728 x 90

فاکس نیوز: آمریکا بیش از ۳هزار ملوان و تفنگدار دریایی را به خاورمیانه اعزام می‌کند

هواپیماهای اف-۳۵ آمریکا
هواپیماهای اف-۳۵ آمریکا

بنا به گزارش فاکس نیوز سه‌شنبه ۱۷مرداد نیروی دریایی آمریکا پس از «تلاش‌های اخیر رژیم ایران برای توقیف کشتی‌های تجاری در منطقه عملیاتی سنتکام»، از ورود بیش از ۳۰۰۰ملوان و تفنگدار دریایی به خاورمیانه در پی درخواست وزارت دفاع برای اعزام نیروهای اضافی به خاورمیانه خبر داد.

این بیانیه می‌افزاید: یک کشتی تهاجمی آبی‌خاکی می‌تواند بیش از ۱۲هواپیمای بال دوار و بال ثابت، و جتهای تهاجمی و چندین فروند هواپیمای آبی‌خاکی را حمل کند.

فاکس نیوز افزود: در ۲۰ژوئیه، سنتکام گفت که «در پاسخ به تلاش‌های اخیر رژیم ایران برای توقیف کشتی‌های تجاری در منطقه عملیاتی سنتکام، وزیر دفاع دستور استقرار یک گروه آمادگی آبی‌خاکی-واحد اعزامی دریایی را صادر کرده است که منطقه مسئولیت سنتکام می‌باشد. 

سنتکام در آن زمان افزود: «در دو سال گذشته، رژیم ایران نزدیک به ۲۰کشتی تجاری با پرچم بین‌المللی را در منطقه عملیاتی سنتکام مورد حمله یا توقیف قرار داده است».

مقامات آمریکایی هفته گذشته به آسوشیتدپرس گفتند، این وضعیت باعث شده است که ارتش ایالات متحده به فکر استقرار پرسنل مسلح در کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز باشد.

به گزارش آسوشیتدپرس، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی گفت: تنگه هرمز یک مسیر دریایی حیاتی است که تأثیر زیادی بر تجارت دریایی در سراسر جهان دارد. و ما شاهد تهدیدهایی از سوی ایران برای تأثیرگذاری بر این نقطه کنترلی بوده‌ایم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ed664178-5bc4-44a6-8fbd-3a0951d52798"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات