728 x 90

قیمت ارز و سکه طلا در ایران به بالاترین میزان در یک ماه اخیر

افزایش قیمت دلار در ایران
افزایش قیمت دلار در ایران

در آستانه دور دوم تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران بهای دلار و سکه طلا بار دیگر افزایش یافت و به بالاترین قیمت ظرف یک ماه گذشته رسید.

خبرگزاری حکومتی ایلنا گزارش داد: قیمت هر دلار در تابلوی صرافی‌ها ۱۵هزار و ۲۰۰تومان ثبت شد. این بالاترین قیمت دلار در بازار آزاد ارز ایران در یک ماه اخیر محسوب می‌شود. نرخ فروش یورو نیز از مرز ۱۷هزار تومان عبور کرد و به رقم ۱۷هزار و ۳۰۰تومان رسید.قیمت هر سکه طلا نیز به مرز پنج میلیون تومان رسید.

 

هشدار مایک پمپئو: از روز ۴نوامبر هرکس با رژیم ایران تجارت کند مشمول تحریم آمریکا می‌شود

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هشدار داد از روز ۴نوامبر ـ ۱۳آبانـ هرکس با رژیم ایران تجارت کند مشمول تحریم آمریکا می‌شود.

حساب توییتر وزارت‌خارجه آمریکا ۲۶شهریور۹۷

مایک پمپئو: چهارم نوامبر برای هر کسی که می‌خواهد با رژیم ایران تعامل اقتصادی داشته باشد مقررات متفاوتی اعمال می‌شوند. خیلی از کشورها برای ترک ایران اقدام کرده‌اند.

اشاره مایک پمپئو به ضرب‌الاجل دور دوم تحریمهای آمریکا بعد از خروج از توافق هسته‌یی است.

دونالد ترامپ ۱۸ اردیبهشت ۹۷رسماًً خروج ایالات متحده را از توافق هسته‌یی را اعلام کرده بود.

از ۱۵مرداد نیز کاخ سفید بخشی از تحریمهای هسته‌یی ایران را که از زمان توافق برجام تعلیق شده بود، باز گرداند. با بازگشت بخش نخست تحریمها، خرید دلار آمریکا توسط دولت ایران، تجارت فلزات گرانبها، مانند طلا، فروش و تحویل فلزات خام یا نیمه ساخته مانند آلومینیوم و فولاد به ایران، و برخی از داد و ستدهای مالی رژیم ایران مشمول تحریم شد.

دولت ترامپ در نظر دارد در دور بعدی تحریمها که ۴نوامبر (برابر با ۱۳آبان)، صادرات نفت و گاز، و داد و ستد مالی با بانک مرکزی رژیم ایران هدف قرار دهد.

 

وزارت‌خارجه آمریکا: شمارش معکوس تحریمها در حال تیک تاک کردن است

وزارت‌خارجه آمریکا ۲۷مهر در یکی از پایگاههای اطلاع‌رسانی خود بر روی اینترنت به نام «شیر آمریکا» نوشت:‌ «تحریمهای ایالات متحده در مورد بخش خودروسازی ایران، تجارت طلا و دیگر فلزات کلیدی و تجارت ارز آنها در ۷اوت به اجرا در آمد. از نیمه‌شب ۴نوامبر، خرید نفت ایران باید متوقف شود و یا خریداران نفت ایران از تجارت با آمریکا ممنوع خواهندشد. با این ضرب‌الاجل، پیام دولت آمریکا نمی‌تواند بیشتر از این روشن شود.

 

این پایگاه خبری که وابسته به اداره اطلاعات برنامه‌های بین‌المللی وزارت‌خارجه آمریکا است می‌افزاید: همان‌طور که دونالد ترامپ گفت، ”آمریکا، تحریمهای اضافی را بسیار سخت‌تر از قبل برای مقابله با تمامی اقدامات شریرانه رژیم ایران دنبال می‌کند. هر شخص یا نهادی که از این تحریمها پیروی نکند، با عواقب شدید مواجه خواهد شد“.

وزیر خزانه‌داری آمریکا: صادرات نفت ایران را به صفر می‌رسانیم

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا ۲۵تیر ۹۷بار دیگر تصریح کرد هدف ما به صفر رساندن صادرات نفت ایران است.

به گزارش خبرگزاری رویتر وزیر خزانه‌داری آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن به خبرنگاران گفت:‌ آمریکا خواهان اجتناب از اخلال در بازار جهانی نفت است. در عین‌حال تحریمها علیه رژیم ایران ازسرگرفته می‌شود چرا که هدف ما به صفر رساندن صادرات نفت این رژیم است. ممکن است برخی شرکتها در این مقطع نتوانند به‌طور کامل واردات نفت خود را قطع کنند ما به آنها مقداری زمان می‌دهیم. این موارد البته استثناست تا این مشکل را حل کنند

استیون منوچین افزود: ما از آنها می‌خواهیم که خریدهای نفتی را به صفر برسانند اما چنان‌چه در برخی موارد آنها نتوانند یک شبه این کار را انجام دهند آنوقت ما استثناهایی را در نظر می‌گیریم.

 

مقامهای آمریکایی:‌ هر شرکتی که با رژیم ایران معامله کند با میلیاردها دلار جریمه روبه‌رو می‌شود

یکی از مقامهای آمریکایی به واشنگتن فری بیکن گفت: مقامات ما جلسات توجیهی در سراسر جهان داشته‌اند که توضیح دهند مهم نیست شما کجای جهان باشید اگر شما کارزار فشار پرزیدنت را تضعیف کنید ما راه‌هایی را پیدا می‌کنیم تا با میلیاردها دلار جریمه به شما ضربه بزنیم.

نگرانی‌هایی در میان مقامات آمریکایی از دو نهاد مالی مهم آمریکا در قطع دسترسی ایران به بازارهای مالی بین‌المللی که اساس تحریمهای جدید دولت ترامپ علیه ایران است و متعهد نمی‌باشند وجود دارد.

جی پی مورگان و سیتی بانک که دو نهاد مالی مهم آمریکایی عضو هیأت مدیره شبکه مالی سوئیفت می‌باشند که نقل و انتقال بانکی بین‌المللی را تسهیل می‌کند(از پاسخ) به پرسشهای فری بیکن در مورد این‌که آیا آنها قصد قطع ایران از شبکه و تبعیت از تحریمهای دولت ترامپ را دارند یا خیر امتناع کردند.

این دو بانک می‌توانند نقشی مهم در تضمین سوئیفت و اعضای آن در تبعیت از تحریمهای جدید بازی کنند که بانک مرکزی ایران و شبکه‌های زیرساختهای مهم ایران را هدف قرار می‌دهد.

 

هر بانک و شرکتی که تحریم را نقض کند مجازات می‌شود

مقامات ارشد دولت آمریکا و رهبران کنگره بر بانکهای جهانی فشار آورده‌اند از جمله آنهایی که در آمریکا قرار دارند تا که دسترسی مالی جهانی رژیم ایران را به‌ویژه از طریق سوئیفت قطع کنند سوئیفت تأمین کننده اصلی تبادلات مالی و اطلاعات بانکی سراسر جهان است.

هیاتی از ۱۶قانونگذار جمهوریخواه روز پنجشنبه از سوئیفت خواستند تا به فوریت دسترسی ایران را قطع کند یا که با ضربه شدید تحریمهای جدید آمریکا مواجه شود که ممکن است هم نهادهای مالی آمریکایی و هم اروپایی را که از اعمال این اقدامات خودداری کنند زیر ضرب ببرد.

قانونگذاران جمهوری خواه به استیون منوچین وزیر خزانه‌داری نوشتند که «اعمال قاطع و سریع برای استراتژی فشار حداکثر دولت، برای موفقیت حیاتی است تا هم منابع رژیم برای رفتار شرورانه‌اش را خشک کند و هم علامتی از تعهد آمریکا به حفظ تمامیت ساختار تحریم هایمان باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0befbd55-d50f-4004-bc89-f708156b992b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات