728 x 90

فعال کردن گشت ارشاد به‌دستور کی بود؟ رئیسی و اژه‌ای ما نبودیم!

گشت موسوم به ارشاد
گشت موسوم به ارشاد

بدنبال اعلام فعال کردن گشتهای جنایتکار موسوم به ارشاد توسط پاسدار منتظرالمهدی سخنگوی نیروی سرکوبگر انتظامی با تاکید رئیسی جلاد، خبرگزاریهای حکومتی اعلام کردند که رئیسی جلاد و اژه‌ای رئیس قضاییه خامنه‌ای، این فرمان را تکذیب می‌کنند.

پاسدار منتظرالمهدی سخنگوی نیروی سرکوبگر انتظامی روز گذشته گفت: از امروز ۲۵تیر گشتهای خودرویی و پیاده با کسانی که هنجارشکنی می‌کنند برخورد می‌کنند این اقدام در پی تأکید رئیس‌جمهور و قوه قضاییه صورت می‌گیرد.

روزنامه حکومتی فرهیختگان روز ۲۶تیرماه نوشت: ‍«حالا که شایعه دستور رؤسای قوا «بعد از دو روز» تکذیب شد، بفرمایید بازگشت ونهای گشت ارشاد با اسم جدید ایده چه کسی بود؟

خبرگزاری حکومتی ایسنا ساعاتی پیش نوشت که پس از پیگیری خبرنگار این خبرگزاری مشخص شده که رئیس‌جمهور و قوه قضاییه دستوری درباره بازگشت ون‌های گشت ارشاد به خیابان‌ها نداشته‌اند.


روز گذشته  پاسدار منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا، در ویدیویی حدوداً دو دقیقه‌ای خبر از تصمیم نیروی سرکوبگر انتظامی برای بازگرداندن ون‌های گشت ارشاد داد.
نکته قابل توجه پیام تصویری سخنگوی فراجا، تأکید او بر تغییر نام ون‌های گشت ارشاد از «گشت امنیت اخلاقی» به «گشت هنجار اجتماعی» بود.
منتظرالمهدی در ابتدای صحبت‌هایش یک نکته مهم گفت و آن این‌که تصمیم فراجا، تحت تأثیر تأکید رئیس‌جمهور و رئیس دستگاه قضا بوده است! نکته‌یی که در همان ساعات اولیه به منشأ بسیاری از انتقادها از رئیسی، اژه‌ای و مشاوران رؤسای قوا تبدیل شد که بدون توجه به اتفاقات پاییز ۱۴۰۱ و تبعات این تصمیم، مجدداً از فراجا چنین خواسته‌ای داشته‌اند. مسأله‌ای که ساعاتی قبل تکذیب شد و البته همین تأخیر در تکذیب خبر، اثرات خودش را بر قوه قضاییه و قوه مجریه گذاشت».

اعلام رسمی گشتیهای جنایتکار موسوم به ارشاد در حالیست که طی دو روز گذشته علاوه بر شبکه‌های اجتماعی در رسانه‌های حکومتی کلیپها و عکسهایی منتشر شده که نشان می‌دهد از شروع فعالیت سرکوبگرانه گشتهای ارشاد با ون‌هایی است که پلاک نیروی انتظامی دارند اما رنگهای آن متفاوت است. کلیپهای منتشر شده هم‌چنین حاکی دستگیریها و تهدیدهای سرکوبگرانه علیه زنان و صدور احکام ضدانسانی علیه دستگیر شدگان است.

تهدیدهای سرکوبگرانه گشت موسوم به ارشاد: «یا روسری را سر کن یا سوار ون شو. اگر معتقد به آزادی هستید من دست همه سارقین و متجاوزین را باز می‌گذارم تا حسابت را کف دستت بگذارند».

شبکه‌های اجتماعی از دو روز پیش اسناد احکام ضدانسانی قضاییه جلادان را منتشر کردند. در یکی از این احکام تنفرانگیز شستن میت به مدت یک ماه در غسالخانه تهران به‌علاوه ۳۱میلیون ریال جریمه در نظر گرفته شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/009f6216-a074-4ff1-857f-657815c043ba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات