728 x 90

فرانسه به ساکنان و بازدیدکنندگان فرانسوی توصیه کرد ایران را ترک کنند

سفارت فرانسه
سفارت فرانسه

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه ۱۱مهر نوشت: سفارت فرانسه در ایران به ساکنان و بازدیدکنندگان فرانسوی توصیه می‌کند پس از بازگشایی ترافیک هوایی ایران را ترک کنند.

حملات موشکی رژیم ایران به خاک اسراییل در شامگاه سه‌شنبه اول اکتبر باعث شد که بسیاری از خطوط هواپیمایی بین‌المللی اقدام به توقف پروازهای خود بر فراز خاورمیانه یا بازگرداندن هواپیماهایی کنند که پیش‌تر سفر خود را آغاز کرده بودند.

با آغاز این حملات، حریم هوایی ایران، اسراییل، اردن، عراق و سایر کشورهای منطقه بسته شد و باعث شد که خطوط هوایی مسیر پروازهای خود را تغییر دهند تا مسافران و خدمه در امان بمانند.

تنها در روز سه‌شنبه ۱۶ شرکت هواپیمایی در مجموع مسیر پرواز ۸۱ هواپیما را تغییر دادند.

بر اساس گزارش Flight Tradar۲۴ دست‌کم سه پرواز که توسط شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت‌هانزا به مقصد هند و دبی در حرکت بودند نیز قبل از رسیدن به حریم هوایی ایران مجبور به بازگشت به اروپا شدند. اقدام آنها به بازگشت به اروپا باعث شد که زمان پروازها تا هشت ساعت افزایش یابد.

گزارش وبسایت Flight Radar۲۴ هم‌چنین حاکی از آن است که پرواز دیگری که از شهر زوریخ سوئیس رهسپار دبی بوده، مدت کوتاهی قبل از ورود به حریم هوایی ایران تغییر مسیر داده و به سمت آنتالیا در ترکیه رفته است.

داده‌های این وبسایت ردیابی پرواز نشان داد که چند پرواز شرکت هواپیمایی امارات به مقصد دبی نیز تحت تأثیر این حادثه قرار گرفته است.

این شرکت هواپیمایی اعلام کرد که مسیر برخی پروازها را تغییر داده و برخی دیگر را لغو کرده است. یکی از سخنگویان این شرکت گفت: «ما وضعیت را از نزدیک بررسی می‌کنیم و تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا حداقل اختلال در برنامه سفر مشتریانمان روی دهد و به آنهایی که از این اختلالات آسیب دیده‌اند، کمک می‌کنیم».

داده‌ها هم‌چنین نشان داد که پروازهای شرکت‌های بریتیش ایرویز از مبدأ لندن به دبی، یک پرواز شرکت هواپیمایی  اردن از پاریس به سمت عمان و یکی از پروازهای شرکت هواپیمایی اسراییلی «ال عال» از یونان به تل‌آویو همگی به لارناکا در قبرس تغییر مسیر داده‌اند.

بریتیش ایرویز در این باره اعلام کرد: «امنیت، همیشه بالاترین اولویت ما بوده و ما به‌طور مداوم عملیات خود را بر این اساس ارزیابی و تنظیم می‌کنیم».

سخنگوی سازمان هواپیمایی رژیم ایران روز چهارشنبه اعلام کرد که با هدف حفظ ایمنی پروازها و شرایط منطقه، «تمام پروازها در سراسر کشور» تا بامداد پنجشنبه ۱۲ مهر لغو خواهند شد.

اردن و عراق در اواخر روز سه‌شنبه به‌وقت محلی بار دیگر حریم هوایی خود را باز کردند؛ اگر چه که هواپیماهای بسیار کمی از حریم هوایی این کشورها عبور کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f53b1f97-efd2-4119-be37-69e9e70bd28c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات