728 x 90

آسوشیتدپرس: حمله هوایی اسراییل فرودگاه سوریه را از مدار خارج کرد

حمله موشکی به فرودگاه حلب
حمله موشکی به فرودگاه حلب

آسوشیتدپرس: حمله هوایی اسراییل فرودگاه سوریه را از مدار خارج کرد

آسوشیتدپرس روز ۱۵شهریور در گزارشی از حمله هوایی اسرائیل به فرودگاه حلب در سوریه نوشت:  رسانه دولتی سوریه اعلام کرد که اسراییل روز سه‌شنبه برای دومین بار در یک هفته گذشته فرودگاه حلب سوریه را هدف حمله موشکی قرار داد و این بار آن را از مدار خارج کرد.

دولت سوریه تلفات جانی را گزارش نکرده است. وزارت حمل و نقل سوریه گفت که همه پروازها به پایتخت دمشق تغییر مسیر داده خواهد شد... به گفته دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه، مستقر در انگلستان، این حملات هوایی هم‌چنین انبارهای متعلق به شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران را نابود کرد...

اسرائیل هفته گذشته حملات هوایی را به فرودگاه حلب انجام داد و به باند آن و به‌گفته دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه، به انباری که احتمالاً محموله موشکهای ایرانی را در آن نگهداری می‌کرد، آسیب رساند...

اسرائیل در سال‌های اخیر صدها حمله به اهدافی در بخش‌های تحت کنترل دولت سوریه انجام داده است، اما به ندرت چنین عملیاتی را تأیید یا مورد بحث قرار داده است.

با این حال، اسراییل اذعان کرده است که پایگاههای گروه‌های شبه‌نظامی متحد ایران، مانند حزب‌الله لبنان را هدف قرار می‌دهد که هزاران جنگجو را برای حمایت از نیروهای بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه فرستاده است.

فرودگاه حلب در سوریه مورد حمله موشکی قرار گرفت

خبرگزاری رسمی رژیم اسد شامگاه سه‌شنبه ۱۵شهریور از حمله موشکی اسراییل به فرودگاه حلب خبر داد.

سانا، در گزارشی اعلام کرد جنگنده‌های اسراییل از آسمان دریای مدیترانه فرودگاه بین‌المللی حلب را با تعدادی موشک از سمت مدیترانه در غرب لاذقیه هدف قرار دادند و باعث ایجاد خرابی در باند فرودگاه شدند. این گزارش می‌افزاید فرودگاه حلب بعد از این حمله فعالیت خود را متوقف کرده است.

منابع خبری، حملات اسرائیل به فرودگاه حلب برای دومین بار در کمتر از یک هفته گذشته را به دلیل تمدید پروازهای باری رژیم ایران نسبت دادند.(العربیه ۱۵شهریور)

خبرگزاری رویترز نوشت: منابع دیپلماتیک و اطلاعاتی منطقه به رویترز گفتند که اسراییل حملات خود را به فرودگاههای سوریه تشدید کرده است تا استفاده روزافزون تهران از خطوط تدارکات هوایی برای ارسال تسلیحات به متحدان در سوریه و لبنان از جمله حزب‌الله را مختل کند.

تهران پس از به‌وجود آمدن اختلال در انتقال زمینی برای حمل تجهیزات نظامی حمل و نقل هوایی را به‌عنوان وسیله‌ای مطمئن‌تر به نیروهای خود و نیروهای تحت حمایتش در سوریه پذیرفته است.

یکی از فرماندهان ائتلاف منطقه‌یی تحت حمایت ایران که به این موضوع مطلع بود به رویترز گفت، حمله هفته گذشته درست قبل از ورود هواپیما از ایران به فرودگاه حلب آسیب رساند.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز ۱۱شهریور گزارش داده بود که بررسی تصاویر ماهواره‌یی پس از حمله ۹شهریور اسراییل به فرودگاه حلب نشان می‌دهد که گودال عمیقی در باند فرودگاه ایجاد شده و یک سازه از بخش نظامی فرودگاه نیز تخریب شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a95e56a4-1636-43c7-abdf-bde192286b94"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات