728 x 90

فاکس نیوز: مخالفان ایران درباره استفاده رژیم از هواپیماهای بدون سرنشین برای "بی‌ثبات‌سازی" منطقه هشدار می‌دهند

کنفرانس مطبوعاتی واشنگتن
کنفرانس مطبوعاتی واشنگتن

شبکه فاکس نیوز ۶اکتبر ۲۰۲۱ (۱۴مهر۱۴۰۰) در انعکاس خود از کنفرانس مطبوعاتی نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا نوشت: مخالفان ایران درباره استفاده رژیم از هواپیماهای بدون سرنشین که در آن از مواد چینی استفاده شده برای "بی‌ثبات سازی" منطقه هشدار می‌دهند.

مخالفان ایرانی نسبت به استفاده رژیم سخت سر از هواپیماهای بدون سرنشین برای ایجاد بی‌ثباتی در منطقه هشدار می‌دهند و می‌گویند که از این فناوری که موادش از چین وارد می‌شود برای جبران ضعفهای نیروی هوایی خود استفاده می‌کند.

شورای ملی مقاومت ایران (NCRI)، گروه فراگیر از گروه‌های مقاومت ایرانی مخالف رژیم، در یک کنفرانس مطبوعاتی شواهدی را منتشر کرد که به‌گفته شورا تولید و استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین (UAC) برای عملیات تروریستی و کمک به نیروهای نیابتی‌اش در خاورمیانه را نشان می‌دهد. این شواهد شامل عکسهای هوایی از سایتها و جزئیاتی است که ادعا می‌شود از داخل کشور بیرون آمده است.

علیرضا جعفرزاده، معاون دفتر واشنگتن شورای ملی مقاومت ایران به فاکس نیوز گفت: «افشاگری امروز ما بسیار مهم است زیرا نشان می‌دهد که نیروی قدس سپاه پاسداران در سالهای اخیر با گسترش سلاحهای خود تروریسم و ​​جنگ‌طلبی را برای بی‌ثبات سازی منطقه با مسلح کردن نیروهای نیابتی‌اش به پهپادها گسترش داده است. این در راستای نافرمانی هسته‌یی رژیم و سرکوب آن در داخل است».

این گروه ادعا می‌کند که رژیم، که به‌خاطر شماری از تحریم‌های اقتصادی اعمال شده از سوی دولت ترامپ و هم‌چنین اعتراضات داخلی و چالشهای مربوط به مدیریت پاندمی کوید ۱۹ تکان خورده است، از شبکه‌ای از صنایع برای صرف میلیاردها دلار استفاده کرده است تا قطعاتی یا تولید کرده و یا آنها را از طریق کشورهای خارجی به‌طور قاچاق وارد کند.


یافته‌های این گروه هم‌چنین نشان می‌دهند که یک مجتمع جدید پهپاد با یک واحد متخصص پهپاد از سال۲۰۱۹ در سمنان راه‌اندازی شده است که شامل کار روی باز تولید پهپادهای سبک و بی‌صدا است. این پهپادها سپس به‌صورت قطعه قطعه به‌عنوان بخشی از تلاش به‌منظور کنترل مرزهای کشور منتقل و جابه‌جا می‌شوند.
اینها دو کارخانه‌ای هستند که شورای ملی مقاومت ایران ادعا می‌کند به‌عنوان بخشی از پروژه پهپادها مورد استفاده قرار می‌گیرد و پروژه‌ای است که فرماندهی پهپاد رژیم را - که یکی از شاخه‌های نیروی هوایی رژیم است- نیز در بر می‌گیرد.

در مجموع، هشت پایگاه ادعایی تولید پهپاد و ۷ پایگاه دیگر برای سرویس و نگهداری و دیگر خدمات شناسایی شده است.

همزمان نیروی قدس در تلاش است تا مطمئن شود برنامه پهپادی [رژیم ایران] نیروهای مزدور نیابتی‌اش را در منطقه، از جمله در یمن، سوریه و لبنان با فن‌آوری پیشرفته مجهز نماید.
پهپادها به اشکال مختلف از جمله برای شناسایی و حمله علیه نیروهای اپوزیسیون سوریه و کمک به حوثی‌ها در یمن جهت استفاده آنها در حملات خود علیه نیروهای مورد حمایت عربستان مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
این گروه هم‌چنین می‌گوید سپاه پاسداران «به‌طور گسترده‌یی از پهپادها در داخل عراق توسط گروه‌های شبه‌نظامی مانند النجبا استفاده کرده است این گروه طبق گزارشات توان پهپادی خود را در هنگام رژه نشان داده است.
شورای ملی مقاومت ایران، که مدتهاست خواهان یک ایران دمکراتیک و سکولار می‌باشد، از کشورها می‌خواهد تا زمانی که رژیم ایران رویکرد تجاوزگرانه خود را متوقف نکرده است، از لغو هر گونه تحریم دیگری که علیه ایران اعمال شده خودداری کنند.
جعفرزاده گفت: «زمان آن فرا رسیده است که آمریکا، اروپا و کشورهای منطقه با توسعه تحریم‌ها اقدام به اتخاذ یک سیاست قاطعانه‌یی نموده و ابراهیم رئیسی و خامنه‌ای را تا زمانی که تهران رفتار شریرانه خود را رها نکرده و به نقض حقوق‌بشر پایان نداده آنها را مورد حسابرسی قرار دهند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/011c1d59-096c-45f6-9050-9776db6283e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات