728 x 90

قانونگذاران آمریکایی از بایدن می‌خواهند تهدید بالستیک ایران را جدی بگیرد

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

نشنال رویو روز ۱۵بهمن در مطلبی با عنوان «وطن در برد موشک» نوشت: قانونگذاران از بایدن می‌خواهند که تهدید بالستیک ایران را جدی بگیرد.

در حالی که واشنگتن به مذاکره برای بازگشت به توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ ادامه می‌دهد، گروهی از قانونگذاران مجلس نمایندگان از بایدن خواستند تا بر توانایهای موشکی بالستیک ایران تمرکز کند.

در نامه اخیر به رئیس‌جمهور که توسط نشنال رویو به دست آمده است، آنها هشدار دادند که دولت نتوانسته است به انبوهی از تحولات اخیر در برنامه موشکی ایران واکنش مناسب نشان دهد.

در این نامه که توسط نماینده جو ویلسون، رئیس کارگروه امنیت ملی کمیته مطالعات جمهوریخواه رهبری شده است، آزمایش وسایل پرتاب ماهواره با استفاده از فناوری جدید به‌عنوان دلیل خاصی برای نگرانی ذکر شده است.

ویلسون در بیانیه‌یی به NR گفت که دولت فاقد «استراتژی روشنی برای مقابله با تهدید موشکی رژیم ایران» است و در مورد توانایی‌های رژیم ایران هشدار جدی داد: «موفقیت رژیم به‌معنای سیستمی است که قادر به رساندن موشکهای قاره‌پیما به ایالات متحده می‌باشد".

این قانونگذاران نوشتند، «اما ابراز نگرانی و محکوم کردن کافی نیست. نیاز به‌عمل است، » و هم‌چنین خاطرنشان کردند که ارتش ایران ۱۶موشک بالستیک را در جریان تمرینات نظامی در ماه دسامبر پرتاب کرد که با مذاکرات توافق هسته‌یی در وین همزمان بود.

یکی از اعضای ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، به NR گفت که حملات اخیر نشان می‌دهد که نیاز است ایالات متحده هزینه‌هایی را برای این حملات به ایران تحمیل کند. به عبارت دیگر، آمریکا چه مجازاتی را آماده است و می‌تواند در نظر بگیرد تا رژیم ایران و شبه‌نظامیان را از حمله بازدارد؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0ab8e8ce-8384-4b1c-ad26-f6366eb018fd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات