728 x 90

قطع گسترده سامانه‌های فناوری اطلاعات در سراسر جهان - عذرخواهی شرکت امنیت سایبری کراود استرایک

قطع گسترده سامانه‌های فناوری اطلاعات در سراسر جهان
قطع گسترده سامانه‌های فناوری اطلاعات در سراسر جهان

بروز نقص فنی در شرکت مایکروسافت و شرکت امنیت سایبری «کراود استرایک» در روز جمعه ۲۹تیر باعث قطع گسترده سامانه‌های فناوری اطلاعات در سراسر جهان شد و فعالیت بسیاری از شرکتهای هواپیمایی، فرودگاهها، بانکها و رسانه‌ها را مختل کرد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی که درباره اختلال روز جمعه ۲۹ تیرماه منتشر کرد، نوشته که فرودگاهها و شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاهها در سراسر جهان د ر مورد لغو یا تأخیر در پروازها هشدار داده و ناچار شدند چک این (فرآیند اعلام حضور و پذیرش مسافر) را بدون استفاده از سامانه‌های رایانه‌ای انجام دهند.
شرکت بیمه آلمانی «آلیانز» اعلام کرد که به‌دلیل قطع سامانه رایانه‌ای کارکنان این شرکت قادر نیستند از کامپیوترهای خود استفاده کنند.
یک سخنگوی اتحادیه خدمات مالی آلمان روز جمعه بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت فعالیت چند بانک در این کشور دچار اختلال شده است.
ای‌بی‌سی» رادیو تلویزیون عمومی استرالیا، بدون ارائه جزئیات بیشتر خبر داد که «بخش مهمی» از برنامه‌های آن قطع شده است.
یک سخنگوی وزارت کشور آلمان نیز روز جمعه گفت زیرساخت‌های حساس در این کشور تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.
در همین رابطه مدیر عامل «کراوداسترایک» که شرکت او عامل اختلال‌های فناوری اطلاعات در سراسر جهان معرفی شده است، در این زمینه عذرخواهی کرد و گفت که سیستم‌ها در حال بازگشت به‌حالت عملیاتی هستند.
او به برنامه «امروز» ان‌.بی.سی نیوز گفت: «ما عمیقاً به‌خاطر تأثیری که بر مشتریان، مسافران و هر کسی که تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته است گذاشته‌ایم، از جمله شرکت خود، متأسفیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7a1e7307-7e2f-4dfe-9d0c-9aeb446844cd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات