728 x 90

فرهیختگان ولایت خامنه‌ای: دولتهای خارجی به‌طور قاطع تنها مجاهدن را جایگزین مناسبی برای نظام حاکم بر ایران می‌بینند

فرهیختگان - تصویری از خانم مریم رجوی
فرهیختگان - تصویری از خانم مریم رجوی

فرهیختگان ولایت خامنه‌ای (روزنامه متعلق به ولایتی):

دولت‌های خارجی معارض یا رقیب نظام چرا به‌طور قاطع تنها مجاهدین را جایگزین مناسبی برای نظام حاکم بر ایران می‌بینند؟

آنها مجاهدین خلق را تنها گروه منسجم و منظمی می‌دانند که گاهی قادر به انجام یک‌سری از عملیات‌های هدفمند و مهم در داخل خاک ایران هم هست
در خارج از کشور هم شاید تنها همین سازمان شبه‌نظامی است که در میان تمام گروه‌های اپوزیسیون دارای نظم و هرم فرماندهی است

این گروهک در افشای اطلاعات هسته‌یی نظام و به راه افتادن دعواهای بعد دست داشته، این دعوا از سال۲۰۰۴میلادی شروع شد و همان زمان در پارلمان اروپا گروهی درست شد موسوم به «دوستان ایران آزاد»

در سال۲۰۱۲ که آمریکا مجاهدین را از فهرست سیاه بیرون گذاشت، همین گروه دوستان ایران آزاد، مبتکر دعوت از مریم رجوی برای سخنرانی در پارلمان اروپا شد

عبارت «ایران آزاد» از آن روز به بعد تبدیل به یکی از کلیدواژه‌هایی شد که در گفتمان مریم رجوی به کار می‌رفت، کلیدواژه دیگری که در سخنان مریم رجوی تکرار می‌شود مبارزه با ایران هسته‌یی است

 

فرهیختگان (روزنامه متعلق به ولایتی مشاور ارشد خامنه‌ای) ۱۰دی ۱۴۰۱ با غیظ و وحشت و با لجن‌پراکنی آخوندی علیه مجاهدین نوشت:

این خبر هیچ‌کس را به اندازه مخالفان جمهوری اسلامی برآشفته نمی‌کند که دولتها و سیاستمداران خارجی حامی براندازی در ایران، برای این نظام سیاسی، جایگزینی در نظر نگرفته‌اند به جز سازمان مجاهدین خلق. در مورد هیچ گروهی از فعالان سیاسی و اجتماعی و فکری، بین ایرانیان چنین اجماع منفی و یک‌دستی وجود ندارد... . .

پیچیدگی ماجرا جایی مشخص می‌شود که ببینیم دولتهای خارجی معارض یا رقیب جمهوری اسلامی، چرا به‌طور قاطع تنها همین گروه را جایگزین مناسبی برای نظام حاکم بر ایران می‌بینند؟ آنها مجاهدین خلق را در میان گروه‌های مختلف اپوزیسیون جمهوری اسلامی، تنها گروه منسجم و منظمی می‌دانند که گاهی قادر به انجام یک‌سری از عملیاتها در داخل خاک ایران هم هست. نه صرفاً عملیات کور... . . بلکه مأموریت‌های هدفمند و مهم.

در خارج از کشور هم شاید تنها همین سازمان شبه‌نظامی است که در میان تمام گروه‌های اپوزیسیون، دارای نظم و هرم فرماندهی است... . .

دوازدهم مهرماه همان سال، یعنی سال۱۳۹۱شمسی، مریم رجوی، در پارلمان اروپا سخنرانی کرد. گفته می‌شد که این گروهک در افشای اطلاعات هسته‌یی ایران و به راه افتادن دعواهای دیپلماتیک بعد از آن دست داشته است. این دعوا از سال۲۰۰۴میلادی شروع شد و همان زمان در پارلمان اروپا گروهی درست شد موسوم به «دوستان ایران آزاد». در سال۲۰۱۲ که آمریکا مجاهدین را از فهرست سیاه بیرون گذاشت، همین گروه دوستان ایران آزاد، مبتکر دعوت از مریم رجوی برای سخنرانی در پارلمان اروپا شد. عبارت «ایران آزاد» از آن روز به بعد تبدیل به یکی از کلیدواژه‌هایی شد که در گفتمان مریم رجوی به کار می‌رفت... .

کلیدواژه دیگری که در سخنان مریم رجوی تکرار می‌شود، مبارزه با ایران هسته‌یی است. این واژه حاوی یک رمز کنایی بین رجوی و طرف‌های غربی است و از جمله دلایلی به‌حساب می‌آید که آنها برای توجیه حضورشان در صحنه مطرح می‌کنند.

... . دولت جدید ایران در حال مذاکره با گروه ۱+۴ و به واسطه آنها با آمریکایی‌ها بود تا یا برجام احیا شود یا توافق جدیدی در این زمینه به‌دست بیاید... ... چند بار خبرهایی رسید که به نظر می‌رساند توافق در دسترس و نزدیک به امضاشدن است. در این سال‌ها هر بار که بوی توافق پیچید، دولتهای غربی بزرگ‌ترین گزینه ضدتوافق را هم فعال کردند تا همه اهرم‌ها را از دست نداده باشند. این‌بار هم، چنین شد. ۲۲ دیماه سال۱۴۰۰ بود که گروهی از نمایندگان پارلمان فرانسه با مریم رجوی دیدار و گفتگو کردند و همان حرف‌های تکراری شنیده شد؛ ایران آزاد، ایران غیرهسته‌ای، رهایی از حکومت ملاها و... توافق اما حاصل نشد... .

۲۳روز بعد از فوت مهسا امینی، در چهاردهم مهرماه ۱۴۰۱، مریم رجوی بعد از ۱۰سال دوباره در پارلمان اروپا سخنرانی کرد تا حضور رسمیت‌یافته مجددش نشان بدهد که به‌واقع تمام غوغاهای گروه‌های مختلف اپوزیسیون، در برابر کاربرد عینی و مشخصی که سازمان مجاهدین خلق برای غربی‌ها و بعضی کشورهای دیگر دارد، هیچ است.

... . . در ۲۶مهر ۱۴۰۱ پارلمان انگلیس در «کمیته بریتانیایی، برای ایران آزاد» میزبان سخنرانی مریم رجوی شد... . سخنران این کنفرانس هم مریم رجوی بود. یک هفته بعد او مهمان پارلمان کانادا بود

دو هفته بعد مریم رجوی از طریق ویدئوکنفرانس مهمان سنای ایتالیا شد و به‌مناسبت ۱۶آذر که در ایران روز دانشجو هم بود، ...

فردای آن روز، نزدیک ساختمان اداری دایرکسن که به مجلس سنای آمریکا تعلق داشت، گروه کوچکی از معترضان ایستاده بودند و در حالی‌که پلاکاردهایی به دست داشتند، علیه حکومت ایران شعار می‌دادند. تعدادشان کم بود اما منظم و منسجم بودند؛

فردای روزی که مریم رجوی مهمان سنای ایتالیا شد، همین جمعیت منسجم و کوچک، تظاهراتی در واشنگتن داشتند و یک روز بعد وارد ساختمان کندی، در مجلس سنای آمریکا شدند. هشت سناتور دموکرات و جمهوریخواه به همراه گروه چهل نفره‌ای از مشاورین‌شان و جمعیتی از فرستادگان سفارتخانه‌های مختلف در این نشست شرکت کردند. باز هم مریم رجوی مهمان و سخنران محفل بود. رجوی از طریق ویدئوکنفرانس برای آنها سخنرانی کرد

... . تا به‌حال گردهمایی‌های سالانه متعددی برای مجاهدین خلق تحت عنوان «ایران آزاد» برگزار شده که غیر از مایک پنس معاون اول ترامپ، رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک و جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا هم در آن شرکت داشته‌اند. مایک پمپئو وزیر خارجه دونالد ترامپ هم دو سال پیاپی در ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ مهمان و سخنران این گردهمایی بود. با فعال‌تر شدن دامنه فعالیت اویاک، این مسأله عیان‌تر از سابق مشخص می‌شود که آلترناتیو کشورهای خارجی برای جمهوری اسلامی، سازمان مجاهدین خلق است و این ایده‌ای گذرا نیست که بخواهد تغییر کند... . .

حالا اعضای اپوزیسیون خارج‌نشین باید تصمیم بگیرند که یا از حمایت دولتهای خارجی به‌طور مطلق دست بشویند، یا مجاهدین خلق را به‌عنوان لیدر و رهبر خودشان بپذیرند یا مواضع مترقی‌تری اتخاذ کنند (روزنامه فرهیختگان - رژیم: ۱۰دی ۱۴۰۱).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/662a281d-7be4-4c64-be9e-59d7bf55ae7a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات