728 x 90

اطلاعات عمومى,

حزب‌الشیطان لبنان

-

نیروهای حزب‌الله لبنان
نیروهای حزب‌الله لبنان
القصیر، شهری از شهرهای سوریه در مرز لبنان، این شهر از یک موقعیت استراتژیک برخوردار است. شهری که اکنون به خرابه‌یی تبدیل شده است. این حاصل تهاجم وحشیانه حزب‌الشیطان لبنان است. این گروه در حال حاضر به امر ولی‌فقیه، تمام‌عیار در قتل‌عام مردم سوریه دست دارد تا رژیم بشار اسد را سر پا نگهدارد.

شکل‌گیری حزب‌الله لبنان

برای آگاهی از نحوه شکل‌گیری حزب‌الشیطان لبنان باید به روند فعالیتهای سپاه پاسداران در این کشور اشاره کنیم. فعالیتهای سپاه در لبنان با فعال شدن معاونت اطلاعات سپاه در سال 60 در این کشور شروع شد. بعد از مدتی ارگانی به‌نام واحد روابط بین‌الملل سپاه کار صدور تروریزم و بنیادگرایی را در لبنان به‌عهده گرفت. بعد از حمله اسراییل به لبنان در سال 61 (1982 میلادی) یک تیپ اطلاعاتی به‌نام سپاه لبنان در دره بقاع مستقر شد. این سپاه، نقش جدی در شکل‌گیری گروه حزب‌الشیطان لبنان داشت و بسیاری از سران سپاه در این نیرو یعنی سپاه لبنان حضور داشتند از جمله پاسدار حسین مصلح، پاسدار محسن رشید، پاسدار جعفر اسدی. از سال 63 بعد از تغییرات سازماندهی سپاه پاسداران در ایران، کل تشکیلات سپاه در لبنان زیر نظر یک قرارگاه تروریستی در تهران به‌نام قرارگاه بلال قرار گرفت.

عملیات تروریستی حزب‌الله لبنان

هجدهم آوریل سال ۱۹۸۳
انفجار در سفارت آمریکا در بیروت در لبنان، ۶۳ کشته بر جای گذاشت. در این حمله یک بمب‌گذار انتحاری با یک وانت حاوی مواد منفجره به داخل ساختمان سفارت آمریکا حمله کرد. آمریکا می‌گوید اعضای حزب‌الشیطان که مسئول این حمله بودند از ایران و سوریه کمکهای مالی و تدارکاتی گرفته‌اند. این حمله مرگبارترین حمله تروریستی به آمریکا بود که خارج از خاک آمریکا رخ داد.

بیست و سوم اکتبر سال ۱۹۸۳
۲۴۱ سرباز، ملوان و تفنگدار آمریکایی در یک عملیات انتحاری کشته و بیش از یکصد نفر نیز زخمی شدند. در این حمله یک کامیون حامل ۶۸۰۰ تا ۹۵۰۰ کیلوگرم تی.ان.تی در مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت، لبنان منفجر شد. آمریکا می‌گوید، این انفجار بزرگترین انفجار غیراتمی در کره زمین بود. در همان روز، در انفجار انتحاری یک کامیون در پایگاه نیروهای نظامی فرانسه در بیروت، ۵۸ سرباز جان خود را از دست دادند. نیروهای آمریکایی برای جدا سازی جناحهای درگیر در جنگ داخلی لبنان در بیروت مستقر بودند. آمریکا حزب‌الشیطان را مسئول این حمله تروریستی خواند که با حمایت رژیمهای ایران و سوریه صورت گرفت. پاسدار محسن رفیق دوست گفت هم تی.ان.تی این عملیات و هم ایدئولوژی آن از تهران آمده بود.
آخوند محتشمی‌پور سفیر وقت رژیم در لبنان و اصلاح‌طلب امروزی در طراحی این رشته عملیات تروریستی نقش جدی داشت.
گروگانگیری غربیها هم از دیگر اقدامهای حزب‌الشیطان در لبنان بود که رژیم آخوندی آنها را برای معاملات سیاسی و زدوبند با دولتهای فرانسه و آمریکا به‌کار می‌گرفت.
اهداف عملیاتی حزب‌الشیطان در لبنان تنها غربیها نبودند. شخصیتهای ملی و مردمی لبنان هم از قربانیان این جنایات بودند.

ترور شخصیتهای ملی لبنان

در روز چهارده فوریه سال 2005، بیش از یک تن تی.‌ان.‌تی در مرکز شهر بیروت منفجر شد. انفجاری مهیب که منجر به ترور رفیق حریری و ۲۲ تن دیگر شد. پس از این عملیات تروریستی، سازمان ملل‌متحد بلافاصله مسئولیت تحقیق و سپس تشکیل دادگاه بین‌المللی برای رسیدگی به آن را به عهده گرفت. لبنان تنها کشوری است که قانوناً مجبور شده بر طبق فصل هفتم منشور سازمان ملل با دادگاه ویژه بین‌المللی همکاری کند. هزینه برگزاری این دادگاه بیش از 56میلیون دلار بوده است. از زمان تشکیل دادگاه بین‌المللی، رژیم ایران و سوریه و حزب‌الشیطان به کارشکنی بر سر راه آن پرداختند. چرا که پیشاپیش نگران عواقب رأی آن بودند. دادگاه بین‌المللی در ماه مارس سال ۲۰۰۹ اعلام کرد که به مدارکی دست یافته است که بیانگر دست داشتن نیروهای ویژه حزب‌الله لبنان در این ترور است. تا کنون چهار تن از فرماندهان حزب‌الله به دست داشتن در این ترور متهم شدند و حکم جلب آنها صادر شده است. یکی از فرماندهان این عملیات مصطفی بدرالدین نام دارد که گفته می‌شود رژیم ایران وی را به ایران منتقل کرد در آبان 1391، انفجار مهیب دیگری در لبنان رخ داد. در این انفجار رئیس بخش امنیت داخلی کشور، وسام الحسن کشته شد. او از نزدیکان سعد حریری، رهبر اپوزیسیون این کشور و یکی از منتقدان اصلی بشار اسد و حزب‌الشیطان بود.
وسام الحسن، رئیس بخش اطلاعات نیروهای امنیتی لبنان در رأس تحقیقاتی بود که به افشا شدن نقش حزب‌الشیطان در ترور رفیق حریری در سال 2005 انجامید.
تروریسم حزب‌الشیطان تنها محدود به خاک لبنان نبود، کشورهای مختلف جهان از آرژانتین گرفته تا برجهای خبر عربستان و از بلغارستان گرفته تا عراق هدف حملات تروریستی اعضای حزب‌الشیطان بودند.

عملیات تروریستی حزب‌الله لبنان (حزب‌الشیطان) در خارج مرزهای لبنان

هفدهم مارس سال ۱۹۹۲
یک کامیون حامل مواد منفجره، سفارت اسراییل در بوینوس آیرس آرژانتین را هدف قرار داد. ۲۹ تن در این حمله کشته و ۲۴۱ تن زخمی شدند. ۴ اسراییلی، شهروندان آرژانتینی و تعدادی کودک در میان کشته شدگان بودند. بر اساس رأی یک دادگاه در آمریکا، در سال ۲۰۰۸، رژیم ایران مسئول این حمله بوده است. به گفته این دادگاه حزب‌الشیطان نمی‌توانست این حمله را بدون کمک رژیم ایران انجام دهد.

بیستم سپتامبر سال ۱۹۹۴
آمیا، مرکز همیاری یهودیان، در بوینوس آیرس در آرژانتین هدف بمب‌گذاری قرار گرفت. ۸۵ تن کشته و حدود ۳۰۰ تن زخمی شدند. این حمله مرگبارترین حمله تروریستی در تاریخ آرژانتین بود. مسئولیت این حمله به رژیم ایران نسبت داده شد. آرژانتین، پاسدار احمد وحیدی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران، رفسنجانی رئیس‌جمهور وقت، ولایتی وزیر خارجه وقت، پاسدار رضایی سرکرده سپاه پاسداران را از جمله متهمان این پرونده اعلام کرد. عماد مغنیه از سرکردگان نظامی حزب‌الشیطان نیز از عوامل اجرایی این عملیات تروریستی بود

بیست و پنجم سال ۱۹۹۶
یک کامیون حامل مواد منفجره در مجتمع مسکونی ارتش آمریکا در عربستان سعودی منفجر شد. ۱۹ آمریکایی شاغل در این مجتمع و یک شهروند سعودی کشته و ۳۷۲ تن زخمی شدند. یک هیأت منصفه در دادگاه فدرال در آمریکا، ۱۳ عضو حزب‌الشیطان هوادار رژیم ایران در عربستان سعودی، و یک عضو حزب‌الشیطان لبنان را مسئول این حمله دانست.
اما یکی از صحنه‌های عملیات تروریستی حزب‌الشیطان عراق پس از اشغال آمریکا بود. ابوموسی دقدوق از فرماندهان حزب‌الشیطان تعداد زیادی عملیات را به دستور نیروی قدس در عراق انجام داد. از جمله ربودن 4آمریکایی در عملیاتی در کربلا. دقدوق توسط آمریکاییها دستگیر شد اما مالکی وی را تحویل گرفت و آزاد کرد.
البته سابقه استفادهٴ رژیم از عناصر حزب‌الشیطان بسیار فراتر از تروریسم در کشورهاست. این گروه در ترور مخالفان ایرانی رژیم از جمله در کشتار رستوران میکونوس در برلین به‌کار گرفته شد.
در سال 1369 نیروی قدس، دوازده معاونت ایجاد کرد که بر اساس مناطق عملیاتی به‌نام سپاه خوانده می‌شدند. سپاه هفتم مأموریت اجرای فعالیتهای تروریستی در لبنان و سوریه را به‌عهده گرفت. اهرم و ابزار اصلی این معاونت در صحنه، حزب‌الشیطان بود. آخوند محمد حسن اختری از اعضای دفتر ولی‌فقیه به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در امور کشورهای سوریه و لبنان از طریق حسن نصرالله اهداف خامنه‌ای را در لبنان پیش می‌برد. همین تشکیلات در جریان جنگ 33روزه با اسراییل و در جریان کودتای حزب‌الشیطان در بیروت علیه دولت سینیوره نقش تعیین‌کننده داشته است.

کودتا در لبنان

حزب‌الشیطان با کودتا علیه دولت قانونی لبنان و با قبضه کردن پارلمان این کشور توانست در ترکیب دولت هژمونی خود را اعمال کند و جریانهای ملی نظیر جریان 14مارس را از دولت بیرون براند. قرار گرفتن در این موقعیت سیاسی دست حزب‌الشیطان را برای هر گونه جرم و جنایتی در داخل لبنان و در سوریه باز گذاشت. ارتش لبنان نیز تقریباً تحت نفوذ و تسلط این دولت قرار گرفت.
در جریان انقلاب سوریه، حزب‌الشیطان توانست با توجه به این دست بازی در لبنان، به کمکهای جدی نظامی و مادی به بشار اسد دیکتاتور خونریز سوریه بپردازد.
روز 9تیرماه سال 92 هفته‌نامه فرانسوی نوول اوبزرواتور، به‌نقل از صبحی الطفیلی رئیس پیشین این گروه نوشت: حسن نصرالله- دبیرکل حزب‌الله لبنان، تمایلی به ورود به جنگ سوریه نداشت اما در نهایت به دستور خامنه‌ای از تهران عمل کرد و در نهایت این رژیم ایران است که همه چیز را زیر کنترل خود دارد. البته رژیم ایران با پرداخت پول توانسته شبه‌نظامیان حزب‌الله را به سوریه بفرستد. رژیم ایران به هر یک از نیروهای حزب‌الله که برای نبرد به سوریه می‌رود معادل ٣هزار دلار حقوق پرداخت می‌کند و تعهد نموده که در صورت کشته شدن هر یک از نیروها، به خانواده آنان ٥ هزار دلار است.
در مورد کمکهای رژیم ایران به حزب‌الشیطان اطلاعات زیادی منتشر شده است. امری که خشم مردم ایران را هم برانگیخته است. یکی از شعارهایی که مردم در قیامهای خود می‌دادند این بود ”سوریه را رها کن فکری به‌حال ما کن“.

کمکهای مالی رژیم به حزب‌الله لبنان

رژیم آخوندی بعد از جنگ33روزه نزدیک به 500میلیون دلار به حزب‌الشیطان لبنان کمک کرده تا آنها با این پول اقدام به خریدن گسترده زمینهای منطقه بقاع در شرق لبنان کنند.
روزنامه کویتی الوطن فاش کرد که رژیم ایران سالانه 200میلیون دلار به حزب‌الشیطان لبنان برای پیشبرد اهداف تروریستی خود کمک می‌کند. علاوه بر این دلارها، تجهیزات و جنگ‌افزارهای نظامی هم همواره از طریق هوا و توسط سپاه قدس به فرماندهی ”قاسم سلیمانی“ وارد لبنان شده و به دست حزب‌الشیطان می‌رسد. از موشکهای فاتح گرفته تا پهپادهای رژیم در دست حزب‌الشیطان است.
اما این روزها نقش جنایتکارانه حزب‌الشیطان در کشتار مردم سوریه موجی از انزجار را در سراسر جهان به‌ویژه در جهان عرب برانگیخته است. تا پیش از این حزب‌الشیطان تحت پوشش مقاومت در مقابل اسراییل عده‌یی را فریفته بود اما بعد از مشارکت در این کشتار به‌ویژه پس از کشتار القصیر و در حال حاضر هم حمص سوریه منفوریت این گروه و اربابان آن در تهران بیش از پیش است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/77183087-e0cf-4f23-805d-7a867e506625"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات