728 x 90

قرارداد ۱۰۰میلیون واکسن احتمالی کرونا با شرکت مدرنا

واکسن مادرنا
واکسن مادرنا

رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که دولتش با شرکت مادرنا برای خرید ۱۰۰میلیون واکسن احتمالی ویروس کرونا که این شرکت در حال انجام آزمایش‌های انسانی روی آن است قرارداد بسته است.
مقامات این شرکت داروسازی خبر از قراردادی دادند که بیش از ۱میلیارد و ۵۰۰میلیون دلار ارزش دارد و در ضمن به دولت این اجازه را می‌دهد که حداکثر ۴۰۰میلیون واکسن اضافی را نیز خریداری کند.
دونالد ترامپ روز گذشته ۲۱مردادماه در کنفرانس خبری در کاخ‌سفید گفت: «ما در توسعه و ساخت شش واکسن برتر احتمالی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم تا از انتقال سریع آن به مردم اطمینان حاصل کنیم.»
رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: «ارتش ما آماده است تا به‌محض تأیید کامل توسط سازمان غذا و دارو آن را به مردم آمریکا برساند.»

قرارداد دیگر دولت آمریکا با شرکت فایزر از غول داروسازی آمریکا منعقد شده است که به ارزش بیش از یک میلیارد دلار است.
شرکت مادرنا حدود یک ماه پیش از پیشرفتی تازه در روند آزمایشات انسانی واکسن ویروس کرونا خبر داده است. مدیران این شرکت اعلام کردند که واکسن احتمالی آنها (ام.آر.آن.ای ۱۲۷۳) در خون همه ۴۵نفر که به‌طور آزمایشی آن را دریافت کرده بودند، بدون به بار آوردن عوارض جانبی جدی، پادتنهای ضد ویروس کرونا ایجاد کرده است.
روند تحقیقات متخصصان شرکت مادرنا از روز ۲۷ماه ژوئیه وارد مرحله سوم آزمایش شد که آخرین مرحله به حساب می‌آید. در مرحله سوم واکسن یاد شده روی ۳۰۰۰هزار داوطلب آزمایش می‌شود.

روسیه نیز مدعی است واکسنی که در این کشور برای مقابله با ویروس کرونا تولید شده مراحل تأیید علمی را پشت سر گذاشته و از چند ماه آینده در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
ولادیمیر پوتین پس از اعلام به ثبت رسیدن واکسن کرونا در کشورش گفت این واکسن حتی به یکی از دختران وی نیز تزریق شده است.
ادعای رئیس‌جمهوری روسیه درباره کارآمد بودن این واکسن اما با توجه به این‌که مرحله سوم تست بر روی آن انجام نشده با تردیدهایی از سوی کارشناسان همراه شده است.
پیتر پیتس، کمیسر پیشین سازمان غذا و داروی آمریکا یکی از افرادی است که نسبت به کارآیی واکسن روسی ابراز تردید کرده است.
پیتس برای توجیه رویکرد بدبینانه خود نسبت به کارآیی واکسن روسی به فاکتورهایی چون نبود شفافیت و در دسترس نبودن داده‌های لازم برای اطمینان از ایمن بودن آن اشاره کرده و یاد آور شده که روس‌ها سابقه تأیید دارو و واکسن با آزمایشهای اندک یا بدون آزمایش را در کارنامه دارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9a61fa83-8bb4-45a9-ac81-cb82994830ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات