728 x 90

غلط‌کردم‌گویی آخوند روحانی: اگر تمام دنیا هم بخواهند ولی ما نمی‌خواهیم فعالیت مخفی هسته‌یی داشته باشیم

آخوند روحانی
آخوند روحانی

بدنبال تهدید آخوند محمود علوی، وزیر اطلاعات رژیم آخوندی که وضعیت رژیم را به گربه‌ای گیر افتاده تشبیه کرد که ممکن است اقدام به بمب‌سازی کند، آخوند روحانی روز چهارشنبه ۲۹بهمن در جلسه هیات دولت درباره داشتن سلاح هسته‌ای به غلط‌کردم‌گویی افتاد و گفت: «آمریکا بخواهد یا نخواهد، اروپا بخواهد یا نخواهد، سازمان ملل بخواهد یا نخواهد، اگر همه دنیا هم به ما بگویند ایران خیلی خوب است سلاح هسته‌یی داشته باشد، ما نظرمان تغییر نمی‌کند، ما دنبال سلاح هسته‌یی نخواهیم بود».

آخوند روحانی گفت: «نکته اول این است که همان‌طور که بارها ما گفتیم در برنامه دفاعی کشور ما جایی برای سلاح کشتار جمعی و از جمله هسته‌یی وجود ندارد! و نخواهد داشت! این تصمیم قاطع نظام هست جمهوری اسلامی ایران نمی‌خواهد دارنده سلاح هسته‌یی باشد. نمی‌خواهد نگهدارنده سلاح هسته‌یی باشد و به طریق اولی هیچ وقت نمی‌خواهد از سلاح هسته‌یی استفاده بکند این نه نظر امروز ما هست نه نظر دو سال و سه سال و چهار سال پیش ما هست آن مقدار که من یادم هست از سال۱۳۷۰ بارها و بارها من خدمت مقام معظم رهبری صحبت کردم در آن مقطع که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس‌جمهور بود با ایشان صحبت کردیم در شورای امنیت صحبت کردیم و در شورای عالی امنیت ملی همیشه نظر نظر واحد بود که ما دنبال سلاح هسته‌یی نخواهیم بود اما در عین‌حال دنبال فناوریهای صلح‌آمیز هسته‌یی خواهیم بود.

این حق ما هم هست ما عضو ان.پی.تی هستیم ما به‌هرحال با پادمان با آژانس قرارداد داریم به‌صورت پادمان و این پادمان را اجرا می‌کنیم و اجرا کردیم تاکنون ما نمی‌خواهیم فعالیت مخفی هسته‌یی داشته باشیم نه دیروز نه امروز نه فردا این تصمیم قاطع جمهوری اسلامی ایران است آمریکا بخواهد یا نخواهد اروپا بخواهد یا نخواهد سازمان ملل بخواهد یا نخواهد اگر همه دنیا هم به ما بگویند ایران خیلی خوب است سلاح هسته‌یی داشته باشد ما نظرمان تغییر نمی‌کند ما نظرمان نظری است که مقام معظم رهبری به‌عنوان فتوا اعلام کردند همان عهدی است که ما در ان پی تی و پادمان بستیم از این عهد ما خارج نخواهیم شد. جمهوری اسلامی ایران همیشه نشان داده هر پیمان و هر عهدی را ممکن است در آغازش یک مقدار سختگیر باشه ولی اگر امضا کرد و قبول کرد دیگر پای آن تا آخر خواهد ایستاد و در موضوع هسته‌یی هم‌چنین خواهد بود».

آخوند علوی وزیر اطلاعات رژیم در اظهارات متناقضی در روز ۲۰ بهمن ۹۹ گفته بود:

«عرض شود خدمتتون یک گربه را اگر یک گوشه گیر بیاورند ممکن است رفتاری بکنه که گربه‌ای که آزاده اون رفتار رو انجام نمیده. اگر ایران رو به اون سمتها هول بدهند اونوقت تقصیر ایران نیست. تقصیر اونهایی است که هل دادند که در شرایط عادی ایران اصلاً چنین نیتی و چنین برنامه‌یی نداره».

آسوشیتدپرس ۲۱بهمن۹۹ گزارش داد: علوی وزیر اطلاعات رژیم ایران به غرب هشدار داد که در صورتی که تحریم‌های بین‌المللی علیه این رژیم باقی بماند به سمت تولید سلاح اتمی به پیش خواهد رفت.

اظهارات علوی به‌صورت نادری بیان می‌شود که حاکیست رژیم ایران ممکن است مسیر خودش را در رابطه با برنامه اتمی تغییر کرد. این در حالیست است که رژیم ایران مدتهاست که تأکید می‌کند که برنامه اتمی آن با فقط اهداف صلح‌آمیز بوده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/81c17047-5871-48f5-9b79-0ebfff7d8214"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات