728 x 90

چهل و دومین روز جنگ در غزه - دادستان دیوان کیفری بین‌المللی: پنج کشور درخواست تحقیقات جنایات جنگی در سرزمینهای فلسطینی کرده‌اند

جنگ در غزه
جنگ در غزه

اخبار و تحولات چهل‌ودومین روز جنگ در غزه در این صفحه به روز می‌شود.

 

دادستان دیوان کیفری بین‌المللی: پنج کشور درخواست تحقیقات جنایات جنگی در سرزمینهای فلسطینی کرده‌اند

دادستان دیوان کیفری بین‌المللی گفت: پنج کشور درخواست تحقیقات جنایات جنگی در سرزمینهای فلسطینی کرده‌اند
رویترز ۲۶آبان در گزارشی از آمستردام نوشت: دادستان دیوان کیفری بین‌المللی روز جمعه گفت که درخواستی از پنج کشور برای بررسی اوضاع در سرزمینهای فلسطینی دریافت کرده است.

دادستان کریم کان گفت که این ارجاع از آفریقای جنوبی، بنگلادش، بولیوی، کومور و جیبوتی بوده است.

دیوان کیفری بین‌المللی در حال حاضر تحقیقاتی در مورد «وضعیت در کشور فلسطین» به‌دلیل جنایات جنگی که از ۱۳ژوئن ۲۰۱۴ مرتکب شده است، دارد.

 

آسوشیتدپرس ۲۶آبان: قطع اینترنت و تلفن همراه بدلیل کمبود سوخت در سراسر غزه

خان یونس، نوار غزه - سرویس‌دهنده اصلی فلسطینی گفت که سرویس‌های اینترنت و تلفن روز پنجشنبه به‌دلیل کمبود سوخت در سراسر نوار غزه از بین رفتند و اسراییل هشدار داد حمله‌اش به حماس می‌تواند هدف بعدی باشد، ارتباطات به‌طور طولانی‌مدت در جنوب، جایی که بیشتر جمعیت در آن پناه گرفته‌اند قطع می‌شود.
سربازان اسراییلی برای دومین روز در بیمارستان شفا در شمال برای یافتن آثاری از حماس جستجو کردند. آنها آنچه را که گفتند ورودی تونل و اسلحه‌هایی که در یک کامیون در داخل محوطه پیدا شده بود را به نمایش گذاشتند. اما ارتش هنوز مدارکی از مرکز فرماندهی حماس که اسراییل گفته است در زیر مجموعه پنهان شده، منتشر نکرده است. حماس و کارکنان بیمارستان، بزرگترین بیمارستان غزه، این اتهامات را رد می‌کنند... .

 

رویترز ۲۶آبان: کاخ سفید: آمریکا اطلاعات در مورد حماس و بیمارستان شفا را به اشتراک نخواهد گذاشت
جان کربی، سخنگوی کاخ‌سفید روز پنجشنبه گفت، ایالات متحده هیچ اطلاعاتی از اسراییل را به اشتراک نخواهد گذاشت یا درباره ارزیابی اطلاعاتی خود مبنی بر استفاده حماس از بیمارستان شفا غزه به‌عنوان مرکز فرماندهی و احتمالاً به‌عنوان یک مرکز ذخیره‌سازی توضیح نخواهد داد.

کربی گفت که ایالات متحده به ارزیابی سازمانهای اطلاعاتی خود درباره فعالیت‌های حماس در تأسیسات غزه اطمینان دارد. او طی چند روز گذشته از ارائه جزئیات خودداری کرده است.

یک منبع آگاه گفت که دولت بایدن منابع اطلاعاتی ایالات متحده را از حالت طبقه‌بندی خارج نکرده است زیرا برخی از همین کانالها برای نظارت بر وضعیت گروگانها استفاده می‌شود. ما اطلاعات خود را داریم که ما را متقاعد می‌کند که حماس از شفا به‌عنوان یک گره فرماندهی و کنترل و به احتمال زیاد به‌عنوان یک مرکز ذخیره‌سازی استفاده کرده است...

 

خبرهای کوتاه رویترز:
- ارتش سوریه موشکهای اسراییل را بر فراز حومه دمشق سرنگون کرد.
-نتانیاهو می‌گوید که اسراییل در تلاش برای به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان غزه موفق نبوده است
-اسرائیل می‌گوید تونل حماس در بیمارستان شفا غزه پیدا شد. کمکهای سازمان ملل متوقف شد. ارتش اعلام کرد که سربازان اسراییلی یک چاه تونلی که توسط شبه‌نظامیان حماس در بیمارستان شفا غزه استفاده می‌شود، پیدا کردند، در حالی که سازمان ملل ابراز نگرانی کرد که هیچ کمکی در روز جمعه از طریق گذرگاه رفح با مصر به فلسطینیان نخواهد رسید.
-وزارت‌خارجه آمریکا: بلینکن با وزیر کابینه جنگ اسراییل و درباره تلاش‌ها برای افزایش کمکهای غزه صحبت کرد
-وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با سامح شکری، همتای مصری خود درباره تلاش‌ها برای افزایش کمکهای بشردوستانه فوری به فلسطینی‌های نیازمند گفتگو کرد
 


خبرگزاری فرانسه

-نگرانی ایالات متحده از حملات بیمارستانی پس از حمله به بیمارستان نظامی اردن در غزه

ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام کرد که نسبت به حمله به بیمارستان نظامی اردن در غزه که منجر به زخمی شدن هفت نفر شد، نگرانی عمیق دارد و مخالفت خود را با حمله به مراکز بهداشتی اعلام کرد، اما مستقیماً اسراییل را مقصر دانست.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، تلفنی با ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن گفتگو کرد تا نگرانی عمیق خود را برای پرسنل پزشکی اردنی مجروح شده در خارج از بیمارستان صحرایی اردن در حین ارائه مراقبتهای پزشکی حیاتی در غزه در میان بگذارد. بلینکن که در اجلاس آسیا و اقیانوسیه در سانفرانسیسکو شرکت می‌کرد، تکرار کرد که غیرنظامیان و پرسنل پزشکی در بیمارستانها باید محافظت شوند.

 

رویترز: بلینکن با شکری مصری در مورد کمکهای بشردوستانه غزه صحبت کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با سامح شکری، همتای مصری خود درباره تلاش‌ها برای افزایش کمکهای بشردوستانه فوری به فلسطینی‌های نیازمند گفتگو کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌یی اعلام کرد، بلینکن بار دیگر بر اهمیت اقدامات مشخص برای به حداقل رساندن آسیب به غیرنظامیان فلسطینی در سراسر غزه تأکید کرد و بار دیگر بر رد جابه‌جایی اجباری فلسطینیها توسط واشنگتن تأکید کرد.

 

رویترز ۲۶آبان: وزارت‌خارجه آمریکا: بلینکن با وزیر کابینه جنگ اسراییل و درباره تلاش‌ها برای افزایش کمکهای غزه صحبت کرد
وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، با بنی گانتز، وزیر کابینه اسراییل صحبت کرد و درباره تلاش‌ها برای تقویت و تسریع انتقال کمکهای بشردوستانه حیاتی به غزه گفتگو کرد.

این دو در مورد تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش درگیری و تضمین آزادی گروگانها گفتگو کردند.
وزارت امور خارجه در بیانیه‌یی اعلام کرد، بلینکن هم‌چنین بر نیاز فوری به گام های مثبت برای کاهش تنشها در کرانه باختری، از جمله مقابله با افزایش خشونتهای افراطی شهرک نشینان، تأکید کرد.

 

رویترز ۲۶آبان: اسراییل می‌گوید تونل حماس در بیمارستان شفا غزه پیدا شد. کمکهای سازمان ملل متوقف شد.
ارتش اسراییل اعلام کرد که سربازان اسراییلی یک چاه تونلی که توسط شبه‌نظامیان حماس در بیمارستان شفا غزه استفاده می‌شود، پیدا کردند، در حالی که سازمان ملل ابراز نگرانی کرد که هیچ کمکی در روز جمعه از طریق گذرگاه رفح با مصر به فلسطینیان نخواهد رسید.
ارتش اسراییل ویدئویی منتشر کرد که به‌گفته آن یک ورودی تونلی در منطقه بیرونی شفا، بزرگترین بیمارستان غزه، نشان داده شد.
این ویدئو که رویترز نتوانست فوراً آن را تأیید کند، حفره‌ای عمیق در زمین را نشان می‌دهد که پر از بتون و قلوه سنگ و شن و ماسه آن را احاطه کرده است. به نظر می‌رسد منطقه حفاری شده بود. یک بولدوزر در پس زمینه ظاهر شد. ارتش گفت که سربازانش هم‌چنین خودرویی را در بیمارستان پیدا کردند که حاوی تعداد زیادی سلاح بود. حماس اواخر روز پنجشنبه در بیانیه‌یی اعلام کرد که ادعاهای پنتاگون و وزارت‌خارجه آمریکا مبنی بر استفاده این گروه از شفا برای اهداف نظامی «تکرار یک روایت دروغ آشکار است که با عملکرد ضعیف و مضحک سخنگوی ارتش اشغالگر نشان داده شده است».
جان کربی، سخنگوی کاخ‌سفید روز پنجشنبه گفت، ایالات متحده به ارزیابی سازمانهای اطلاعاتی خود درباره فعالیت‌های حماس در بیمارستان شفا اطمینان دارد...

 

رویترز ۲۶آبان: نتانیاهو می‌گوید که اسراییل در تلاش برای به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان غزه موفق نبوده است. بنیامین نتانیاهو روز پنجشنبه گفت تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا غیرنظامیان را از مسیر آسیب دور کند در حالی که با حماس در غزه می‌جنگد، از جمله پرتاب اعلامیه‌هایی که به آنها هشدار می‌دهد که فرار کنند، اما تلاش هایش برای به حداقل رساندن تلفات موفق نشد

شبکه خبری سی.بی.اس آمریکا از نتانیاهو پرسید که آیا کشتار هزاران فلسطینی توسط اسراییل در انتقام حمله ۷ اکتبر توسط شبه‌نظامیان حاکم غزه توسط حماس، نسل جدیدی از نفرت را دامن می‌زند؟
نتانیاهو گفت: هر گونه مرگ غیرنظامی یک تراژدی است. و ما نباید هیچ‌گونه‌ای داشته باشیم، زیرا ما هر کاری می‌کنیم تا غیرنظامیان را از خطر دور کنیم. نتانیاهو گفت: بنابراین ما اعلامیه هایی می‌فرستیم، (ما) با تلفنهای همراه آنها تماس می‌گیریم و می‌گوییم: ترک کنید.

 

بمباران مواضع حزب الله در سوریه 
دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلستان خبر از بمباران سایتهای متعلق به حزب الله لبنان در سوریه داد.
به گفته دیده‌بان  حقوق بشر سوریه آمبولانس‌ها به محل حادثه شتافتند.
خبرگزاری دولت بشار اسد نیز در گزارشی اعلام کرد که حملات هوایی اسرائیل در اوایل روز جمعه در نزدیکی دمشق، پایتخت سوریه خسارات مادی بر جای گذاشت.
به گزارش خبرگزاری سانا اسرائیل از سمت بلندی‌های جولان اشغالی، چندین مواضع در حومه دمشق را هدف قرار داد».


رویترز ۲۶آبان: ارتش سوریه موشکهای اسراییل را بر فراز حومه دمشق سرنگون کرد
ارتش سوریه اعلام کرد که سوریه موشکهای اسراییلی را که از بلندی‌های جولان به سمت اطراف دمشق پایتخت شلیک شده بود، در ساعات اولیه روز جمعه سرنگون کرد.
ارتش در بیانیه‌یی اعلام کرد که بیشتر موشکهای اسراییلی رهگیری شدند، اما برخی از آنها خسارت مادی به بار آوردند. ارتش اسراییل از اظهارنظر خودداری کرد.
هفته گذشته ارتش اسراییل اعلام کرد که یک سازمان در سوریه یک پهپاد پرتاب کرد که مدرسه‌ای در شهر ایلات در جنوب اسراییل را هدف قرار داد و در پاسخ به این گروه حمله کرد... . .

 

خبرگزاری فرانسه: حماس روز پنجشنبه مسئولیت حمله مسلحانه در نزدیکی بیت‌المقدس را که منجر به کشته شدن یک سرباز شد، برعهده گرفت و گفت این حمله در پاسخ به خون‌ریزی جاری در غزه بوده است

رویترز: فرانسه روز پنجشنبه خشونت شهرک‌نشینان اسراییلی در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد و آن را یک سیاست ترور باهدف آواره کردن فلسطینیها خواند و از مقامات اسراییلی خواست تا از فلسطینیان در برابر خشونت محافظت کنند

سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: در مورد کرانه غربی، من می‌خواهم شدیدترین محکومیت فرانسه را نسبت به خشونتهایی که شهرک‌نشینان علیه فلسطینیها انجام می‌دهند، ابراز کنم

سناتور مارکو روبیو: حملات به نیروهای آمریکایی توسط گروه‌های تروریستی مرتبط با سپاه پاسداران باید مورد پیگرد قرار بگیرد

پاسدار قاآنی سرکردهٔ نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران خطاب به حماس: هر کاری لازم باشد در این نبرد تاریخی انجام خواهیم داد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3536eb01-3e1e-442b-a7b0-f5c67d1accc0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات