728 x 90

تحریم ایران‌ایر توسط آمریکا و سه کشور فرانسه و انگلستان و آلمان به‌خاطر ارسال موشکهای بالستیک

سه کشور اروپایی
سه کشور اروپایی

تحریم ایران ایر

توسط آمریکا و سه کشور فرانسه و انگلستان و آلمان

به‌خاطر ارسال موشکهای بالستیک

توسط رژیم برای بکارگیری در جنگ اوکراین

در حالی که رژیم مکرراً هر گونه دخالت در جنگ اوکراین و به کار رفتن تسلیحاتش را در این جنگ تکذیب کرده است، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا از تحریم ایران‌ایر توسط آمریکا به‌دلیل دخالت رژیم در جنگ اوکراین خبر داد.

بلینکن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دیوید لمی وزیر خارجه انگلستان با تأیید ارسال موشکهای بالستیک رژیم برای استفاده علیه اوکراین آنرا نقض قطعنامه‌های شورای امنیت دانست و گفت:

تهران مدتهاست که پهپادهای مرگبار را تأمین کرده و یک کارخانه پهپاد در روسیه ساخته است و پرسنل آن را که چگونه با آنها کار کنند آموزش داده است.

بلینکن افزود: مدتی است که آمریکا نسبت به تهدید دیگری هشدار داده است که آن موشکهای بالستیک برای استفاده. در اوکراین است ما علناً به تهران هشدار داده‌ایم ما به تهران به‌طور خصوصی هشدار داده‌ایم که برداشتن این گامها باعث تشدید چشمگیر تنش خواهد شد. دهها پرسنل نظامی روسیه در ایران برای استفاده از سیستم موشک‌های بالستیک سیستم فتح ۳۶۰ آموزش گرفته‌اند که دارای برد ماکزیمم ۷۵مایل می‌باشد.

این نشان می‌دهد که چگونه نفوذ بی‌ثبات کننده رژیم ایران به فراتر از خاورمیانه می‌رسد.

بلینکن افزود: در روزهای اخیر ما اطلاعات و یافته‌های خود را با متحدان و شرکایمان در میان گذاشته‌ایم. و باهم کار می‌کنیم تا مطمئن شویم پیامدهای اقتصادی چشمگیری برای اعمال تهران به‌دنبال داشته باشد.

آمریکا تحریم‌های افزوده‌ای را امروز اعلام خواهد کرد که از جمله شامل اقداماتی علیه ایران‌ایر خواهد بود.

ما انتظار داریم که شرکا و متحدانمان اقدامات خود را نیز علیه ایران اعلام کنند.

 

فرانسه، آلمان و انگلستان نیز اعلام کردند رژیم ایران را به همین خاطر هدف تحریم قرار دادند.

وزارت‌خارجه آلمان روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور در بیانیه‌یی اعلام کرد، دولتهای فرانسه، آلمان و بریتانیا انتقال موشکهای بالستیک رژیم ایران به روسیه را به‌شدت محکوم می‌کنند و در نتیجه برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران‌ایر تلاش خواهند کرد.

در بیانیه مشترک سه کشور که توسط این وزارتخانه به اشتراک گذاشته شده است، آمده است: این اقدام تشدید تنش از سوی رژیم ایران و تهدیدی مستقیم برای امنیت اروپا است.
این سه کشور اعلام کردند که گام‌های فوری برای لغو قراردادهای دوجانبه خدمات هوایی با رژیم ایران برمی‌دارند

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ae6f7694-b9bf-4f02-a408-5df7f32a374c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات