728 x 90

لیبراسیون فرانسه:‌ آمریکا حمله به پهپاد را با تحریم ولی‌فقیه و حمله سایبری تلافی کرد

تحریم خامنه‌ای ولی فقیه ارتجاع
تحریم خامنه‌ای ولی فقیه ارتجاع

روزنامه فرانسوی لیبراسیون نوشت: هر چند پس از لغو پاسخ متقابل ترامپ به‌خاطر سرنگونی پهپاد آمریکا توسط سپاه پاسداران، از جانب رژیم ایران عقب‌نشینی تلقی شد، ولی واشنگتن تهاجم خود را از سر گرفت. رئیس‌جمهور آمریکا با یک توئیت شروع کرد: " چیزی که آمریکا می‌خواهد بسیار ساده است: نه سلاح هسته‌یی و نه حمایت بیشتر از تروریسم".

سپس ترامپ با تحریم‌های جدید در ادامه تحریم‌هایی که از ماه مه ۲۰۱۸شروع کرده بود ولی‌فقیه رژیم ایران و بسیاری از مقامات سیاسی و مذهبی این رژیم را مشمول تحریمها کرد. وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: جواد ظریف هم این هفته شامل این تحریمها می‌شود و میلیاردها دلار ذخاٰئر رژیم ایران نیز منجمد می‌شود.

لیبراسیون افزود: واشنگتن قبلاً حمله علیه پهپاد خود را از طریق تهاجم کامپیوتری سنتکام تلافی کرده بود. یکی از اهداف تهاجم کامپیوتری سنتکام گروه‌های " وابسته به سپاه پاسداران " بود که اطلاعات در مورد ناوهای غیرنظامی و نظامی عبوری در منطقه را رصد می‌کردند. این جاسوسان با ایجاد هویت دروغین سعی می‌کردند به نظامیان آمریکایی مستقر در منطقه نزدیک شوند.

علاوه بر این، حملات دیگری سیستم کامپیوتری موشکها و راکتهای سپاه پاسداران را هدف قرار داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/87aee5d5-f816-4587-8566-22e7e2fbfe84"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات