728 x 90

سایت نشنال نیوز: در تیراندازی نیروهای امنیتی ایران به معترضان، دست کم ۱۳نفر کشته شدند

قیام سراسری ایران ۱۴۰۱
قیام سراسری ایران ۱۴۰۱

سایت نشنال نیوز روز سه‌شنبه اول آذر در رابطه با به رگبار بستن مردم جوانرود توسط رژیم آخوندی در روز گذشته نوشت: در تیراندازی نیروهای امنیتی ایران به معترضان، دست کم ۱۳نفر کشته شدند.
در اثر استفاده نیروهای امنیتی از گلوله جنگی برای سرکوب تظاهرات ضددولتی، دست کم ۱۳نفر در اقلیم کردستان ایران کشته شدند.

روز دوشنبه، تیراندازی شدید در مهاباد، شهری با اکثریت کرد در غرب ایران گزارش شد که ستونهایی از نیروهای امنیتی در حال ورود به شهر بودند. گروه حقوق‌بشری کردی «هه‌نگاو» گفت که ۱۳نفر در مدت ۲۴ساعت بر اثر شلیک سلاحهای سنگین به سمت معترضان کشته شدند.
آلمان از سازمان ملل خواسته است تا قطعنامه‌ای را تصویب کند که از ایران می‌خواهد به خشونت پایان دهد. قرار است روز پنجشنبه نشست شورای حقوق‌بشر سازمان ملل برگزار شود.

 

سعودی گازت، روز سه‌شنبه اول آذر در همین رابطه نوشت:
یک گروه حقوق‌بشری اعلام کرد که در هفته گذشته حداقل ۳۰معترض ضددولتی در شهرهای کردنشین غرب ایران توسط نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.
هنگام گزارش داد که تنها در روز یکشنبه در جوانرود در میان سرکوب شدید سپاه پاسداران مسلح به سلاحهای سنگین ۷نفر جان باختند.
ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی معترضان غیرمسلح را در حال رویارویی با پرسنل امنیتی نشان می‌دهد.
هنگاو که مقر آن در نروژ است، هفته گذشته اعلام کرد که تنها در مناطق کردنشین بیش از ۸۰معترض کشته و ۴۰۰۰تن دیگر بازداشت شده‌اند.
خبرگزاری فعالان حقوق‌بشر (هرانا) که مقر آن در خارج از ایران است، شمار تلفات سراسری را ۴۱۹نفر اعلام کرده و هم‌چنین از کشته شدن ۵۴نیروی امنیتی خبر داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4c268bc3-754f-4b31-b96a-a88e2b1f3d72"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات