728 x 90

قانونگذار جمهوریخواه از دولت بایدن می‌خواهد دلیل اعطای ۱۰میلیارد دلار به ایران را توضیح دهد

برایان استیل
برایان استیل

واشنگتن فری‌بیکن، روز دوم آذر نوشت: قانونگذار جمهوریخواه از دولت بایدن درباره اعطای ۱۰میلیارد دلار وجوه مسدود شده به ایران توضیح خواسته است.

فری‌بیکن نوشت: یک قانونگذار جمهوریخواه از دولت بایدن خواسته است تا دلایل اعطای ۱۰میلیارد دلار وجوه مسدود شده به ایران را توضیح دهد. نماینده برایان استیل اظهار کرده است که این پول نقد می‌تواند تهران را در افزایش خشونت علیه اسرائیل، ایالات متحده، و متحدانشان حمایت نماید.

قانونگذار جمهوریخواه همچنین هشدار داده است که اطلاعات بیشتر درباره تصمیم دولت بایدن برای آزادسازی ۱۰ میلیارد دلار وجوه مسدود شده قبلی ایران ضروری است. او معتقد است که آزادسازی این پول نقد می‌تواند تهران را قادر به حمایت از فعالیت‌های تروریستی جهانی کند و به عنوان وسیله‌ای برای افزایش فشار علیه اسرائیل و ایالات متحده استفاده شود.

منتقدان معافیت از تحریم‌ها، از جمله نماینده استیل، نگران هستند که دولت بایدن با آزاد کردن این پول نقد، به جای استفاده از آن در خریدهای بشردوستانه مانند غذا و دارو، ممکن است انتقال سایر سرمایه‌ها را برای پروژه‌های تروریسم جهانی تهران تسهیل دهد.

بر اساس رونوشتی از نامه این قانونگذار، نماینده برایان استیل، به کاخ‌سفید فشار می‌آورد تا مجوز هفته گذشته خود را برای معافیت از تحریم‌ها توجیه کند که به ایران اجازه می‌دهد به بیش از ۱۰میلیارد دلار دارایی در خارج از کشور دسترسی داشته باشد. توسط واشنگتن فری‌بیکن به دست آمده است. بر اساس این مجوز، عراق می‌تواند بابت پرداخت‌های چند میلیارد دلاری برق به ایران پول پرداخت کند و پول را به کشورهای شخص ثالث منتقل کند، که این امکان را می‌دهد که پول نقد به یورو تبدیل شود و هزینه تهران برای کالاهای بشردوستانه آسان‌تر شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c0a77c4c-bc7e-43e1-b6dd-73604f3cf4fc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات