728 x 90

فاکس نیوز: ابراهیم رئیسی و نقش کلیدی او در «هیات مرگ»

آخوند ابراهیم رئیسی
آخوند ابراهیم رئیسی

فاکس نیوز روز ۱۵مرداد درباره سیرک تحلیف آخوند جلاد رئیسی در مطلبی نوشت: ابراهیم رئیسی افراطی، رئیس‌جمهور جدید رژیم ایران که مرتبط با اعدام‌های دستجمعی و سرکوب مخالفان سیاسی بوده است، روز پنجشنبه سوگند یاد کرده است، در حالی که ناراضیان از رهبران بین‌المللی خواستند که با رژیم ایران همکاری و همراهی نکنند.

فاکس نیوز در ادامه نوشت: مقامات رژیم ایران رئیسی را پیروز انتخابات ماه ژوئن اعلام کردند که با مشارکت با شاخص تعداد کمی شرکت کردند و اتهامات گسترده مبنی بر تقلب در انتخابات بود. او سابقا به‌عنوان دادستان کل تهران بین سالهای ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۴ و نیز به‌عنوان اولین معاون رئیس قوه قضاییه در سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ خدمت کرد.

او یک نقش کلیدی در «هیات مرگ» بازی کرد که این هیات فرمان اعدام هزاران زندانی سیاسی را در تابستان ۶۷ صادر کرد.

در پی انتخابات سال۸۸، دولت آمریکا به مشارکت رئیسی در «سرکوب وحشیانه» معترضان اشاره کرده است.

دولت آمریکا بسیاری از مقامات رژیم ایران از جمله رئیسی را بر سر نقض حقوق‌بشر در سال۲۰۱۹ تحریم کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا به گزارشاتی اشاره کرد که در دوره رئیسی، قضاییه رژیم اعدام کودکان مجرم و دستگیری وکلا به‌خاطر دفاع از زندانیان سیاسی و دفاع از حقوق‌بشر، را مجاز شمرده بود.

فاکس نیوز درباره ادامه مذاکرات با رژیم ایران به خواسته ایرانیان آزاده در آمریکا و اروپا اشاره کرد که از دولتهای آمریکا و اروپایی خواسته‌اند که با این رژیم گفتگو و یا همراهی دیپلماتیک نکنند.

این خبرگزاری نوشت: انتخاب رئیسی سؤالات درباره این‌که آیا گفتگوهای طرفین برای بازگشت به توافق هسته‌ٔ ۲۰۱۵ موفق می‌شود یا خیر را افزایش می‌دهد...

مخالفین از آمریکا و اروپا خواسته‌اند که با این رژیم گفتگو و یا همراهی دیپلماتیک نکنند.

مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران این هفته طی اطلاعیه‌یی گفت: «سیاست مماشات با فاشیسم دینی حاکم بر ایران دیگر سازنده و مؤثر نیست». «نه این رژیم قاتل و نه حفظ روابط با آن، دیگر از هیچ مشروعیتی برخوردار نیست».

شورای ملی مقاومت ایران که خواستار یک ایران سکولار و دمکراتیک است هم‌چنین کتابی منتشر کرده است که جامعه بین‌المللی را ترغیب می‌کند تا رئیسی را به‌خاطر جنایاتش مورد حسابرسی قرار دهند.

این شورا می‌گوید: «اگر جامعه جهانی در مورد پایان دادن به نقضهای شرورانه حقوق‌بشر در ایران جدی است، باید اقدامات مؤثری برای پایان دادن به مصونیت از مجازات در مورد کشتار ۱۳۶۷ و توقف شمار بی‌نظیر اعدامها انجام دهد. اگر ۳۳سال پیش جهان سکوت نمی‌کرد، توجه به حقوق‌بشر در ایران امروز بسیار متفاوت بود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8b5c24aa-bc58-4a61-9cf9-48a706fe0ab0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات