خواستند بکنند تو ذهن اجتماع در حین اجرا.

این کارشناس حکومتی در صحبت هایش مردم را به‌لحاظ رسانه‌یی بیسواد عنوان کرد و افزود: روش این کار ابزار روانی و رسانه‌ای آن برای تهییج اجتماعی همان اطلاعات سردرگم هست یعنی اطلاعات سردرگم برای این‌که مردم اون سخن واقعی مجریان طرح یا دولت را نشنوند از یک فضای چندگانه ورود اطلاعات انجام بشه که خب طبیعی ست راستی‌آزمایی اطلاعات برای مردمی که طبیعتاً از سواد رسانه‌ای دور هستند.

وی هم‌چنین با دجالیت تعداد تظاهر کنندگان را کم توصیف کرد و گفت: همه مردمی که اعتراض کردند به این موضوع در سراسر کشور یک چیزی حدود ۳۵۰۰نفر هستند خب بالاخره از یک جمعیت ۸۰-۹۰ میلیونی نشان میده که قاطبه ملت همراهی نکرده بودند و جنگ روانی دشمن کارگر نشده علتش هم این است که علت دقیقش این است که ما این توفیقی که الآن داشتیم سال۸۸ (تصحیح می‌کند) سال۹۸ نداشتیم.

ببینید سال۹۸ اگر دولت قبل از اون طرح بنزین مثلا می‌آمد به مردم می‌گفت که ما قرار است که یک عدالتی را اجرا کنیم و این را بدهیم به شما مردم یارانه همان کاری که کرد خب این را اصلاً به مردم نگفتند قطعاً اگر درست تبیین شده بود کسی توی خیابان نمی‌آمد ولی خب بالاخره اون وقت شاید حدود ۱۸۰هزار نفر در سراسر کشور توی خیابان آمدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aeb3108e-587f-4006-aa3e-7c2942b8dc2c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات