728 x 90

لایحه رتبه‌بندی مصوب مجلس آخوندها حتی اگر اجرا شود، معلمان هم‌چنان زیر خط فقر خواهند ماند

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

لایحه رتبه‌بندی مصوب مجلس آخوندها حتی اگر اجرا شود، معلمان هم‌چنان زیر خط فقر خواهند ماند

 

  • مبلغی که برای افزایش حقوق یک میلیون معلم روی کاغذ اختصاص داده شده، ۲۰درصد افزایش بودجه پاسداران است
  • حتی اگر مصوبه مجلس اجرا شود و یک یا دومیلیون به حقوق معلمان اضافه شود، با توجه به تورم نجومی شرایط معیشتی آنها وخیم‌تر می‌شود. این در حالیست که ثروتهای کشور در پروژه‌های اتمی و موشکی و جنگ‌افروزی به هدر می‌رود و یا توسط باندهای حاکم چپاول می‌شود و هزار میلیارد دلار سرمایه‌های به‌سرقت رفته مردم در بنیادهای تحت کنترل خامنه‌ای است

 

روز ۲۴آذر۱۴۰۰مجلس ارتجاع در وحشت از بالا گرفتن اعتصاب و خیزش معلمین و فرهنگیان لایحه رتبه‌بندی معلمین را پس از ۱۳سال در ۶ ماده از تصویب گذراند. مطابق تبصره سوم این لایحه، «افرایش پرداختی ناشی از اجرای این قانون، از تاریخ ۱۴۰۰.۶.۳۰ در سقف یکصد و بیست و پنج هزار میلیارد ریال پرداخت می‌شود و از ابتدای سال۱۴۰۱ منوط به پیش‌بینی بار مالی در قوانین بودجه سنواتی، به‌صورت کامل اعمال خواهد شد».

 

این لایحه، چنان‌چه اجرا شود، تا پایان ۱۴۰۰، بین یک تا دو ونیم میلیون تومان به حقوق معلمان اضافه خواهد شد، و پس از آن مشروط به بودجه سال آینده است. عرب اسدی، نماینده رئیسی در مجلس پرداخت همین اضافه حقوق در سال جاری را نیز زیر علامت سؤال برد و گفت: «دولت اعتباری برای اجرای این لایحه در سال جاری ندارد» و به این ترتیب آب پاکی روی دست معلمین و فرهنگیان ریخت.

 

مبلغ اختصاص داده شده برای افزایش حقوق یک میلیون معلم، حتی اگر پرداخت شود، حدود یک پنجم ۵۵هزار میلیارد تومانی است که قرار است در سال۱۴۰۱ به بودجه سپاه پاسداران اضافه شود. در بودجه سال۱۴۰۱، مبلغ اختصاص داده شده به نهاد ریاست‌جمهوری سه برابر سال۱۴۰۰ است. مبلغ اختصاص داده شده به افزایش حقوق معلمان در لایحه مجلس ارتجاع معادل ۴۵۰میلیون دلار است در حالی‌که بیش از هزار میلیارد دلار سرمایه‌های به سرقت رفته مردم ایران در بنیادهای تحت کنترل خامنه‌ای می‌باشد و همه ساله دهها میلیارد دلار از ثروتهای کشور در پروژه‌های اتمی و موشکی و جنگ‌افروزی به هدر می‌رود و یا توسط باندهای حاکم چپاول می‌شود.

 

به‌دنبال تصویب این لایحه در مجلس آخوندی تشکلهای معلمان آنرا تیر خلاص به لایحه رتبه‌بندی توصیف کردند و تأکید کردند حتی در صورت اجرای این لایحه با توجه به تورم افسارگسیخته معلمان هم‌چنان زیر خط فقر باقی خواهند ماند. آنها تأکید کردند که به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

 

کمیسیون آموزش و پرورش شورای ملی مقاومت، با درود به معلمان بپا خاسته بر این حقیقت تأکید می‌کند که سلامت و رفاه و حیات مردم و شهروندان برای رژیم ضدبشری آخوندی کمترین ارزشی ندارد و آخوندهای جنایتکار و دزد و تبهکار حاکم بر میهنمان تنها به فکر حفظ حاکمیت منحوس ولایت فقیه هستند. فقر و تورم و بیکاری تنها با سرنگونی فاشیسم دینی حاکم بر ایران و استقرار دمکراسی و حاکمیت مردم پایان می‌یابد.

 

شورای ملی مقاومت ایران

کمیسیون آموزش و پرورش

۲۶ آذر۱۴۰۰ (۱۷دسامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bee95252-9492-4f1e-b9cf-7687669600d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات