728 x 90

لیبراسیون: کشته شدن ۱۹ نظامی ناو کنارک یک شکست برای رژیم ایران

 کشته شدن ۱۹ نظامی ناو کنارک
کشته شدن ۱۹ نظامی ناو کنارک

روزنامه فرانسوی لیبراسیون سه‌شنبه ۲۳اردیبهشت از کشته شدن حداقل ۱۹نظامی رژیم آخوندی بر اثر شلیک موشک خودی به ناوچه نارک، آن هم پس از سرنگون کردن هواپیمای مسافربری اوکراین را یک فاجعه و شکست برای رژیم آخوندی ارزیابی کرد.

شلیک یک موشک خودی به یک ناوچه، یک خبر شکست برای رژیم تهران آن هم پس سرنگون کردن یک هواپیمایی غیرنظامی اوکراینی در ماه ژانویه و در شرایط پر تنش این رژیم با آمریکاست.

نزدیک به ۲۰ ملوان کشته و یک ناوچه که تقریباً کاملاً منهدم شده آن هم توسط شلیک یک موشک خودی در منطقه‌یی پر تنش. این بیلان یک تمرین نظامی است که روز یکشنبه توسط نیروی دریایی ایران صورت گرفته است و یک فاجعه است. بنا‌ به اولین گزارشهای مقامات ناوچه کنارک توسط موشکی که از ناوچه جماران شلیک شده بود مورد اصابت قرار گرفت. این دو ناوچه در حال مانور در حوالی بندر جاسک بودند که دارای یک بندر و فردوگاه نظامی است.

لیبراسیون افزود: ‌ بنا‌ به اولین گزارشها کنارک توسط موشکی که از ناو جماران شلیک شده بود مورد اصابت قرار گرفت. این دو در حال مانور در حوالی بندر جاسک بودند که دارای یک بندر و فردوگاه نظامی است. کنارک از هلند خریداری شده و بالکل بازسازی شده و روی آن موشک سوار کرده بودند.

هدف مانور نیز کاملاً مبهم است. رسانه‌های رژیم از آزمایش یک موشک جدید ضد ناو سخن می‌گویند اما این ادعا هنوز اثبات نشده و برخی منابع دیگر از موشک نور سخن می‌گویند که ناو جماران به آن مجهز بود. اما بهرحال این یک شکست جدی برای ارتش رژیم ایران محسوب می‌شود. به این تنها شکست رژیم ایران نیست. سپاه پاسداران یک هواپیمای مسافربری متعلق به کشور اوکراین را در ۱۸دی ۹۸ پس از پرواز از فرودگاه مهرآباد تهران با شلیک موشک سرنگون کرد و تمامی ۱۷۶مسافر آنرا کشت. بدتر از این پنهان‌کاری و لاپوشانی رژیم در مورد این حادثه به مدت سه روز بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fbb7df81-e28b-4dca-9114-46f70629e9e6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات