728 x 90

قیمت کلیه ۱۵۰میلیون، ‌نیمی از کبد ۲۰۰ میلیون! - اینجا ایران است

آگهی فروش کلیه
آگهی فروش کلیه

روزنامه حکومتی آرمان ۱۰ آبان۹۹ با درج مقاله‌یی به بحران اجتماعی بر سر فروش اجزاء بدن انسان مانند کلیه و کبد اشاره کرده است. در بخشی از این مطلب آمده است: «فروش کلیه در کشور ما پدیده نوظهوری نیست و از حدود دو دهه پیش و با افزایش هزینه‌های زندگی و دارو و درمان، اگر مسیرتان به کوچه‌ای که انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران در میدان ولیعصر (عج) در آن قرار دارد، افتاده باشد، برگ‌های زیادی را روی دیوار می‌بینید که روی آنها نوشته «فروش کلیه، به‌دلیل نیاز به پول» اما با افزایش تورم و مشکلات معیشتی، ظاهراً این موضوع ابعاد جدیدی به خود گرفته تا حدی که برخی سرپرستان خانوار برای تأمین زندگی‌شان و رفع مشکلات مالی به فروش کلیه و کبد روی آورده‌اند. در این بین یک کانال تلگرامی با ۱۴۰هزار عضو، اقدام به آگهی فروش کلیه و کبد می‌کند و کبد ۲۰۰میلیون تومان و کلیه از ۱۰۰میلیون تومان تا ۱۵۰میلیون بستگی به سن و سال افراد و نوع خون قیمت‌گذاری می‌شود.»

این روزنامه حکومتی با اشاره به بحران شدید اقتصادی گسترش فقر و هرمان در میان اقشار ضعیف جامعه نوشته است: «بررسی آمارها نیز، حق را به دهها هزار نفری می‌دهد که راه دیگری به‌جز فروش کلیه و کبد پیش رویشان نگذاشته، موضوعی که با شیوع کرونا در ایران، مانند بنزین بر روی آتش، شعله‌های آن دامن مردم را گرفت و روند تورم را برایشان سخت‌تر از گذشته کرد. همان‌طور که مرکز آمار ایران درباره اثرات کرونا بر نیروی کار تا پایان بهار امسال، اعلام کرده است: در فصل بهار سال جاری نسبت به فصل مشابه سال قبل حدود دومیلیون نفر از بازار کار خارج شده‌اند که بیش از یک‌میلیون و بیست هزار نفر آن را زنان و ۹۷۰هزار نفر آن را مردان تشکیل می‌دهند. هم‌چنین یک‌میلیون و ۲۰۰هزار نفری شاغلان در تابستان ۹۹ نسبت به تابستان سال گذشته کاهش پیدا کرده است. خانوارهای کشور برای تأمین اقلام مصرفی خود در مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۱.۴ درصد بیشتر هزینه کرده‌اند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3b2443d0-ca78-44a3-bbda-7f0d76f8b5fa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات