728 x 90

لوسوار بلژیک: رژیم ایران به دیپلماسی گروگان‌گیری و زندانی کردن غربی‌ها به‌عنوان اهرمی برای مذاکره مشهور است

پارلمان بلژیک
پارلمان بلژیک

لوسوار بلژیک

رژیم ایران به دیپلماسی گروگان‌گیری

و زندانی کردن غربی‌ها به‌عنوان اهرمی برای مذاکره مشهور است

لوسوار بلژیک ۱۰شهریور: تابستان امسال، بلژیک قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن امکان انتقال زندانیان بین رژیم ایران و بلژیک وجود دارد. گمان می‌رود در ازای انتقال اسدالله اسدی، اولیویه وندکاستیل آزاد شود. دیپلمات رژیم ایران پس از محکومیت در یک پرونده تروریستی در بلژیک زندانی است. در حال حاضر، این معاهده تا جلسه دادگاه که قرار است در ۱۹سپتامبر -۲۸ شهریور برگزار شود، به‌حالت تعلیق درآمده است. با این تاریخ سرنوشت ساز، بلژیک از هر گونه انتقال اسدالله اسدی منع شده است. رژیم ایران به اجرای دیپلماسی گروگان‌گیری، زندانی کردن خودسرانه غربی‌هایی که به اهرمی برای مذاکره تبدیل می‌شوند، مشهور است.

 

وی آر تی VRT بلژیک ۱۰شهریور: گروه اپوزیسیون ایران شورای ملی مقاومت ایران به‌شدت با مبادله زندانیان میان رژیم ایران و بلژیک مخالف است و هشدار می‌دهد که این امر می‌تواند انگیزه‌ای برای رژیم ایران باشد تا غربیها را بیشتر به ناحق زندانی کند. و از آنها به‌عنوان اهرمی برای مبادله استفاده کرد.

اینگرید بتانکور، سیاستمدار فرانسوی-کلمبیایی - که خود سالها در جنگل کلمبیا گروگان بود نیز این دیدگاه را حمایت می‌کند.

 

نیوز بلاد بلژیک‌ ۱۰شهریور: رژیم ایران و بلژیک معاهده تبادل زندانیان را تصویب کرده‌اند. این معاهده بحث‌برانگیز است، زیرا گفته می‌شود رژیم تهران برای آزادی دیپلمات خود اسدالله اسدی که سال گذشته به‌دلیل دست داشتن در حمله بمب‌گذاری خنثی شده در پاریس به ۲۰سال زندان در کشورمان محکوم شد، تلاش می‌کند. در پایان ژوئیه، دادگاه استیناف بروکسل با تصمیمی موقتاً دولت بلژیک را از استرداد اسدی به ایران منع کرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/49e9fb50-5c99-419f-a973-4bfde0e915da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات