728 x 90

مایک والتز: بر اساس قانون اینارا توافقها برای بازبینی باید به کنگره آورده شود

مایک والتز  نماینده کنگره آمریکا
مایک والتز نماینده کنگره آمریکا

مایک والتز عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان روز دوشنبه ۳۱مرداد در مورد توافق اتمی با رژیم در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفت: خیلی از آمریکاییها سوال می‌کنند که به چه جهنم خاطری اصلاً ما داریم با این رژیم مذاکره می‌کنیم، چرا که همه روزه توطئه بعد از توطئه برای ترور رئیس جمهور سابق و مقامات سابق را شاهد هستیم و عامل سپاه پاسداران را دیدیم که متهم شد چون می‌خواست جان بولتون را ترور کند و حالا هم خبرنگاران و فعالان نیز قربانی هستند و ضمنا آنها شهروندان آمریکایی را هم الآن که داریم صحبت می‌کنیم بازداشت کرده‌اند.
عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا گفت: هر بار به‌نظر می‌رسد ما پای مذاکره با این رژیم رفته‌ایم رژیم ایران با خواسته‌های جدید می‌آیند و دولت بایدن هم در عوض با دادن امتیازات جدید وارد می‌شوند.
قابل ذکر است ما حتی با آنها به‌طور مستقیم گفتگو نمی‌کنیم و از طریق روسها می‌باشد و مذاکره‌کننده روسی بود که گفت ایرانیها بسا بیش از آنچه فکر می‌کردند به‌دست آورده‌اند.
بنابراین شما این میلیاردها را که الجزیره هم خبر داده را خواهید دید و لغو تحریم‌های بانکها و حتی تحریم‌ها علیه ولی‌فقیه ایران و حتی روی سپاه هم کار کرده‌اند که از لیست خارج شود به این صورت که تحریم‌های ثانویه را لغو کنند یعنی شهروندان آمریکا نمی‌توانند با سپاه معامله داشته باشند اما بقیه می‌توانند.
در نهایت این‌که فکر می‌کنم این مغایر قانون اساسی است. رژیم ایران نگران است که دولت آینده احتمالاً دولت ترامپ یا یک دولت جمهوریخواه باز این توافق را پاره کنند همان‌گونه که پرزیدنت ترامپ کرد بنابراین اگر می‌خواهید یک توافق دائم باشد پیمان نامه خوانده می‌شود و باید به کنگره برده شود و به قانون اساسی مراجعه می‌شود و شما توافق را با تصویب دو سوم کنگره باید به انجام برسد.
در نهایت یک قانون در کتاب هست که اینارا خوانده می‌شود قانون بازبینی توافق اتمی ایران که می‌گوید این توافقها باید به کنگره آورده شود تا طی یک پروسه یک ماهه بازبینی بشود...». 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/106476be-d3be-44a8-a0f0-5d3dc5a80a74"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات