728 x 90

بنیادگرایی اسلامی,حمايت جهاني از مقاومت ایران,

”سرنگونی رژیم آخوندی، ضرورت پایان جنگ و تروریسم در خاورمیانه“

-

سمینار شخصیتهای عربی و بین‌المللی (11تیر 1396)
سمینار شخصیتهای عربی و بین‌المللی (11تیر 1396)
در سومین روز از گردهمایی‌های مقاومت، روز یکشنبه 11تیرماه، سمیناری تحت عنوان ”سرنگونی رژیم آخوندی پایان جنگ و تروریسم در خاورمیانه“ باشرکت شمار زیادی از شخصیتهای عربی و بین‌المللی برگزار شد و سخنرانان با تأکید بر ضرورت مقابله با تروریسم و جنگ‌افروزی رژیم آخوندی در منطقه، اتفاق‌نظر داشتند که تنها با سرنگونی فاشیسم دینی حاکم بر ایران بحرانهای منطقه به سرانجام خواهد رسید.

شماری از سخنرانان این جلسه عبارت بودند از: سید احمد غزالی نخست‌وزیر پیشین الجزایر و مؤسس کمیتهٴ همبستگی عربی اسلامی با مقاومت ایران، عبدالحکیم بشار از ائتلاف اپوزیسیون سوریه، هشام نجار یکی از رهبران جامعه سوریهای مقیم آمریکا، محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت، جمال بو حسن نمایندهٴ پارلمان بحرین عضو کمیسیون خارجه این پارلمان و رئیس کمیته ابتکار عربی برای مقابله با دخالتهای رژیم ایران، سحر قواسمی و محمد لحام نمایندگان پارلمان فلسطین، حازم مجالی نماینده پارلمان اردن، صالح قلاب وزیر تبلیغات پیشین اردن، جیلانی همامی نماینده پارلمان تونس، مصطفی عمّاره نویسنده وتحلیلگر مصری، طاهر بومدرا، جمال عواضی ا زیمن و محمد شیخلی حقوقدان عراقی

در این جلسه همچنین پروفسور ریموند تنتر عضو پیشین شورای امنیت ملی کاخ سفید، پائولو کازاکا، جاسلین اسکات و پیتر مورفی سخنرانی کردند.

این جلسه توسط نویسنده و روزنامه‌نگار الجزایری انور مالک عضو پیشین هیأت جامعه عرب در سوریه اداره می‌شد.

انور مالک در سخنان افتتاحیه خود گفت سقوط رژیم آخوندی حقیقتاً پایان تروریسم خواهد بود. این جنگهای کثیف در سوریه و عراق و لبنان و فلسطین و یمن همه توسط رژیم ایران و شبه‌نظامیان آن صورت می‌گیرد.
 
سمینار شخصیتهای عربی و بین‌المللی - سيد احمد غزالی
سمینار شخصیتهای عربی و بین‌المللی - سيد احمد غزالی


سید احمد غزالی نخست‌وزیر پیشین الجزایر طی سخنانی گفت رژیم ایران دشمن اول اسلام است چرا که از اسلام برای اعمال سلطه بر جهان اسلام استفاده می‌کند. او افزود عملکردهای آخوندهای حاکم بر ایران امنیت منطقه را تهدید می‌کند و از همین زاویه مقاومت ایران فقط یک موضوع ایرانی نیست، بلکه یک موضوع عربی اسلامی و انسانی نیز هست.
 
سمینار شخصیتهای عربی و بین‌المللی - محمد محدثین
سمینار شخصیتهای عربی و بین‌المللی - محمد محدثین


محمد محدثین گفت، چهار تحول بزرگ در یک‌سال گذشته، یعنی انتقال مجاهدان از زندان لیبرتی به اروپا، وارد شدن یک ضربه سنگین به سیاست مماشات، در پیش گرفتن یک سیاست قاطع در منطقه در مقابل رژیم به‌خصوص کنفرانس ریاض و بالاخره شکست خامنه‌ای و به تبع آن شکست تمامیت رژیم در نمایش انتخابات، تعادل‌قوا را به نفع مردم و مقاومت تغییر داده است و راه برای سرنگونی این رژیم هموارتر شده است. محمد محدثین سپس کشورها و مردم منطقه را به ایستادگی در صفوف متحد در برابر رژیم ولایت فقیه فراخواند.
 
سمینار شخصیتهای عربی و بین‌المللی - دکتر صالح قلاب وزیر پیشین تبلیغات اردن
سمینار شخصیتهای عربی و بین‌المللی - دکتر صالح قلاب وزیر پیشین تبلیغات اردن

دکتر صالح قلاب وزیر پیشین تبلیغات اردن در این کنفرانس گفت ”برای پایان دادن به جنگها و تروریسم در منطقه باید یک جبهه گسترده جهانی برای سرنگون کردن رژیم ایران وجود داشته باشد. اگر این رژیم از سوریه و عراق خارج شود، از بین خواهد رفت. سازمان مجاهدین در سنگر مقدم می‌جنگد. ایران یک ملت بزرگ و یک تمدن عظیم است، این وظیفه ماست که به مجاهدین کمک کنیم و با همه چیز در کنار آنها بایستیم. نظام آخوندی خطری را علیه اعراب و علیه کشور من اردن تشکیل می‌دهد. سوریه، یمن و عراق را نابود می‌کند و یک سرطان در تمام منطقه است.

عبدالحکیم بشار از رهبری ائتلاف اپوزیسیون سوریه گفت برای حمایت از مقاومت ایران در جهت سرنگون کردن رژیم ایران باید به‌جای حرف زدن، عمل کرد. رویارویی با این رژیم جنایتکار یک وظیفه عربی و اسلامی منطقه‌ای و بین‌المللی ا ست. این رژیم با این‌که ضعیف است اما باید از طریق یک تلاش سازمان‌یافته عربی اسلامی برای کمک به مقاومت ایران، سرنگونی آن را تسریع کرد. ما نیازمند یک جبهه منظم برای ثبت سپاه پاسداران و حزب‌الشیطان لبنان در لیستهای تروریستی بین‌المللی هستیم

هشام نجار از رهبران جامعه سوریهای مقیم آمریکا رژیم آخوندی و رژیم اسد را نظام‌هایی تروریست، فاسد و جنایتکار توصیف کرد و ضمن تأکید بر همبستگی اپوزیسیون سوریه و مقاومت ایران، گفت: « انقلاب سوریه و انقلاب ایران پیروز خواهند شد».
 
سمینار شخصیتهای عربی و بین‌المللی - جمال بوحسن نماینده پارلمان بحرین
 سمینار شخصیتهای عربی و بین‌المللی - جمال بوحسن نماینده پارلمان بحرین

جمال بوحسن نماینده پارلمان بحرین در سخنرانی خود گفت باید یک جبهه متحد منطقه‌یی و بین‌المللی برای زدن سر مار تروریسم در تهران به‌وجود بیاوریم. وی افزود دخالت رژیم ایران در بحرین با کمک و حمایت از گروه‌های تروریستی افزایش یافته است... . بسیاری از این تروریستها در قرارگاههای پاسداران و نیروی قدس در ایران و یا در عراق و لبنان آموزش دیده‌اند و این بسیار تأسف‌آور است که رژیم ایران سرزمینهای عربی را برای تروریسم در این کشورها به‌کار می‌گیرد.

سحر قواسمی نماینده پارلمان از فلسطین در سخنرانی خود در این سمینار گفت ”رژیم ایران از سازمانهای تروریستی حمایت می‌کند امری که انظار را از آرمان فلسطین منحرف کرده و تلاش‌ها برای کمک به این آرمان را متفرق می‌کند“. وی گفت ”تغییر رژیم فاشیستی در ایران به حل مشکل فلسطین کمک خواهد کرد“.

سپس طاهر بومدرا در سخنرانی خود، با اشاره به قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی در سال 67 به فرمان خمینی و همچنین جنایات مزدوران رژیم علیه مجاهدان اشرفی، بر لزوم محاکمه سران رژیم تأکید کرد.

حازم مجالی نماینده پارلمان اردن خواستار پایان دادن به دخالتهای رژیم آخوندی در خاورمیانه شد و افزود: تنها در این صورت، امنیت و ثبات برای خلقهای منطقه و از جمله مردم ایران تأمین می‌شود

جیلانی همامی نماینده پارلمان از تونس گفت رژیم ایران پایه‌ای‌ترین آزادیها را سرکوب می‌کند کما این‌که تروریسم را در یمن، سوریه، عراق و در شرق عربستان گسترش می‌دهد و حتی تلاش می‌کند در بخش غربی کشورهای عربی مانند تونس دخالت نماید“. وی گفت رژیم ایران تلاش می‌کند تا از طریق سازمانهای غیردولتی یک تشکل شیعه در تونس ایجاد نماید “.

استرون استیونسون رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق گفت: «شبه‌نظامیان عراقی وابسته به رژیم ایران دست به کشتار در موصل زدند و اهل سنت را در عراق به قتل رساندند».

وی با اشاره به استمرار دخالتها و جنایات رژیم آخوندی بعد از توافق اتمی، تأکید کرد: «اگر با چالشهای رژیم شرور (حاکم بر تهران) مقابله کنیم... به همراه هم پیروز خواهیم شد».

محمد لحام عضو مجلس قانونگذاری فلسطین گفت: «شعارهایی که در روز موسوم به قدس در ایران تحت عنوان حمایت از فلسطین سرداده می‌شود برای خاک پاشیدن به چشمان ما مردم فلسطین است».

جمال عواضی فعال سیاسی از یمن دخالتهای رژیم آخوندی در منطقه را سرطانی دانست که توسط سپاه پاسداران پراکنده می‌شود و گفت که باید در همبستگی با مقاومت ایران با این رژیم مقابله کرد.

سپس دکتر محمد شیخلی حقوقدان عراقی تاریخچهٴ کوتاهی از جنایات رژیم در عراق، از جمله جنایت‌های حکومت دست‌نشاندهٴ مالکی علیه مجاهدان اشرفی را یادآوری کرد و ابراز امیدواری کرد که مبارزه مقاومت ایران علیه دیکتاتوری آخوندی به پیروزی برسد.

وی گفت که برای تحقق این هدف و برای استقرار ثبات و صلح در منطقه، ما با مقاومت ایران همکاری می‌کنیم.

مصطفی عمّاره نویسنده وتحلیلگر مصری به یک جبهه‌ متحد عربی و اسلامی برای مقابله با رژیم آخوندی فراخوان داد و خواهان نام‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی شد.

دکتر کریم عبدیان مدافع حقوق‌بشر از اهواز با اشاره به سخنان خانم رجوی در گردهمایی بزرگ مقاومت گفت به‌رسمیت شناختن حقوق ملیتها از سوی مقاومت ایران، زمینه مناسبی را جهت تلاش برای متحد کردن همه جریانهای اپوزیسیون ایجاد می‌کند که خواستار آزادی، دموکراسی، کثرت‌گرایی، همزیستی مسالمت‌آمیز با همسایگان و تشکیل دولتی هستند که حقوق همه ملیتها را تأمین کند.

در این جلسه پروفسور ریموند تنتر طی سخنان کوتاهی، راه‌حل درست در قبال نظام آخوندی را تغییر رژیم به‌دست مردم و مقاومت ایران دانست.

پائولو کازاکا طی سخنانی به تجربه سفرهای خودش به عراق پرداخت و تأکید کرد که باید دخالتهای رژیم آخوندی در کشورهای منطقه مثل عراق و سوریه را اشغال بنامیم. وی سپس بر لزوم همبستگی کشورهای عربی برای مقابله با جاه‌طلبیهای منطقه‌یی و تجاوزات رژیم به‌عنوان مشکل اصلی منطقه تأکید کرد.

در پایان این جلسه هیأتی از استرالیا متشکل از دکتر جاسلین اسکات نویسنده و استاد دانشگاه و پیتر مورفی رئیس کمیته استرالیائیهای حامی دموکراسی در ایران، بر حمایت خود از مبارزه مردم و مقاومت ایران علیه رژیم آخوندی تأکید کردند.

جاسلین اسکات گفت: به‌عنوان حامیان دموکراسی در ایران، ما اعتقاد داریم که صلح، عدالت، حقیقت، آزادی و برابری... حق همهٴ انسانها و حق تمامی مردم ایران است... اما این حقوق... به‌خاطر یک رژیم سرکوبگر و تروریست از همهٴ مردم ایران سلب می‌شود...

وی افزود: «به‌عنوان حامیان استرالیایی دموکراسی در ایران، اعتقاد داریم که همه باید در این (مبارزه) سهیم باشند تا همهٴ مردم جهان بتوانند از همان حقوق بهره ببرند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8f3dc856-128f-4902-a85c-ba096882fa3d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات